Pagi Yang Kalut Aku Kelam Kabut

June 25, 2014


As-salam gengs
Ramadhan bakal menjelang tak lama lagi kan gengs
Bermaafan kita sesama kita ye gengs sebelum kita memulakan puasa kita nanti
Agar tenang jiwa dan bersih hati kita dari segala kesilapan yg lalu

Nak bercerita kekalutan hari ni sejak di awal2 pagi membawalah ke terbit fajar siddiq.
Nampakkkk..bunyi mcm kalut sgt..gebang kuat aku ni gengs...
Serius gengs..bukan gebang sebarang gebang
Aku mg betul2 penat pagi ni....

Yana the third
Ajar Yana buat Homeworks sampai kul 1 pagi
Banyak nyer kerja sekolah ko Yana
mengalahkan Assigment bebudak Diploma la pulak
Ok gengs aku berjaya kawal diri mengajar Yana
Berkat..Istighfar...Istighfar dan beristighfar
kalau tak sebelum ni..Yana buat kerja sekolah
Wajib diakhiri dengan sekolam airmata...garang tak garang mak Yana ni kan...Aku lah tu..

Zati the Second
Ada Hari koperasi sekolah hari ni
Dia dan 4 lagi geng bas sekolah ambil bahagian
Menjual makanan...Dia punya part masak kuah spegeti
Siapa memasak?????
Aku lah gengs..bukan Zati tak pandai...Tak sedap macam mak buat katanya
Mak dia ni pulak pantang kena puji...biar pun dari anak sendiri
Dengan rela hati kata ok..mak masak kan...
Yg buat kalutnya...Nak bagi makan 15-20 org..
Sos spegeti beli 2 tin kecil tu jer...Mana cukup kata aku gengs..
Ok Mak tunggu sekejap...Mak kawan org akan tolong belikan lagi 2 botol...katanya
Tunggu punya tunggu..punya tunggu dah pukul 1.30 pagi mak kawan dia tak muncul2
Sudahnya aku masak 2 botol tu jer..dapat lah sebanyak gambar dibawah ni
Pukul 2 pagi masak kuah spegeti ko mampu...




Pukul 2.40 pagi baru aku masuk tido
Pukul 5.30 pagi aku dah bangun semula sebab nak hantar Zati kesekolah Awal
Dia nak setup2 Hari koperasi dia tu
Lepas Solat subuh hantar Zati
Bergegas pulak balik rumah nak siap2kan  Yana pula...
Kepala dah tingtong pening2 lalat dah masa ni..

Pukul 7 pagi hantar Yana kesekolah
Sampai Dipintu pagar sekolah
Tertinggal lah pulak Kamus Yana
Allah!!!!!...
Muka Yana dah cuak....air mata dah menakung nak ggur jer..takut teacher marah katanya
Sebab fikirkan dia akan kena marah
Aku patah balik rumah ambil kamus
Hantar semula kesekolah....
Dari pintu pagar sekolah nak kekelas dia boleh tahan juga jauhnya
Kaki aku rasa mcm sebelah ada kat Belanda..sebelah lagi dkt Mexico..
 Hrmmmm........


PEMBERITAHU:Balik dari office ni rasa nak letak je handbeg tepi katil ..boom...zzzzzzzz....

 
 

20 geng komen :

sukaxplo said...

salam

itu lah superMOM geng!
ahaks

*hari ni ada pasar malam kat saujana sg buloh...jom perkene yongtaufuu geng!

makcik tempe said...

laparlah geng petang petang cam ni nengok kuah spagethi ko tu.

Eye_nee said...

Hepixplo
Waalaikumsalam geng...mcm terbaekkk je promote yongtaufu tu...ko mkn je ye geng..akk nk rehatttttttttttttttttttt....

Eye_nee said...

Dodocheng
Meh dtg umah aku ddc...spegeti cm ni bole lh aku masakkan Na...lain menu gagap aku...

safurara said...

kdg kdg tu mmg rasa penat sgt kan.kdg2 tudung melekat lg kat kepala.kita boleh tido.haiii lahhh!

Kakcik Nur said...

Hari ini kat sekolah anak kakcik pula ada hari koperasi. Anak nak jual air dan buah potong. Semalam pergi beli kat Tesco dengan maknya yang selekeh.

Harap-harapnya projeknya berjaya hari ini.

Eye_nee said...

Safurara..
Yer lah sis..betul tu..kdg balik keje tu..letak handbeg jer..baring sekejap pun boleh terlelap..faktor umur kut...kene berehat lebih sikit...

idzwa kamaruddin said...

HAHAHA..kan kak!memang ade hari akan rasa sangat ribut dan sesakkkk napas dibuat nyer kan..

Eye_nee said...

Kakcik..
Modal RM53 katanya..dpt untung RM13 henggit..hari ni tak sekolah..demam...kaki sakit...terus saya ckp kakcik..Bukan senang nak cari duit kan...

Nor Azimah said...

wah, mak-mak ni..semua super mom la, tabik springgg!!

Eye_nee said...

Nor Azimah..
Semua mak2 begini agaknya yer sis...Mak FIRDAUS jer yg tak rasa-rasanya...ooppss..

Rinna said...

Untuk anak..apa pun sanggup dilakukan..

Sedap tgk kuah spegetti tuh..

Eye_nee said...

Rinna..
Yer kan geng...demi anak takut dia dimarahi...mesti saya tak akan sedap hati diopis..tu yg patah balik ambil kamus tu...

Masak kuah tu dgn mata dah mengantuk..tersenguk-senguk dah...

lieyalatif said...

yg pasti kak ko adalah supermom....wira di hati anak2 hah....hehehehehe...

tang sekolam air mate tu kelako kak....hahaahah same la kite kak oiii...mujur laa tak jadi cikgu sekolah kalo tak teseksa batin anak murid kite kak hahaahahahaha

Eye_nee said...

Lieya..
Nak pencet akk ko ni semalam dah yang oii..

Tulah dia nya...kalau direct seminggu mengajar rupa itu..boleh buat swiming pool...merasa lah Yana mandi pool pakai air mata sendiri...hahahaha...Jd Cikgu????..asyik kene serang jer lah dgn mak bapak murid...hahahaha..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Mesti sodap spaghetti tu Aini.. dini hari membuatnya..
selamat berpuasa Aini ;-)

JunAina said...

Pengorbanan mak kannnn...

Wak Gelas said...

kalut kanns., uHuu

Kakzakie said...

Anak-anak lihatlah bagaimana ibu sanggup buat apa pun demi kamu semua.

Auntie harap anak-anak baca dan renungkan.

Itulah tanggung-jawab harga yg perlu dibuat sebagai ibu kan Eye_nee.

Selamat berpuasa dari kakak buat Eye-Nee & keluarga.

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

untung la dapat mak ayah macam nih.... zaman aku dolu..... emm mak dan ayah bukan tak mo ajar.... deme pun tak tau nak bantu mcm mana.... yg deme boleh buat.. bagi semangat dan doa...

ko buat sendiri la.... adusss.... tp berkat doa tu yang penting....

ape2 pun terima kasih la mak ayah aku..... walaupun mereka tak berpendidikan tinggi.... tapi pandangan mereka jauh... sbb tu la aku yang dah tua bangka nih masih lagi kat bangku sekolah.... huhuhuh

selamat berpuasa utk tuan belog....