Kau Memang Geng Bas Sekolah YangTerbaek

October 19, 2010

Salam gengs Semua..
Semoga Ceria Dan Sihat hendaknya
Mana-mana gengs yg tgh berdiet..Ya Ampun yer Gengs...Aku Asik Citer makan Jer Kan..
Maaf Kan Aku...Eh maaf kan Aku..Eh Maaf kan Aku...baper kali maap daaaa......

Ok gengs...mula citer yer...

Ni Kes hari minggu lepas...lokasi kediaman..kat umah kawan sekolah aku..Kalau gengs yg biasa ke Paya Jaras Sg. Buloh..pasti akan nmpk satu kedai Perabut Bumiputra...PERABOT HASIM...kat sini lah aku & The Gengs Bas Sekolah form 1-5..1980-1985 berkumpul..kami ada buat gathering sikit tuk reunion kami..itu nnt aku story....

Awalnya kami dah sepakat nak buat port luck jer..tak payah la menyusahkan Hasim & Wife dia...tp itulah Hasim yg kami kenal sejak sekolah..walaupon kini dah hidup mewah..tak pernah menyombong diri...respek kat ko Sim....Dia tak mau terima cadangan kami..dia ckp kalau kami buat port luck tu...jgn dtg lg kat umah dia kalau ada apa2 gathering lg...Hasim..Hasim...Tq Hasim & wife ko yg very the sporting dan baik.....



Ni la Makanan yg dijamu utk kami petang tu..ada nasik lemak...Sambal tumis ikan bilis wife ko mmg yg terbaek la Sim...Ada nasik impit dan Rendang Ayam juga...Buah anggur untuk pencuci mulut kami yg tersgt la becoknya petang tu...tp tak jugak ilang becok mulut kami tu Sim....hehehe...


Ni la gengs bas sekolah aku tu geng....bila dah jumpa ni tak hengat dunia...ada jer nak diborakkan...jangka meeting tu boleh tamat 2 jam...amik ko 4 jam baru abis...


Petang tu jugak Hasim Sambut Ulang Thn perkahwinan nya yg ke 19 thn....mak ai besar betul kek ko Sim..Semoga Jodoh kau berkekelan hingga ke akhir hayat ko Sim...



Ingatkan dah abis meeting tu nak balik...tetiba Hasim suruh memancing pulak kat belakang umah dia....Dulu asalnya Kolam renang ni...tp Hasim cakap sejak dia dah ada kilang pertukangan peroabot dia sendiri kolam tu penuh dgn abuk kayu..kerap kene cuci..so dia tutup dan buat kolam ikan...Ikan Talipia beb..besar2 pulak tu...



Dah la dapat makan nasik lemak...pas tu makan kek..dah nak balik tu ko bekalkan kami sorang 6 ekor ikan Talipia....Aku bagi kat mak aku 3 ekor...Mr HaB yg siangkan ikan ni....saja la nak bermanja-manja dgn laki...ahaksss...

Ya Allah semoga Kau panjangkan la umur geng aku ni Ya Allah...Murahkan lah rezekinya...limpahkan lah rahmat Mu keatas nyer....Ko MMg geng yang terbaik la Sim....

23 geng komen :

Pepel BoNda AmaNi said...

pehhhhhhhhhhhhh umah kawan ko tue best gila..siap ada kolam mancing lagi...terbaik....sim..xnak kawan ngan i jugak ke..hahahahahah

SUHAIDA said...

AMBOINYE BESTNYE,,,JADI LAPOR PULAK..BEST KAN ADE KAWAN CAM UNCLE TU

Eye_nee said...

Budak Pepel..
Ko kwan ngan akk jer la..akk kan kaya jugak..kaya Kentut..hahahahah..dia mmg baik Pepel..susah nak jumpa geng yg idup mewah tp perangai masih mantain merendah diri...

Mizz Sue...
MMg syukur sgt2..semoga Allah memberkati dia dan seluruh ahli keluarga dia..Aaaminn

eMMe said...

sis eye Nee, mmg terbaik la ulang tahun perkahwinan ke 19...kalo kek coet pun okey gak....letih la nak menghabiskan, kek coklat lajuu je makan...hheehehhee....

Eye_nee said...

eMMe..
Tokeh kedai perabut Me..mesti Kek Besar..lepas kami mkn tu dia sedekah pulak tuk pekerja2 dia..semua merasa...

Dee said...

syukur..kwn u x penah lupakan u all ye..

Eye_nee said...

Dee..
Macam akk pon tak penah lupa kan Ko..syg ko Dee..semoga ko tabah yer...

NoRMie said...

bestnye kak... asik jalan2 cari makan je.. abg lan x join skali ke mancing kat umah brader sim tue..

Eye_nee said...

Nor....
Tak...dia jd pomen ari tu..betulkan basikal Zati&Yana...

Rinna said...

Waduh2..seronoknya..dpt kawan gini yer.. dah makan2 kenyang gi mancing plak.. dpt bawak balik ikan talapian sodap tuh beb.. gulai lomak cili padi.. ades.. :)

Eye_nee said...

Rinna..
Tu la kan Rinna..kata org kalau kita jujur berkawan...tak mengkhinati kawan...sayangkan kawan2 kita...sure dorang pon feel the sama way kat kita kan Rinna....Itu talipia mmg sodap masak lemak cili api..tp En. HaB tak suka Rinna...

Taska Ummi said...

wah bestnyer port luck...meriah...

Eye_nee said...

Faizz..
dah jumpe kengkawan mmg meriah dan ceria jer...

matahati-aishahazhar said...

kak aku tau kedai perabot tu kak.. tiap tahun masa raya aku mesti raya kat kuarters getah tu kak.. aku ingat tahun depan raya aku nak g umah ko kak.. boleh? hehehe

kawan ko tu kak mmg terbaiklah.. dah lah terbaik.. pemurah lagi.. semoga doa ko kak dimakbulkan allah s.w.t

eynda said...

Wahhh...dapat makan...ada kolam memancing...dapat ikan...bestnya...

Eye_nee said...

Ratu Kebaya...
La umah akk dekat kat situ jer Kebaya..ko ni nak dtg umah akk time2 raye jer ker...ari2 biasa pon ko buleh dtg gak..abis kalau bukan ari rayaa aku tak bg ko masuk ker...soalannnnnn?kata gengs..bila2 pon boleh mari lah gengs...

Hasim his really someone...somebody...Kebaya...

Eye_nee said...

Eynda...
Dia mmg yg terbaik antara terbaik di kalangan kwn2..pemurah...semoga rezeki dia bertambah murah...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

blh la cari perabot kat situ.... mana tau kot² dapat diskaun....

Eye_nee said...

PAK CHIK..
Bole saja.....sebut nama saya 3 kali..huhu....

Cik Pah said...

seronok sekali sekali buat reunion nih kan..sampai tak sedar masa dah berlalu..

ikan talapia tuh kak.. goreng garing garing pastu buat letak sambal cili padi..sedap kak..

Eye_nee said...

CiK Pah mangsa Anoy di bloq Ina..
Pah..ya betul kata ko Pah..mmg itu pon yg akk buat Pah...

Cik Ina Do Do Cheng said...

ko ni dah lupa geng estet sg sidu ye.makan sorang-sorang ye.ikan talpia best kalau nak masak biar asam lebih sikit baru best.

Eye_nee said...

Ina Mail..
Geng estet Sidu ttp dlm ingatan Na..hahaha..sidu buat ku sendu...Talipia mmg feberet aku Na..