Kami Memasak Kamu Memakannya...Terkurang Itu Ini Maaf Kami Pinta...

August 20, 2014

As-Salam gengs semua
Semoga Rahmat Allah sentiasa buat kamu semua gengs
Kita masih di bulan Syawal lagi kan gengs
Adalah saki baki cerita raya aku ni sikit lagi
Buat kenangan hari kemudian katanyaaaa...

Kak Ngah aku buat doa Selamat sikit dan serentak buat rumah terbuka
Bermula tghhari selepas Zohor 9/8/2014 ari tu


Antara tetamu yg hadir




  


Aku yag menyibuk-nyibukan diri dengan the Kampung gengs




Antara Menu

Air Sirap dan Air Teh Bunga...Sepupu Botak Chin aku dgn anak bujang dia incharge bahagian air

 


Dan Sebahagian Makanan Yg Kak Ngah aku jamubuat tetamu yg datang berkunjung

Nasi Putih
Nasi Minyak
 

Lauk
Sayur Campur
Sambal Paru
Sambal Tempoyak Udang Petai


Gulai Rebung + Daging
Sambal Ayam



Ayam Ungkep
Nasik Impit

 


Spegeti kekdahnya
 

 


Pencuci Mulut
Tembikai

 

Kuih Muih..Aku order sajer gengs..tak pandai bikin sendiri
 

Mee Kari
Laksa


 


PEMBERITAHU:Alhamdulillah..tidak banyak berbaki...jika tidak berbaki banyak maknanya tidaklah membazir kan gengs...
 

 

21 geng komen :

Rai Ourkizuna said...

meriahnya... semua nampak sedap~!

Kakcik Nur said...

Sedapnya makanannnnnn... :)

Eye_nee said...

Rai..
Tak der makanan Jepun Rai...haheheh..akk tak pandai masak...Boleh lah Rai tuk jamu tetamu yg dtg...

Eye_nee said...

Kakcik Nur..
Alhamdulillah kak...
Masak bersama-sama...beramai-ramai...

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillahhhhh seronok nyer kak!

Eye_nee said...

idzwa..
jangkanya hari tu kakngah akk buat lepas zohor sampai pukul 7..sekali sampai kul 12 mlm pun masih ada yg dtg...mkan jer lah apa yg ada...

uncle gedek said...

kenapa kalau dalam gambar ramai-ramai.... mesti ada sorang dua yg akan tunjuk peace..?

Eye_nee said...

uncle..
supaya yg lain boleh ckp "yorrrr"..

Daddy Ziyyad said...

ayam ungkep tu ala ala ayam masak rendang eh?

ieda immi said...

alhamdulillah , banyaknyeee juadah ! muai2 ... syukur allah bg rezeki dikongsi2kan bersama

saya tgk dah kenyang kak specially laksa penang tu ! huhuh

Eye_nee said...

Daddy Ziyyad..
Betul...hanya tak letak santan dan kerisek...

Eye_nee said...

Ieda immi..
Betul beb..sedikit lebihan rezeki buat dikongsiksn bersama...laksa tu mak akk masak...

Kakzakie said...

Masya-Allah banyaknya makanan terhidang Eye_nee. Macam ini gaya kalau tak kenyang tak tahulah:)

Eye_nee said...

Kakzakie..
Mak akan selalu buat begini kak..InsyaAllah tidak ada yg dibazirkan...sepupu ramai kak..tak habis mereka bungkus sendiri...

eMMe said...

BYK NYE MAKANAN SIS.. MASAK SECARA BERGOTONG ROYONG EK SIS... RAMAIKAKITANGAN YG MEMBANTU OKEYLA...

faraherda.razalan said...

Peh! Meriahnya kak! Nape x jemput sy sekali? Hehehehe!

sukaxplo said...

Assalammualaikum

waa meriah. best kan bila ramai yg datang n makan makan. boleh borak2. bukan selalu dapat macam nih.

luvelymummy said...

i is sentap uolzz.. uolzz tak ajak iolzz pun.. ok fine iolzz usha dari kejahuan jew..

=(

luvelymummy said...
This comment has been removed by the author.
CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Tak jemput aku ye Nee... kecik hati aku sebab apa aku kecik hati sebab tak dpt mkn udang masak tempoyak potai tu hahaha..

Azian Elias said...

Ayam ungkep tu food org jawakan.. macam sedap je..