Tragedi Awal PAgi ...4 Hari Raya

September 20, 2010

Salam geng2 Semua..baik yg mengfollow mahupon yg membaca secara senyap....

Terasa lama pulak tak menanyakan Khabar...maklumlah bercuti-cuti sakan...Macam mana Raya Korang..sure happening kan....Aku punya kira so so la..tak der la meriah sgt....korang sedia maklumkan kak ngah aku masih berduka nestapa...so kami semua tak sanggup rasanya nak bergumbira riang ria sedangkan dia masih terbelengu kemurungan....Namun tetamu yg dtg kerumah tetap aku layan semampu yg mungkin...

Ni aku nak citer perihal tragedi menimpa satu keluarga ni ...kesian mereka u all...musibah melanda bukan kehendak kita kan...malang tu tak berbau.....

Mlm tu dah hampir tgh malam aku beraya kat umah Best fren forever aku ni..Elly & Din...kalau beraya kat umah dia ni..tak boleh nak sekejap...bila aku nak balik jer ada lah bende2 yg nak diceritakan kan aku...dgn juadah yg pelbagai dikelurkannnya....korang bayangkan lah dari pukul 11 mlm aku dah stat ajak HaB aku balik...sehinggalah pukul 2.45 baru kami kuar dari rumah dia...

Kuar Jer Dari rumah Din..anak aku yg sulung tu ckp...Mak rumah tu cam terbakar la...Pas tu haB aku pon ckp yg sama kat Din...Apalagi HaB aku...Din..Elly ..aku ngan anak2 aku berlari la ke rumah tu..HaB aku ngan Din & Elly ketuk pintu rumah tu sekuat hati siap terjerit2 panggil mereka..kami takut kalau2 ada org kat dlm tu....rupa nya mereka balik kg...Actually rumah tu rumah kedai... mereka menyewa buat kedai runcit...ada jual gas memasak bagai...jadi tak de siapa berani masuk nak tolong....Aku pon call bomba....siap tercunggap2 aku..sampaikan operator tu suh aku bertenang dulu..aku bukan apa beb...sian tgk rumah kedai tu dah separuh terbakar...kata Elly..kedai tu baru bukak...byk brg..baru masuk...kesian mereka....



Masa kami baru kuar....api masih kecik lagi masa ni...Nak kata litar pintas HaB aku nagn Din ckp tak mungkin...sbb kebekaran bermula dari sebelah luar rumah kedai tu....Sabotaj????tak berani pulak nak tuduh...



Dah mula marak dah masa ni..aduhai sedih aku tgk..kesian tuan punya kedai tu...Sori geng mutu gambar mmg hampeh..aku snap pakai hpn cap kaki tiga jer.....



Dah Besar dah masa ni...kami cuma boleh tolong tgk kan jer la....



Dah membakar hampir keseluruhan rumah kedai tu....Siap ada letupan sekali..mungkin dari racun pembunuh serangga..ridsect ke aresol ker...



Bomba dtg hampir 10 minit la selepas kebakaran...Rumah kedai tu dah la separuh papan...mmg dah tak boleh nakbuat apa lagi...tq la kat anggota Bomba yg bertungkus lumus memadamkan kebakaran agar tak merebak kerumah sebelah.....

Tepat kata org2 otaikan..Api..kecil2 jd kawan kalau dah besar melawan beb...Kepada owner of the kedai..semoga tabah yer...ada hikmah sebalik semua kejadian....

14 geng komen :

mizz sue said...

Ya Allah..takutnye..dugaan tu

Eye_nee said...

Tergamam Untie pagi tu...semoga mereka tabah....

Dee said...

kesiannya...besar dugaan tu..kalo dee pun mesti panik..

eMMe said...

Sis, depan mata tuuu...kire sis saksi kejadian 2 pagi lak tu...dah siasat ke, punca nye?

kak ina mail said...

oh rumah terbakar ko tukang ambik gambar ye.aku ingat ko tolong padam api.terbakar je aku dengar.khe khe.apa-apa pun kesian kan.okeylah berjaga-jaga demi keselamatan.ada cam pegawai bomba tak.

Eye_nee said...

Dee..
Tergamam..Terharu..Takut...semua ada Dee..Semoga mereka bersabar..

eMMe..
Nak siasat jugak tp hati tak baper kering la...kang takut jd bende lain pulak..Namun berat hati katakan maybe ada khianat...Wallahualam...

Ina Mail..
Tak boleh Nak Tolong lagi dah Na..Api marak mengila cepatnya..udahnya aku tolong tgkkan jer la..Tp itu bomba aku yg panggil Na..kira tolong la tu...Sebiji cam pegawai bomba Na..tp dah pencen punya la..kihkihkih..

D.O.U.B.L.E...S said...

alahai kesian nya diaorg kakak...

Nobita Sensei said...

wahh..kesiannye tuan kedai..ade org dengki kut ni..

Eye_nee said...

CT..
MMg simpati T...dorang dah la tak der masa tu..balik beraya ke Perak..Balik semula kesini tgk kedai dah hangus....

Nobita...
Kesian kan...akk rasa pon cam tu jugak la...tp tah la..tak berani nak tuduh...but confirm bukan litar pintas....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

subhannallah..ujian ALLAH kan..simpati dengan nasib yang menimpa...

aku raya taun nie best raya ngan bb...tapi yang xbest..xleh g mana2..dok umah jerk..huhuhuhu

rATu kEBaYA said...

kecik dan besar dugaan allah tu semuanya ada hikmahkan kak..

harap orang tu sabarlah hendaknya..

kak jom dtg rumah..

NoRMie said...

kesian tul kat dorang tuh..
apsal la kita org satu keluarga boleh tido tak leh sedar..
huk..huk..huk..

Eye_nee said...

Budak Pepel...
kihkihkih...cuti rayo nan pjg..namun terkurung sajor....tak per nnt ko repeat balik hari raya aji ok..pepel...

Cik Kebaya..
Ha ah kan Kebaya..Semua kejadian ada hikmah tidak ketahuan...Semoga mereka tabah..

Nor..
Tu la yg heran tu..org dah dok terjerit-jerit kat luar dia anak-branak dok sedap tidoq..ishhhh...tido mangkat ke apa nih???..hihi...

NoRMie said...

penat beraye kak..
tue yang tido lena di ulit kebisingan org pon tak sedar2 tue..
hihi..
adehh.. sian tul la..