Citer Udang..Spegeti Dan Sup Tulang..Korang Ado??

October 18, 2010

Salam Gengs bloq....
Salam Gengs rempit..
Salam Gengs Kg...
Salam Gengs Bas Sekolah..hehehe..

Ok gengs lupakan kisah kentut aku tu ok...korang loya ek..alah korang malu2 pulak nak ckp yg kentut korang pon busuk jugak...kehekkekeh..ye la ye la aku tak citer lagi pasal tu..jgn la menyentap gengs.....

Hari Jumaat mlm minggu lepas Mr HaB out of town...kuar mancing ke Perak..Mancing Udang gengs...Kadang tu bila dia mancing udang tu ada jugak dapat 4-5 ekor ikan Baung...mak aku cukup suka masak tempoyak ikan ni...manis geng isi dia...kene pulak gulai tempoyak tu pekat sikit...perghhh!!!!..sorga...sorga..

Tp Kali ni rezeki tak der..balik mancing mlm sabtu tu mak aku tanya jugak tp tak dapat la mak..lain kali yer mak....


Ni lal udang yg Mr HaB aku dapat..boleh tahan jugak besar dia...belum aku masak lagi...tak tau aku apa resepi nak masak...tak tau resepi satu hal....nak menyiang tu satu hal lagik...susah sok..anta umah mak aku..biar dia masak...aku tumpang seperut jer....




Aku ni kan gengs nak kata bangang sgt tak tau masak tidak jugak..kalau ada tetamu dtg kat umah idak lah aku biarkan kebulur tak makan...tp ikut dek akal aku yg pendek pasal masak memasak ni la yg gengs akan dapat menu masakan nya...Sambal2..tumis2..goreng2..tu la yg aku tau pon...non ado rendang2..kurma2...kari2 bagai....

Tp tu la kan gengs kalau ikut pikiran munasabah aku byk aku tak boleh buat..kdg tu bila aku berpikir separa munasabah byk pulak aku bole masak...tp rasa dia aku tak jamin la gengs kan...

Semalam Aku Masak Spegeti Gengs...masak sup Tulang..Tumis sayur Bendi...Buat Sambal udang..Bukan udang yg Mr HaB aku pancing tu....tp aku sendiri pancing kat pasar malam....guna umpan duit jer gengs..tak payah meredah2 air berlumpur bagai...

Tp Spegeti tu pon sebenarnya aku masak sebab Zati kata kawan sekolah dia nak dtg umah buat homeworks...dah aku masak seperiuk tetiba kawan dia tak jd pulak dtg....Nasib baik abis jugak spegeti tu aku anta situ sini sana....tidak kalu...cik Tong Sam Pah la duduknya spegeti tu...

15 geng komen :

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

wow...udang galah tue..sedapnya kak..apa lagi udang masak lemak cili api la kak...nanti hujung minggu aku datang makan..ahhahaha :P

Eye_nee said...

Ayoyo..macam sodap itu masak lemak..yg tak sodapnya hakak sengal ko ni non pandai buat masak lemak tu...ko dtg umah akk..akk jaga Amani..ko masak...hahaha...

Aini said...

masak lomak cili api comfirm 4 pinggan tambah oo udang besau tu...huhu Sodap!

NoRMie said...

alaaa kak... susah2 poskan jo la udang tu kat umah den... hehehe..

ratusiput said...

takpe skang dh melambak buku respi apa...lelama t terrer arr...

Eye_nee said...

Cik Sama Nama..
ingattt.. jgn tambah byk sangat nnt baju pengatin asik nak kene adjust..hehehe...

Nor..
Hihihi..akk pos kan..ko dah masak.. ko courier balik bagi akk yer..

Eye_nee said...

The Snail Princess..
Ya Betulllll ur highnes..patik rasa patik kene pegi beli itu buku...

eMMe said...

Sis Eye Nee, Citer Udang..Spegeti Dan Sup Tulang..tu menambat selera betul laa..kasi Sup Tulang pun cukup la....ape gulai Tempoyak ikan baung?!!! lagi laa nikmat...mE pun dan2 la nak ngaku org Perak, hahahaha...

Eye_nee said...

eMMe..
Sedapkan Me gulai tempoyak ikan Baung....suka sgttt...

Encik MamaT said...

nanti poskan kat umah saya je... jangan pos kat tong sam pah... huahaha

Eye_nee said...

En.Mamat Siparang Kontot..
Buleh mat..Kene pulak Sambal udang mkn nagn nasik panas sambil layan Flim Tamil Rajinikan..amakkk..geleng kepala ckit...

mizz sue said...

bestnye udang tu..hihi

Eye_nee said...

Anak Untie..
Best yer..tu la Sue duk jauh..kalau duk sebelah umah Untie bg ckit..heheh..

rATu kEBaYA said...

udang mmg sedap kak.. tapi aku klu makan udg @ sotong mesti mata gatal...

oklah tu kak ada gak skill nak masak.. mcm aku ni merangkak2 masa mula2 nak masak dulu.. hehehe

Eye_nee said...

Kebaya..
Akk ni pulak Kebaya..kalau mkn seafood ni gatal2 kat bawah ketiak pulak...ni betul ni bukan lawak tau..jenuh la menyapu krim...tp nak buat cam ner akk suka mkn seafood..aku belasah jer...dah tau tergaru-garu la pulak...dah upa Cik Ber Uk aku dah..lantak la situ jannji aku dpt makan...