Apakah Tujuan Engkau Di Ciptakan..Apakah Rahsia Disebalik Wajah Itu

February 19, 2014


As-salam gengs
Semoga kebahagiaan sentiasa menjadi milik korang gengs



Saat ku lahirkan mereka
Ada yang kata rupa saling tak tumpah macam aku
Yang lain pula
Ikut ayah dia wajah dia ni
Seorang yang lain
Ikut sebelah keluargaaku wajah anak ni
Yg lain pula
Ikut wajah sebelah suami kau anak yang ini


Aku pernah terbaca
Kita sebenarnya memliki atau mengirasi wajah kedua ibubapa kita
Supaya bila mereka tiada lagi didunia
Hilang rindu kita pada mereka
Setiap kali kita cerminkan wajah kita
Dan semakin kita tua semakin jelas
Kemiripan itu
Bila kita melihat diri kita didalam cermin
Jika bukan 100% sekurang-kurangnya iras kita
Bentuk hidung kita
Tulang pipi kita
Bibir kita
Mata kita
Tetap ada mereka didalamnya




Kamu bertiga....Benih cinta mak dan ayah
Kalau nanti mak dan ayah tiada
Lihat diri kamu dalam cermin
Supaya kamu tahu didalam
Diri kamu
Masih ada kami
Mak dan Ayah mu.....




PEMBERITAHU:Aku mirip arwah ayah....

18 geng komen :

:: Mrs.Eady :: said...

Oh syahduuuui~

Kakcik said...

Kakcik mirip arwah mak...

Eye_nee said...

Mrs eady...
kamu mirip siapa sis????...

Eye_nee said...

Kakcik...
mesti ada saudara mara kakcik ckp
"Kau saling tak tumpah mcm arwah mak kau"...kan kak...

NM03 said...

ngaper saya baca n3 akak saya jadik touching ni...







saya mcm mak saya. dan kami jugak kadangkala tak sebulu. hehehe

Eye_nee said...

NM03..
Toksah taching2 lah yer.....

ada mak dlm diri kamu yer..supaya nnt kamu akan selalu tahu dia sentiasa ada...

Kakzakie said...

Kakak pun mirip bapak kakak
Tapi adik tu mirip muka Eye_neelah kakak tengok. Kakak lebih pada ayah dia kot..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Aku pun ikut muka abah aku Nee.... Perangai pun sama... macam Hang Jebat... tapi mak aku kata nampak garang tapi dalam hati ada taman hihihi

Eye_nee said...

Kakzakie..
SAma kita yer kak..mirip sebelah Ayah..

Ramai yg kata begitu..
Kakak = mcm ayah
Adik = mcm saya

Eye_nee said...

Cahaya HidupKu..
Aku hampir dpt kesemuanya dari arwah ayah T...Darah Jebat itu...hitam manis itu..Rambut keriting itu...hehehe..

Kesuma Angsana said...

alamak syahdunyer bila baca n3 ni !

Eye_nee said...

KA...
Tersyhadu pulak yer KA...

Dee said...

Dee mirip sapa eh? tak pernah tgk arwah ayah..ayah pergi sebulan sebelum dee dilahirkan..tgk mak pulak tak nampak di mana persamaan kami..maybe org lain tgk boleh tau kot kat mana samanya..kami adik beradik muka mmg lain2..rambut pun ada yg kerinting ada yg lurus..warna kulit ada yg putih ada yg gelap..hehe..

Eye_nee said...

DEE...
Selalunya bila dikatakan oleh org lain baru kita tau kita mirip siapa...cuba amati wajah ibu DEE...jika tidak bentuk mulut brgkali senyuman itu ...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

orang kata....senyuman macam senyuman mak..... mak cite ...sekali mak senyum ayah terus terpikat... gamak nye aku selalu snyum..tu pasal awek ramai melekat... huhuhuhuhu

Eye_nee said...

Pakchik dot..
Ahhh!! tau sgt aku kat ko ni pakchik...dlm kepala aweksss sahajeee...kompom senyum ko sweetttt sgt kan pakchik...

BUNDA a.k.a KN said...

Bunda pun mirip arwah mak..

eMMe said...

hurm...kalo rindu arwah ayah Sis, tgk muka sis n anak2 pun ada yg ikut muke mak ayahnya kan.. rindu pada yg tiada.. jgn lupe doakan mereka di sana...