Resepi Rahsia Katanya...Ko Ado???

August 19, 2014


As-Salam gengsss
Semoga Rahmat Allah sentiasa mengiringi kehidupan kamu semua gengs

En CEO aku kan gengs..ini cerita terus terang tanpa bantuan lampu suluh tau
Dia jarangggggggggggggggggggggg sgt masak.... 1 G tu mewakili 1 thn korang kiralah berapa banyak g yg aku taip..nampakkkkkk!!!!...

Angin tidak ribut tidak taufan jauh sekali.. tup tap malam tadi
DIK..(Panggilan manje dia pada hakak...manje kerrrr) ...
Keluarkan udang dlam 5 ekor...Abg nak masak mlm ni..
Rasa cam nak pitam hakak gengssss....
Orang nak masak kannnn kenal;ah kita bagi semangat
Aku keluarkan udang basuh bersih
Lpeas dia sembahyang Isyak
Dia pun ambil lah bahan2 nak masak
Bila aku tanya apa nama resepi ni
kemain berlagak tak mau kasi tau
Rahsia katanya...kalau tak sedap nnt malu....

Jadi aku pun tak tau apa nama resepi ni
Dia sendiri ambil bahan
Tumbuk kelentang kelentung
Dalam 15 minit siap


 











Ni lah rupanya masakan rahsia dia tu...habis anak2 dipaksanya makan..almaklumlah kali pertama masak kan
keterujaan nya melampau-lampau..anak2 memang tak berapa gemar makan udang..sebab nak jaga hati ayah..telannnn jugak lah..

But gengsss...the taste..not bad..ada pedas2...masin2...manis2...percubaan pertama kekdahnya kan..
hakak kasilah 3 bintang daripda 5....

Lain kali boleh la masak lagi yer bang...ada chance aku layan citer 2 rindu awak 200%.....






PEMBERITAHU:Dia jarang komen apa2 tentang masakan aku..tak sedap dia makan sikit...sedap kalu dia akan ulang minta aku masakkan lagi...dah paham sangat aku cara dia....

 

13 geng komen :

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Aku tengok pun terliur Nee.. minta resepi dari CEO tu.. nak cuba buat pulak ehe ;)
Tak pe Nee masa dia nak masak ko bg semangat.. aku en suami masak bila aku demam ajer..

Eye_nee said...

Cahaya HidupKu..
tergelak2 anak2 mlm td T...Panggil semua anak2 makan..suh rasa udang dia masak tu....hahaha...aku kalau demam T kan..anak2 kene berhijrahlah makan umah makngah atau umah nenek dorang..sib baik duduk sebelah menyebelah T....

Kakzakie said...

Ini yg kakak nak bagi en abe kakak tengok ni eye_nee. En abe kakak pun lebih kurang en abe Eye_nee tak pernah pun dia masak. Jerang air adalah...

Tahniah... first step ni Eye_nee. Ada harapan jadi kedua dan seterusnya:)

Kakcik Nur said...

5 ekor je?

Cukup ke?

Takpe, itu baru permulaan. :)

Eye_nee said...

kak Zakie..
ohhh sama ler kita berdua ni yer kak..harap masak air jer yer kak..elok kak kasi tunjuk..mana tau lepas ni N3 kak...ada gambar abg pula tgh masak...take 5 kitaa...hehe..

Hanis Azla said...

As-salam kak eye-nee..

eheeemmmm.. lepas ni memang dah boleh bergilir masaklah ni he..he.. jeles kita.. anyway mmg nmpk sedap udang tu.. kira berbakat jugalah tu..

sukaxplo said...

assalammualaikum

tu yg sebenarnya kaum lelaki takmo turun padang..eh turun dapur..kalau sekali turun fuhh jadi tajuk besar dalam suratkabar atau blog..kah kah kah

Nor Azimah said...

wah, samalah kak, somi kita kan, masa kita beranak dulu je dia masak, masa kita kt spital, anak2 citer abah goreng telur pun hanguihhh..

idzwa kamaruddin said...

alahaiii cinta hati akak masak ye...
masin pun ku tlena jua cik abang kate aku (ko la kak) pada dia..

kekeke..monolog diri lagi la nie..hahaha..

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Waalaikumsalam beb..
Hahah..sila jgn putuskan ukhwah kita utk kamu ikuti n3 kali kedua bilakah dia akan memasak lagi..sila sabar menanti..sehari..seminggu...sethn..seploh thn lagi...hahahaha...

Eye_nee said...

hepiXplo..
Lelaki dan alasan tidak dpat dipisahkan....hahahahaha...

Eye_nee said...

Nor Azimah...
hahahaha..telo haguihhh kesian anak2..bedal jugaklah yer nak jaga hati abah...

Eye_nee said...

idza..
memahami kamu yer...kutelan juga demi dia..pahit terasa sedap..masin terasa enak..hahahaha...ok lah percubaan kali pertama..harap2 ada kali kedua..lebih berharap jika ada yg ketiga..dan tersangat lah mengharap kalau ada yg keempat...hehehe...