Teduhan Kasih...

May 08, 2014

As-Salam gengs
    Semoga Rahmat ALLAH sentiasa buat kamu semua gengs...

Dah seminggu berlalu sejak N3 terakhir ..
Semakin hari semakin malas mahu menulis
Semakin hari semakin berat nak bidik bidik sesuatu dari kamera
Tidak seperti awal2 dulu
Asal kemana sahaja pergi...ambil gambar..ambil gambar
Sampai En. CEO kat rumah pun jemu
"Ape2 aje lah awak ni..tak habis-habis"


 Biar tidak sebesar mana
Aku bersyukur punya kamu
Aku tetap memanggil mu MAHLIGAI
kamu tempat aku anak beranak menumpang teduh dari hujan dan panas
Mendapatkan kamu...terpaksa kami mengikat perut suami isteri
Bukan sedikit perbelanjaan buat membina kamu dari golongan marhein seperti aku
Bagi mereka yg beruang ini hanya brgkali sebuah pondok menempatkan orang gaji
Pada aku kau lah MAHLIGAI Syahdu kami anak beranak


Aku suka lihat kamu waktu ini
Saat Senja-senja yg remang
Kau dikelilingi jiran jiran pokok kelapa
Ada Sedikit Bunga-bunga kami tanam buat kau tidak berasa panas
Betapa aku bersyukur ada kamu saat ini.
 
 



Semoga kami semua masih boleh menumpang teduh dibawahmu lagi
Dan aku akan menjaga kamu sebaik yg mungkin.


PEMBERITAHU:5 Tahun sudah memilikinya..Alhamdulillah ada dia buat Teduhan Kasih kami anak beranak.


 

22 geng komen :

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah...cantik mahligai akak...dan smeoga saya juga akan ada mahligai utk anak-anak dan uga utk kami kak..

Eye_nee said...

idzwa..
Yer..dgn kos pembuatan yg akan naik lagi nnt...bersyukur ada dia waktu ni..InsyaAllah kamu juga akn miliki dia satu hari nnt...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Aku juga teringin nak rumah macam ini Eye-Nee .. tenang dan damai.. tunggu aku bersaralah baru dapat rumah macam ni..
Alhamdulillah... cantik mahligai ko tu Nee..

lieyalatif said...

catnik rumah akak...tenang jek....

kak, biar la kecik ke besar ke sempit ke luas ke tapi yg penting ia di perolehi dgn hasil usaha yg halal...ini la kenangan pahit manis kite menjalani kehidupan, perit jerih membesarkan anak2....byk kenangan nanti rumah nieh.....

luas laman akak kan....tak gaduh2 nak parking kereta...nak buat kenduri kawin pun senang nak pacak kemah heheeheheh

Eye_nee said...

Cahaya HidupKu..
Ko tu T kan..tak pernah nak singgah umah aku bila balik umah mak kat Kuang tu..rumah kecik2 jer T..tapi Aku bersyukur sgt T...ada dia buat kami berteduh....

Daddy Ziyyad said...

cantik mahligai teduhan akak ni...:)
pokok2 keliling pun cantik...besar..
boleh tahu area mana rumah ni?

Eye_nee said...

lieya..
Alhamdulillah kan..bukan kecik besar jd ukuran yer sis..yg penting harta sendiri..Boleh lah pacak 10 khemah nnt kalau anak dara kawin...hahaha..ada ker duit nak pacak 10 khemah...berckp tak hengat kannnn...

Eye_nee said...

Daddy Ziyyad..
Boleh lah Doc buat main masak2 kat dlm rumah ni..

Kat Sungai Buloh ni Doc..Kg. Paya Jaras Hilir...nak penuh dah tulis address ni..poskod jer tak tulis lagi...hahahaha

Kakcik Nur said...

Cantik. Kakcik suka rumah yang ada tanah begini. :)

Kakzakie said...

Bestnya kalau kakak dapat kawasan luas macam ini penuh kakak tanam banyak-banyak.

Cantik!

Eye_nee said...

kakcik..
Alhamdulillah kak..ada tanah arwah ayah yg ditinggalkannya buat kami 4 beradik kak...

Eye_nee said...

kakzakie..
Alhamdulillah kak..Tepi rumah saya ni rumah abg saya kak...kat situlah mak dan abg saya bercucuk tanam...mcm2 mak tanam kak..nnt saya ambilkan gambar2 tanaman mak tu...

Ain Noraini said...

Cantik sangat rumah dan pemandangannya tu..rasa nyaman dan tenang..

Eye_nee said...

Ain Noraini
Rumah kg jer sis..Alhamdulillah boleh kami anak beranak berteduh...

Nor Azimah said...

ya Allah, comeylah sangat aljannatul ajilah akak tu, syukur Alhamdulillah

Eye_nee said...

Nor Azimah
Syukur ALhamdulillah Nor Azimah...

Rinna said...

Alhamdullillah cantiknyaa rumah.. laman pun luas..

Eye_nee said...

Rinna..
Alhamdulillah sis..

Cinta Cinta said...

suka tgk rumah akak... cantik sgt..

kak.. kebetulan anak buah saya g melaka tu yg kirim kat dia.. kat sini saya tak tahulah ada ke tidak pisang salai tu...

Kesuma Angsana said...

alhamdulillah suasana yng cukup mendamaikan di teratak milik awak & keluarga yer

Kesuma Angsana said...

alhamdulillah suasana yng cukup mendamaikan di teratak milik awak & keluarga yer

JunAina said...

Comel je rumahnya beruntung sebab boleh buat rumah sebijik macam tu dengan halaman yang luas.