Petang Sabtu Aku.....

January 25, 2010

Sabtu dan Ahad di rumah bg aku mmg memenatkan...aku lebih rela pergi keje dari duk kat umah..stat dari seawal pagi sampailah membawa ke malam...keje...keje...keje....selagi ada kudrat selagi tu la tak henti2 kerja...adeeeeeer jer keje nak dibuat..........

Makkkkkk!!!aku nak duduk balik ngan mak....buleh aku buat cam tu...muka tak tau malu...20 thn aku kawen...selama tu jugak aku duk serumah nagn mak...sehingglah bulan 6 thn lepas aku duduk umah aku sendiri.....bersebelahan umah mak aku jer...

Ok lah...kata nak citer ptg sabtu...apa yg aku melalut ni Labiiiii........lepas habis kemas2 kat dapur...aku ingat nak lepak2 jap kat depan....layan TV jap...tetiba aku tgk dari jendela umah aku...mak aku tgh buat something....apa yg mak buat ni.....harus aku skodeng ni.....




Dari jendela umah aku....dicelah2 traktor....nampak kelibat mak aku tgh buat sesuatu....mesti baikkkkk punya kes ni......aku kasi close up ckit.......

Tu diahhh.....abg ipar aku nagn abg aku tgh bakar lemang upanyer.......

Bertemankan puan mandor...Kak Long aku.......berpakaian seragam lagik nak bakar lemang...mesti korang ni penyokong MU........



Bukan lemang jer mak aku bikin ari tu.....siap buat laksa lagik...ader rendang ayam dan rendang jering....perggggg.!!!!!....mak...mak....Kau yg dah berpuluh thn duk menjadi suri rumah sepenuh masa...tak penat2 ker mak...ader jer yg nak mak buat untuk kami...anak2 mak ni...SAYANGGGG MAKKKK....huhuhu...aku tak setanding dgn mu makkkkk.......

6 geng komen :

SUHAIDA SUPALIO said...

sedapnyer...tapi su kurang makn lemang ni..klu ketupat xper..heheehe

Eye_nee said...

Su:

Untie adik beradik termsuk lah anak2 kami sumer suka mkn lemang ni...lepas tu mak untie akan potong2 then dia kukus pulak supaya kami buleh mkn2 panas2......Kalau lah mak takder nnt...HUAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!Ya Allah pjgkanlah usia BONDA ku........

ayoi said...

ayoyoyoyo rendang jering!!!!!...i like!!!!!
*nangesss*

Eye_nee said...

Ayoi:

sumpah akk ckp Yoi..mmg akk ingatkan ko masa mak tgh buat rendang jengkol ni..apakan daya...kukirim diangin lalu jer la...huhuhuhu...sori..telebey sudah.....

SUHAIDA SUPALIO said...

su xpenah ade pengalaman msk lemang ..hehe..cam best jer tgok

Eye_nee said...

su:
Mkn lagi best dari nak bakar...hehehehe....