120512...22...

May 14, 2012

Assalamualaikum gengs..

Buat gengs pembaca senyap...sori gengs lama tak menyapa korang...semoga korang semua sihat2..

Masa jika dinanti lambat sangat berlalu
Waktu Jika dihitung lama benar perjalanannya
Namun dalam cuba menghitung dan menanti masa
Sedar Dalam Jaga
Ah...Sudah Puluhan tahun rupanya

Dengan Izin yer gengs
Ingin aku lakarkan sesuatu di sini
Buat tatapan aku kemudian hari


12/05/90 - 12/05/12...
Genap 22 tahun usia perkahwinan aku geng
Melayari Sebuah bahtera kehidupan
Dari Bujang kepada Berkelamin
Terkadang dipukul gelora
Terkadang Aman dan tenang
Semuanya rencah melazatkan kehidupan
Sesekali Bila Perang Melanda
Anak2 menjadi perantara
"Ckp dekat Ayah...Mak Ajak Makan"
"Ayah!! mak kata dia ajak Ayah makan"..
Mengingati kembali kejadian ada senyuman dibibir
Tiga Puteri seolah memahami
Kami jarang memohon maaf
Hanya bila sudah berteguran kemaafan termetrai semulajadi
Kehidupan kami penuh sederhana
kami berkongsi banyak persamaan bersama
Satunya yg paling ketara
Berhutang bukan sifat kami
Tiada tidak mengapa
Kami kumpul berdikit-dikit kemudian mendapatkannya
Kami amat berjimat
Anak2 ada juga merungut tidak dapat itu dan ini
Kami katakan bukan niat kami tidak memberi
Ada yg lebih penting dari apa yang kalian hajati
Mereka memahami....
Kehidupan berumahtangga
Menuntut Banyak Perkara
Satu yang nyata
Terima Pasangan seadanya
Sebagaimana dia menerima kekurangan ku
Begitu juga aku...Wajib terima kekurangannya
 Dan bersama-sama memperbaiki kekurangan itu
Saling Percaya dan meghormati
Sejujurnya perkahwinan kami tidak banyak teruji
Alhamdulillah...Allah melindungi
Awal2 perkahwinan dahulu..kami jarang berbual
Entah mengapa..sehingga hari ini tidak terjawab
Namun Alhamdulillah...kini kami sentiasa
Ada cerita untuk dibualkan
Ada ketawa mengiringi cerita
Ada gurauan memanjangkan kata
KAMI BAHAGIA.......


Ya-Allah ku pohonkan kepada Mu
Berkatilah Hubungan Kami Ini
Satukan kepercayaan kami
Hindarilah kami dari sifat terkeji
Cemburu Yang Melebihi
Ungkit mengungkit segala pergorbanan
Ketidakpuasan hati sesama pasangan
Hanya Lahad Mampu Memisahkan...
Amin Ya Rabbal Alaminnn....

 




PEMBERITAHU:Hargai pasangan selagi dia menghargai mu.....



54 geng komen :

kakcik said...

Semoga berbahagia ke hujung nyawa. :)

:: Mrs.Eady :: said...

Aminn ~~
Semoga kamu sekeluarga terus kekal bahagia dalam kesederhanaan kamu kak,amin..

Selamat Ulangtahun yg ke-22 BUAT KAMU KAK..

eMMe said...

wow! 22 tahun ek? bukan skit2 nombor, Kak, saya pun nak jadi cam kak Eye Nee, bahagia selamanya, InsyaAllah..anak2 akak dah besar2 dah, tak lame lagi terima menantu, heeee~ saya baru nak dpt anak InsyaAllah...2 org skali gus kak, Mudah2an..doakan saya kak...

Eye_nee said...

kakcik...
Terimakasih kak..Ucapan yg baik2 ini adalah satu doakan kak...Semoga kami kekal bersama-sama sehingga kehujung nyawa..InsyaAllah...

Eye_nee said...

Mrs. Eady..
terimakasih atas ucapan kamu sis..Mendoakan yg terbaik juga buat kamu dan pasangan...semoga Allah merahmati..Aminn...

