...Aku...sekadar nak luahkan jer.....

January 21, 2010

Aku tak leh nak pendamkan lagi...aku sakit hati...aku bengang...aku terkilan...aku sedih...sumer cukup rasa.....
MAK SAKIT...MAK MENANGIS.....MAK TERTEKAN....SUMER SBB KO....
Ko yg kami bela sejak kecik....mengapa ko jadi begini....mengapa berhati zionis...mengapa berjiwa kominis.....aku bencikan ko walaupon satu ketika dulu ko la penyeri idup kami....ko lupa mak & arwah ayah bela ko seperti menatang mintak yg penoh...ni balasan ko kat mak...ko mmg hampeh.....

Ingat tak ko...betapa syg nyer ayah dan mak kat ko...sampai aku cemburu buta ngan ko dulu....betapa ko suka sakitkan hati aku kecik2 dulu...bila ko ckp arwah ayah lebih sygkan ko dari aku....ko hepi sgt bila pekerja klinik tu tulis nama ko berbintikan arwah ayah di kad klinik tu....ko lupa mak selalu bawak ko naik basikal...ikat kaki ko dgn kain supaya ko tak jatuh.....betapa ayah akan menangis rindukan ko bila bapak ko bawak ko balik kerumah meraka....Ko lupa..jari telunjuk mak bengkok...gara2 nak selamatkan ko yg terkancing gigi sbb terjatuh selepas mandi.......betapa kami semua mengelabah saat ko masukan biji buah pokok bunga kaembong kat dlm hidung ko....KO LUPA KERRRRRR.........

KO LUPA....sebab nak berebutkan ko ngan mak bapak ko yg tak mengenang budi tu...arwah ayah hampir nak pengsan...betapa kami semua menangis di pagi raya sbb tak der ko bersama...ko lupa ke tu semua...KO LUPA bapak ko penah celupar suruh mak mengandung lg kalau nak kan anak...kau lupa along penah bergaduh nagn ayah ko...KO LUPA aku penah call mak ko...aku penah luahkan yag kami semua bukan nak rebut ko...bukan nak buat ko lupakan mak bapak ko......

KO LUPA...bila berlaku perebutan tu..persekolah ko terganggu.....seawal darjah 3 ko dah pandai ponteng sekolah....ko lupa.. aku nagn abg lan penah pegi sekolah ko...warning cikgu ko...ko ckp cikgu ko terlalu garang ..ko takut nak gi sekolah....aku pukul ko...tp aku yg menangis......aku ckp nagn Cikgu ko..."jgn la garang sgt cikgu sampai budak pon takut nak pegi sekolah"....KO LUPA....

Bila ko dah remaja...mcm2 hal ko buat.....ko lari dari rumah......ko belajar separuh jln diUITM....ko gunakan phone kat rumah sampai beribu ringgit... angah yg kene settelkan....

Kemudian ko kawen....perkahwinan cinta konon....ko tau dia penagihkan...ko ckp nak beri peluang....lepas tu apa jadi....dia tak berubah pon kan...betul lah cinta ko tu cinta gila....
ko lahir kan PUTERA & PUTERI..penyeri hidup ko...Amanah Allah kepada ko...cinta hati ko....musibah melanda silih berganti...perkahwinan Cinta Gila ko berantakan....Aku sedih dgn kesengsaraan ko...berbagai keje ko buat...dari jd despatch sampailah menjual goreng pisang......semua keje ko buat......inilah pengorbanan yg ko kene tanggung sbb beri peluang pada dia kan.....sekarang biarpon ko masih bergelar isteri ko duduk berasingan....Ini sumer aku tak peduli.......

TAPIIIIIIIII....ko tergamak tinggalkan dua permata hati ko tu...masih lena tidur ko...masih tersuap makanan kemulut ko...aku tak sanggup......biar hilang laki jgn hilang anak.....mereka masih mentah.........berbulan ko tak jengok dorang......apa salah dorang....apa dosa dorang....mereka menumpang kasih nagn kami .........sekarang mereka tinggal nagn mak mentua ko....they just 7 and 4 years......dah seminggu persekolahn bermula PUTERA ko masih tidak dpt bersekolah...gara2 ko&laki ko tak daftarkan dia......ap yg ada kat dlm kepala korang hah.....kalau korang nak bodoh ker nak terlungkup ker jgn heret anak sekali.......apa daya mereka.....jgn salahkan mereka satu hari nnt...bila ko tidak lagi ada dihati mereka...jgn salahkan mereka...bila mereka membenci ko nnt...jgn salah kan mereka bila nnt ko cuma menghabiskan sisa hayat ko di rumah kabajikan...kerana ko dan suami ko yg membuatkan mereka YATIM PIATU biarpon ko masih bernyawa......ko mmg bukan anak ayah dan mak...ko dari benih yg lain...biarpon seketika dulu Arwah ayah,mak,along,angah,wa dan AKU....menganggap ko seperti anak&adik kandung kami sendiri.......

7 geng komen :

Solehah said...

sabar ya..selalu dgr kes mcm ni..entah kenapa kan selalunya dorg akn lupa diri..

sueanne said...

betul tue kak..klu bermasalah pun, igtla anak2x tue..tak kesian ke kt dorang..die gak yg melahirkan, takkan lgsg tak igt kat anak-anak die..huhu..pelik tul la..

Eye_nee said...

Solehah & Sue

Sedih tgk muka dua budak kecik tu....tiap2 weekend akan dtg kat umah mak akk.....bila akk tanya ada jumpa mak&abah...mereka akan jawab...."Malas la nak ckp pasal mak&abah"....nasibbbbbbbbb.....

dotblogspotdotkom said...

lepas solat bacakan fatihah utk mereka agar mereka sedar apa yg telah mereka lakukan.....

fatihah ibu segala obat... obat sakit mental @ obat sakit fizikal.....

Eye_nee said...

Pak chik:

Terima Kasih la pak chik......InsyaAllah saya cuba lakukan...demi PUTERA&PUTERI tu...huhuhuhu...

SUHAIDA SUPALIO said...

salam..anty..su nak almt email blog anty..nak wat private blog la..just insan terpilih jer yg leh bace blog su..hehe..anty antar kat sue_546@yahoo.com..yer..

anty sabar k..dgn dugaan hdup yg datang

Eye_nee said...

Su:
Wokeh...nnt untie kasi ek.....