Putih-Putih Melati...

September 23, 2013

As-Salam Gengs
Semoga Rahmat ALLAH sentiasa mengiringi perjalanan hidup korang semua gengs.

Macam mana weekend korang semua gengs.
Happy?
Sedih?
Keliru?


Weekend aku yg penuh tragis awalnya gengs
Semuanya gara-gara si Putih.@ ateh....Kucing kesayangan kami 3 keluarga gengs .
Kali terakhir aku lihat dia, petang khamis 19/9.
Esoknya 20/9 bila aku balik kerja...Mak beritahu Ateh hilang
Mula lah edisi pencarian ateh....
Panggil2 dia...cari di hadapan rumah..takut2 dia dilanggar kereta ker
Hampa gengs
Sabtu pun masih tiada tanda ateh pulang kerumah...

Atehhhh!!!!!....kemana hilangnya kamu...










Tgk lah dia gengs.Ateh yg terlalu manja..yg selalu mahu duduk dibelakang aku..tiap kali aku habis menyiram bunga dihalaman.Sekejap pun jd lah...dia akan panjat belakang aku....

Bagi sesetengah org..perkara kehilagan kucing ni adalah kecil..tidak bagi aku sekeluarga.Kami pencinta kucing.Sayang kami pada Ateh seperti sygkan anak sendiri.

Malam sabtu tu..aku lihat semula video masa dia kecil2 dulu...sunyi nye tanpa ateh..siapa nak panjat2 belakang aku lepas aku siram bunga..siapa nak dtg berlari2 pada aku bila tiap kali namanya aku panggil.



ALLAH MAHA BERKUASA MAHA SIMPATI  kan gengs




AHAD 22/9 selepas 3 hari hilang.....


ATEH di temui oleh suami ku...


Terjatuh ke dalam perigi buta...lebih kurang 6-8 langkah sahaja dari dapur rumah ku...


Ateh ni gengs badan sahaja besar...suara kecil sgttt....







 Lihat lah geng....Atehhhhh!!!!!



 Nampak sahaja kami diatas..terus dia nak panjat dinding perigi tu gengs.....
Sabar yer Teh.....
Suami aku masuk kedalam perigi tu gunakan tangga gengs....
Dapat sahaja naik keaatas...Aku peluk dia kuat2 gengs..
Pasti dia takut.....


 Bawa jer naik...terus makan gengs...lapar betul dia...Maklum lah 3 hari tak makan....




Semenjak Ateh hilang...2 adiknya pun tak makan gengs....
Bila ateh dah jumpa...baru lah Aning dan Omot makan sekali.
Hrmmmm...Binatang pun tau sayagkan darah daging sendiri kan gengs




PEMBERITAHU:.Baru kucing yg hilang...kalau lah keluarga sendiri yg hilang..Agak2nya macam mana yer?

26 geng komen :

lieyalatif said...

ish teharu hah lieya bace....betapa sayangnye eyenee ngan ateh yeak...mujur jumpe juga kat perigi tu...lepas ni tutup la eyenee perigi tu..bahaye plak kan.....

atuk said...

Assalamualaikum Eye

Alhamdulillah ...ateh diketemukan semula

Eye_nee said...

lieya..
Syg sgt dgn ateh ni sis...manja sgt dgn kami....Perigi tu di kebun org sebelah tanah kami sis...

Eye_nee said...

Atuk..
Waalaikumussalam TUK..
Alhamdulillah TUK..masih rezeki kami nak tgk Ateh bernyawa....

Dee said...

alahai..sian ateh..mujur jumpa ye kak..

Eye_nee said...

DEE..
yer DEE sian tgk muka dia bila mula2 jumpa kat dlm perigi tu....mcm minta dinaik kan secepat mungkin...

Putri said...

actually kucing ni kalo bukan adik beradik tapi kita bela dari kecik memang dia akan jadi murung bila yg sekor lagi hilang x balik2.kucing kat rumah saya macam tu..kao sampai pukul 10 mlm kawan dia x balik, dia tunggu depan pintu..

Kakzakie said...

Alangkah bertuahnya Ateh mempunyai tuan yg begitu penyayang dan prihatin. Panjang umur dia Eye-Nee walau dah 3 hari tak makan. Kesiannya....

Eye_nee said...

Putri...
Agaknya lah yer sis kan...Si Aning tu murung jer..sbb bila mlm2..bila saya panggil mereka berdua tu...mereka akan berlari-lari dtg...tp bila ateh hilang..saya panggil Aning...Aning nmpk mcm sugul jer....

Eye_nee said...

Kakzakie...
Sayang sgt kak pd Ateh tu...bila hilang tu....kepala asik fikirkan dia jerrr....

diana said...

kalau saya nangis dah...risau jangan cakap la..takut orang pukul la apa..kan?

:: Mrs.Eady :: said...

Kami sgt syg kucingggg!last week anak kucing dibawa lari beruk dpn mata separuh giler pegi cari kat umah kosong berutan belakang umah!
Alhamdulillah mak kucing dpt cari balik ptg tu

Eye_nee said...

diana..
nangis dah pun akk sis...dlm kepala tu dok ingat diaaaa jer..

Eye_nee said...

mrs eady...
la hai kesiannya..beruk tu ingat anak dia kut....sib baik ibu kucing jumpa balik...

Puan Ida said...

memang pencinta kucing ye
bagus ar
ida takut dgan kucing heheheh
jemput singgah blog ida ye
umielman.blogspot.com

Ain Noraini said...

alaa siannya dia..
saya pun ada kucing..tapi sekor jer..buat penghibur kat rumah tuu...

ieda immi said...

saya geli kak ..
kalau bg makan saya ok ..
tapi kalau sampai peluk2 niee mauu saya ngigooo mlm2 huhu

tapi yelah kak .. terjatuh smapai 3 hari , mauu x lapar .. sib baikk dia ok kan kak

Nor Azimah said...

Nasib baik perigi tu perigi buta kan, kalau ada air.....

eMMe said...

sayang anak tinggal2kan..
sayang kucing??? hurm... tau kak Eye Nee ni penyayang orgnye... sayang pada binatang, takpe la kak, anak2 pun dah besar.. nak bela kucing senang la... saya bela twin la...
so, animal not allowed for temporarily..heee~

Kesuma Angsana said...

sebak KA baca n3 ni. binatang tu tau ertikehilangan & kasih sayaang yang manusia tu sendiri kadang2 lupa kan !

Eye_nee said...

Puan Ida..
MMg sis..mmg dari masa akk kecik2 dulu dah sygkan kucing...

Eye_nee said...

Ain Noraini..
Bela kucing kat rumah ni..satu yg best nya..tikus takut sis...

Eye_nee said...

ieda immi...
tak pernah geli pun..nak2 nya anak2 kucing yg baru lahir tu ieda...sedap sgt kalau kita cium...bau susu ibu dia kat mulut tu....harummmmm...

Eye_nee said...

Nor Azimah...
Kalau lah 2 hari tu hujan turun..mmg mati lah Ateh kat dlm perigi tu...

Eye_nee said...

eMMe...
Tu lah sis..nak dukung2 Yana dah tak larat akk dah...tu lah yg dukung2 kucing tu...syg2...peluk2...cium2...

Eye_nee said...

KA...
MMg sebak sgt masa tgk muka dia kat dlm perigi tu KA...Adik Ateh si Aning tu pun..tak ceria..tak lalu makan...tau dia bersedih rupanya..jgn ingat dia hanya seekor binatang tidak tahu apa2 kan...