Eye_nee said...

eMMe..
InsyaAllah...jaga pasangan jgn menyakiti.. saling mempercayai....semoga diberkati...Alhamdulillah kamu juga akan menjadi ibu nnt kan...sedar tak sedar besar dah anak2 akk sis...

Cik FaRiZaM said...

wahhh dah 22thn, sy masih belum berkahwin :D

moga berbahagia ke akhir hayat ...amin

Eye_nee said...

Cik Farizam..
Alhamdulillah sis...

Jodoh ni Allah yg tentukan..InsyaAllah akan tiba hari dan waktu itu....

Dee said...

selamat menyambut ulangtahun perkahwinan yg ke 22 kak..lama tuh..fuh..

moga terus memahami dan berbahagia hingga ke hujung nyawa..romantiklah gambar..I LIKE!!

Eye_nee said...

Dee...
Tq sis...

Yana kasi potong stim lah..sibuk jer nak bergambar siap buat muncung mcm tu...hehehe..tak bg mak&ayah chance langsung...

Kakzakie said...

Tahniah Eye_nee!! 22 tahun satu jangkawaktu yg panjang...moga terus dilimpah rahmat olehNya..

Eye_nee said...

Kakzakie...
Terimakasih kak...InsyaAllah...itulah harapan setiap pasangan kan kak...

Aini said...

Tahnia kak... Semoga kekal dan bahagia hingga akhir hayat... saya pulak baru nak melangkah ke alam baru akhir bulan ni.. Doakan ye =)

Eye_nee said...

Aini..
Tq CIK sama nama...next month dah kena panggil PUAN sama nama pulak kan...Semoga Allah merahmati perjalanan kehidupan kamu sis....

Abu Luqman said...

singgah ziarah di petang hari

ieda said...

selamat ulang tahun akkkk ! ..
banyak kisah suka duka kan akk .. dah 20 tahun .. alhamdulillah
semoga kekal sehingga ke hujung nyawa ..
akkk pic romantikkk lahhhhhhhhh ;))

ozzy said...

tahniah..semoga bahagia & kekal selamanya hingga ke hujung nyawa..amin

johari said...

selamat menyambut ulangtahun perkahwinan yg ke 22 kak..lama tuh..baguslah..

Eye_nee said...

Abu Luqman..
terimakasih singgah sahabat...

Eye_nee said...

ieda..
Tq lah sis...Syukur sgt..semoga kekal bahagia selama hayat akk...

Eye_nee said...

ozzy..
terimakasih atas ucapan...lama tak menjengok kamu....

Eye_nee said...

johari..
Terimakasih...Tq juga sbb sudi singgah dan tinggalkan jejak di sini....

jedi said...

semoga mahligai yang terbina terus utuh dan mengharum....

Deru Ombak said...

Assalamualaikum sahabatku..

Semoga bahagiamu berkekalan hingga ke syurga. :)

wahida said...

mak aiii... dah 22 tahun? lama tu kak..respek lah!!

semoga akak dan family terus berbahagia hendaknya...amin...

Eye_nee said...

jedi...
Terimakasih geng...

Eye_nee said...

Deru Ombak...
Waalaikumussalam Ya-Sahabat...

Terimakasih atas ucapan..Begitulah keinginan setiap pasangan....

Eye_nee said...

wahida...
Lama tak lama lah noks..tapi itu lah nombornya...

Tq atas ucapan kamu sis...

Rinna said...

Alhamdullillah.. dah 22 tahun yer.. Moga perkahwinan sis akan bahagia hingga ke hujung nyawa.. Amin

Eye_nee said...

Rinna..
tq lah sis atas ucapan kamu...semoga perkahwinan kamu juga kekal bahagia hendaknya yer sis....

Gen2Merah said...

alhamdulillah kak.. memang banyak cabaran dan liku2 alam berumah tangga ni kan... syukur lah segalanya dilalui dengan sempurna.. saya yang belum kwin ni pun pasti akan menghadapi semua kehidpan itu kelak..

semoga berbahagia hingga ke penghujung nyawa ye..

Ros said...

Assalamualaikum Eye_nee,

Syukur alhamdulillah...dah 22 tahun dah hidup bersama...macam2 dugaan dah yang telah di lalui bersama..semoga akan terus bersama dan berkekalan hingga keakhir hayat....

