Ukhwah Ini Hingga Akhir Hayat Aku...

June 18, 2014


As-Salam gengs
Semoga kamu sentiasa diberikan kesihatan yg cukup baik yer gengs

Mereka ini adik beradik ku
Dilahirkan  dari lain bapa dan ibu yang berbeza dari ibubapa ku
Hanya yang sama tahun kelahiran dan Alam persekolahan kami
Ini semua sahabat2 ku gengs
Sahabat2 yg sama2 membesar dibeberapa kawasan berhampiran Kampung Ku
Bersekolah rendah bersama-sama sehinggalah kami bersekolah menengah
Sehinga kami ditemukan jodoh dan beranak pinak
Ukhwah itu tetap utuh



Dah berusia begini diberikan sambutan hari lahir
Janggal benar rasa aku
Kata mereka..kecik2 dulu kita susah
Nak makan kek pun payah nak dapat
Mak bapak susah..Kedai kek jauh dari rumah
Terima Kasih la gengs 68...korang memang terbaik





Diberikan hadiah tanda ingatan...murah mahal pada ku bukan ukuran...
Aduhai....
Rasa mcam nak pakai baju gaun dan hair band bunga-bunga pula rasanya
Kembali kezaman kanak2 dan diberikan sambutan Birthday begini.yg tidak pernah waktu itu aku raikan..
Terimakasih sangat lah yer kawan-kawan..korang gengs yang terbaik...
Dah berminggu berlalu tarikh hari lahir ku..060614...
Kalian tetap berkeras mahukan dibuat....walaupun yg dapat hadir hanya beberapa kerat


 

Dengan kek sekali mereka suakan...
Yang tak boleh tahan Tulisan yg diukirkan
Selamat Hari Beranak...Sangat-sangat rare buat sambutan
Bukan itu jadi persoalan
G.P.J itu buat aku ketawa tak menahan
AINI - GENGSTER PAYA JARAS
Hahahah..Kalian memang macam-macam kan



Bila sudah gengster..cara potong kek juga harus berlainan...
Kasihan kek jadi mangsa tikamam gengster otai 40 puluhan....

PEMBERITAHU: Disetiap ukhwah yg kekal utuh itu ada rasa tolak ansur..saling menghormati...saling menasihati..saling membantu..memberi dan menerima...menghargai dan yg paling utama..Jangan mengkhianati...


23 geng komen :

Kakcik Nur said...

Persahabatan - nilainya bukan intan berlian...

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah...selamat harijadi kak!

semoga ukhwah yg baik ini berterusan sampai ke ahir nyawa kak..

Eye_nee said...

Kakcik Nur..
Yer kak...Tiada ukuran buat sebuah ikatan persahabatan..

**Kakcik....apa juga yg tersembunyi disebalik cerita2 akk perihal kesihatan akk..Semoga ianya bukanlah yg terlalu serius yer kak...harap2 akk kembali sembuh seperti sediakala..

Eye_nee said...

Idzwa..
InsyaAllah...Tkasih sis..

Kakzakie said...

Dah kata GPJ mestilah akrabnya pun luar biasa, bukan potong kek aje beza. Geng macam ini tak simpan dlm hati Eye_nee..

Ukhuwah yg indah:)

lieyalatif said...

wahh meriah kak! amik haaa carrot cake secre recepi lagi...lieay punye peberet tuh...sedap time makan tergigit walnut die heheheeheh

alhamdulillah.... tetap kukuh ukhwah yg terjalin....tu le kak, skrang teknologi canggihkan kan...facebook ade, wasap, wechat, sms ade so bile2 boleh plan tuk gather2....ni siap gathering sambil sambut besdei lagi....sonok akak yeak....

kak, ngeri tgk cara potong kek tuh...jgn bersepai kek tu sudah la ehehhehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Selamat hari beranak yg lewat di ucap Aini.. ehe :)

Gengs 68 tu ada tak aku kenal Nee..

Memang GPJ betul ko tu Nee.. potong kek pun buat tikaman maut punya :)

Eye_nee said...

Hahah...ada2 jer mereka kalau dgn saya...saya suka menyuarakan..itulah saya kak...asal sahaja benda itu satu kebenaran...mereka sgt memhami saya...Ukhwah ini lama kak terlalu lama..kekal utuh..harap2 kekal sehingga kami dijemput pergi...

Eye_nee said...

lieya..
Mereka2 ni lah kalau dlm WasUp grup sekolah buat akk ketawa tak hengat donia beb...ada2 jer nak diceritakan..

Betul...heven jer tergigit walnut tu

Cara mcm nmapk boleh kasi hancur kek tu kannnn....tapiii...sama rata sama besar jer potongan kek tu kesudahannya.....hehehe..

Eye_nee said...

Cahaya Hidup Ku..
Tkasih T..gengs 68 ni..yg tudung itam tu budak sg serai T...yg baju petak budak sg. pelong..Yg baju merah tu budak Kg. kau..Badrulhisham anak polis batu 17 tak silap aku T..

T..gengs 69 bila mahu gather-gather?????....

Potong mcm tikaman maut..tp tak lah sekejam kunyahan gigi kapak bila dah masuk kat dlm mulut kek tu T...hahaha...

sukaxplo said...

salam geng ster..hahaha

selamat harijadi!

Rai Ourkizuna said...

seronoknya kumpul kumpul makan makan.. hehehe..

happy belated birthday kak..

Eye_nee said...

sukaxplo..
hahahahah..tq geng Xplo...

Eye_nee said...

Rai..
Tkasih Rai

P/S: Td akk masuk umah Rai..nmpak Rai masak lempeng Jepun tu..tak tau akk nak komen apa...haha boleh cam ni Rai..komen cerita Rai kat Komen Rai pada akk...

Daddy Ziyyad said...

hahahah..ganas betul potong kek macam tu!

saya sendiri tak pernah ber -gathering dgn kawan2 sekolah rendah...teringin sangat nak jumpa mereka

Daddy Ziyyad said...

hahahah..ganas betul potong kek macam tu!

saya sendiri tak pernah ber -gathering dgn kawan2 sekolah rendah...teringin sangat nak jumpa mereka

Eye_nee said...

Daddy Ziyyad..
Hahaha...baru kauuu tauuu aku siapaaa....

Ini semua geng dari drjh 1 ni doc...jumpa dorang tak der nk kontrol2 ayu bagai..merasa la mkn kek dgn potongann ganas mcm tu..

shameel Iskandar said...

Selamat hari jadi saya ucapkan. Maaflah terlewat wish. Persahabatan terlalu suci dan biarlah ia bertahan hingga ke penghujung usia.

Eye_nee said...

Shameel
Tkasih cikgu...Yer betul Cikgu...bertahan nya sesebuah ukhwah kerana muafakatan....

Wak Gelas said...

friends in need is a friend indeed., tahniahh dan hepi besday mak eye_nee tuu

Eye_nee said...

Wak Gelas..
Yer betul wak...Tkasih wak..

Montana said...

moga persahabatan anda hingga ke akhir nyawa..perghh..betui ka ayat aku ni??heheheh..saja mai singgah nooo

Hanis Azla said...

As-salam kak eye nee..

Happy belated birthday kak.. wah.. gangter paya jaras ya.. apa2 hal kat sana boleh cari akak he..he..

Alhamdulillah.. dikurniakan dengan kawan2 yang baik.. rezeki yang ternilai kan kak.. syukur.. smg ukhwah antara kita juga terus berkekalan hendaknya.. insyaALLAH