Selera Nya makan Di Sini..Mereka Pun suka Jugak

September 10, 2013

As-Salam Gengs

Rindunya dengan korang semua gengsss
Apakan daya gengs
Kemalasan tahap kronik melanda
Bila tgk semula
Satu N3 pun tak ada bulan August
Nak buat N3 Hari Raya
Takut pulak korang baling ngan terompah kayu nnt.

Aku ada buat pondok main-main kat sebelah umah aku ni gengs
Lantai pondok ni dah 2 tahun aku bikin
Atapnya nak masuk tahun ke 3.. thn ni lah baru didirikan
Almaklumlah..aku hanya mampu kumpul 5 henggit sehari
Bila dah siap tu...rasa macam hari2 nak makan tengahhari kat pondok ni
Dengan Angin sempoi nya...
Dengan Hijau pepohonya
Bertambah selera makan gengs...


Tengok gengs..kemain besar En. Suami punya suap...


 

 Lauk tak der lah gempak mana pun kannnn...



 Tapi yg 3 ni lah buat selera aku bertambah

Aku kan budak kampung.......



Bukan aku dgn Family jer suka lepak-lepak santai kat pondok ni gengs..

Masa Raya Hari hari tu geng2 opis yg dtg beraya pun lepak2 kat sini jugak...










PEMEBRITAHU:  Pondok Santai tepian Rumah
                              Tempat Riadah Seisi keluarga
                              Tetamu Berkunjung Terasa Meriah
                              Mengerat Hubungan Jiran tetangga









22 geng komen :

Kakzakie said...

Kalau tepi rumah ada kawasan utk dibina memang cantik dan santai Eye_nee. Rumah kakak tak ada tanah macam ini.

Suka kakak tengok:)

Eye_nee said...

Rumah Kg Kak...saya dirikan atas tanah pusaka arwah ayah...3 ekar tanah tu..Alhamdulillah...

atuk said...

Assalamualaikum Eye

nanti kalau saya datang...jamu kat situ juga yer

ieda immi said...

ala kak cantiknyeeee
nie dah nampak klasik aje tau
siap ada daun2 merimbunnn layiee
sejuk nie ;)

Eye_nee said...

Waalaikumusalaam ATUK..

Kecil tapak tangan
Pondok Tu saya Tadahkan TUK
Jemput TUK datang rumah...

Ibu Lala said...

Lorrr syoknye. Kat manani. Berselera sungguh suasana kat situ. Nak pi jugak lah.

Eye_nee said...

ieda immi..

mmg sejuk pun santai2 kat sini sis..tp bila mlm nyamuk pun nak santai bersama...tak boleh tahan sis...

Eye_nee said...

Ibu Lala..

Mari Ibu..sama2 kita makan kat sini..Teratak buruk saya di Sungai Buloh Ibu Lala...

TkAish Ibu Lala Singgah dan tinggalkan komen di sini..

Rinna said...

Bestnyaa.. ada tempat gini santai jer kan.. :)

Sedap tul tgk lauk pauk tuh..lapo le plak.. hehehe

Eye_nee said...

Rinna..
Tu lah..saya suka sgtttt duduk2 kat sini...

Lauk kg jer sis...selera org kg mcm saya, ni lah lauk paling sedap..pucuk ubi, sambal jering dan sambal tokok tu..

:: Mrs.Eady :: said...

Seronok nyer kak mkn mcm nie!

Nor Azimah said...

bestnya ada kawasan yang luas camni, macam-macam boleh buat

Eye_nee said...

Mrs Eady..
mmg seronok sis...kalau ramai2 lagi seronok...jom dtg umah...

Eye_nee said...

Nor Azimah...
Alhamdulillah sis..duk kg mcm ni lah sis....

Dee said...

bestnya ada pondok2 santai gini..mmg makan bertambah sedap sis..

Eye_nee said...

Dee...
Tu lah sis..akk & Suami ttp juga nak tinggal di KG jer Dee...Sanggup tunggu 20 thn tuk buat umah kat kg ni dari duk umah teres yg dibeli kat Kepong tu...

makcik tempe said...

seronoknya tetiba teringat entry geng makan cekodok dalam kebun. mau makan bertambah : )

Eye_nee said...

makcik Tempe..
Ko bile je thn nyer nak dtg umah aku dodocheng....aku masak2 ni jauhhh kebelakang banding ngan ko..tp akan ku usahakan mengugel kalau ko mampir buk kerumah aku....

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

bes nye dapat pondok kt tepi rumah nih.. tp nak buat mcm ne.... duduk kt rmh merpati..... huhuhuhu

anitadiana said...

cantiknya..suka-suka...cantik betul mesti tambah nasi berpingan-pingan...berselera...ita duk flat aje...mcm manakan...

Eye_nee said...

pakchik dot...
rezeki saya..Alhamdulillah lah pakchik..tak per kalau nak lepak2 santai duduk kat pondok...dtg lah umah saya....

Eye_nee said...

anitadiana...
Janji ada tempat berteduhkan Ta...akk ni suka duk kg Ta...ada tanah peninggalan arwah ayah...dapat lah buat umah kecik dan buat pondok2 mcm ni...Alhamdulillah...