Pok Amai-Amai said...

Happy belated anniversary Kak Eyenee. Sorry, lmbt jenguk dan jengah. Semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat!

=D

Hanim Irsyad said...

happy annisversary..
semoga bahagia hingga ke syurga :)

So Shy Lady (SSL) said...

happy anniversary tahniah akk...alhamdulillah moga bahagia hingga k syurga

anitadiana said...

happy Anniversary..tahniah..22 th tu lama tul...semoga bahagia ke hujung nyawa...nampak muda lagi....mcm sebaya ita aje...

-gedek! said...

"life is beautiful"

Wow! kasut en suami macam kasot spiderman ! Merah + biru!

Papa Mifz said...

seronok membaca setiap kali entry akak...susunan ayat2 nyer...terbaik...

papa mifz doa kan keluarga akak sentiasa bahagia...amin...:)

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

moga dimurahkan rezeki...

rezeki sihat.... rezeki bahagia... rezeki itu..rezeki ini.... byk sgt....

tp orang dok tau...rezeki itu ialah DUIT......

moga rezeki hubungan kamu juga dipermudahkan hingga ke akhir hayat...

ILA HonEyBuNNy said...

selamat ulg tahun perkawinan geng.hehe..

semoga berbahagia until jannah...:)

Eye_nee said...

Gen2 Merah..
Tq lah geng..Begitu lah kehidupan berkelamin ni geng...InsyaAllah satu hari nnt kamu akan melalui Frasa itu....

Eye_nee said...

Ros..
Waalaikumussalam sahabat...
Alhamdulillah...Semoga kami terus bahagia...Bahagia utk kamu juga sahabat...

Eye_nee said...

Fara..
Tq sis...semoga kamu juga akan tetap kekal bahagia....

Eye_nee said...

hanim Irsyad..
Tq sis...Tq juga singgah dan tinggalkan jejak disini...

Eye_nee said...

SSL...
Tq la sis....semoga kebahgiaan perkahwinan juga milik kamu...

Eye_nee said...

anitadiana..
Nampak mUda???...kembang sekejap...dah tua akk ni TA..jauh tua dari kamu la...Tq lah atas ucapan kamu tu...

Eye_nee said...

Gedek..
Makchik..Spenderwomen lah cam tu...hehehe...

Eye_nee said...

Papa Mifz...
Tulisan ni naluri individu...apa yg dilakarkan itulah peribadinya...tidak sempurna....

Tq lah Papa Mifz...Ekau solalu yor datang sini tinggalkan komen...

Eye_nee said...

Pakchik Dot..
Tq Pakchik...kata2 ni satu doa...semoga segalanya menjadi sebaik yg pakchik tuliskan...

Eye_nee said...

Ila Honey Bunny...
Tq yang...lama juga kamu menyepi ek..BZ yer...semoga kamu dlm Rahmat NYA....

Cik Ina Do Do Cheng said...

geng semoga perkahwinan ko kekal bahgia hingga kehujung nyawa.Biasalah orang lelaki ni lebih suka diam, kita yang pompuan ni adalah sikit-skit suka pot pet. Apa-apa pun bertolak ansur dalam perkahwinan adalah sesuatu yang indah:)

Eye_nee said...

Dodocheng..
Tq lah geng...mendoakan yg terbaik utk aku kat sini..aku doakan ko juga bahagia geng...betul tu geng..yg penting ada sifat tolak ansur sesama pasangan..pot pet tu ada lah jugak geng..tp mak aku selalu ckp daripada pot pet yg melampau..lebih baik protes secara diam....

Marya Yusof said...

Barakallahulakuma...

Ya ALLAH, kau berkati pasangan dan keluarga ini... Amin Ya RAB...

Tak tahu kenapa Marya rs begitu tersentuh sehingga mengalirkan airmata membaca coretan kak eye ni... Pastinya tulus dari hati :))

Eye_nee said...

Marya Yusof..

Terimakasih atas kata2 yg menjadi doa penuh ikhlas ini sis...

Inilah kak eyenee yg kamu kenali..menulis dari hati dan realiti kehidupannya...Maaf kerana buat kamu tersentuh yer...Semoga kehidupan berpasangan kamu juga kekal abadi....