Sesungguhnya Takdir Penentu Segala

November 15, 2013

As-Salam Gengs

 Semoga Rahmat Allah sentiasa buat kamu gengs...


Dia 3 beradik
Ateh
Aning
Omot
Kesayangan kami sekeluarga
Kisah Ateh pernah aku ceritakan

Ateh dan Aning...Si Jantan Muda yg comel
Omot Gadis pingitan yg malu2
Ateh penyabar...mungkin Sulung begitu
Aning bersifat agresif dan sgt ambil tahu









Makan pun selalu bertiga ekor...








Aning bermuka kecil tirus seperti tikus
Agak nakal
Sering memeluk-meluk kaki aku gengs
Jika terlebih geramnya..maka calar balarlah kaki
dan tangan ku dicakarnya
Bila ku tinggikan suara
Pejam matanya seolah tahu dimarah
Sering ku peluk-peluk dan dukung dukung
Acapkali ku marahkan Yana bila menayakan 
"kalau Aning mati...mak mcm mana???"

ENTAH LAH YANA SBB ANING BELUM MATI





*

*

*

*

*

*

*

*

*


3 NOVEMBER 2013
Aning pergi
Subuh dingin dalam hujan yg mencurah lebat
Aning dilanggar kenderaan
2 Hari kutangisi pemergiannya






Hubungan adik beradik kan gengs
Tidak mengenal
Manusia atau haiwan
Ateh dan Omot
Pagi itu seolah tahu
Inilah kali terakir akan melihat ANING

SELAMAT KEMBALI KEPADA PENCIPTA ANING

Kau akan selalu dlm ingatan kami





PEMBERITAHU:Aku sygkan kucing dari kecik2 dulu gengs..

25 geng komen :

shameel Iskandar said...

Salam Eynee.
Kucing sy pun dilanggar kereta tiga hari lepas, tp Alhamdulillah tak mati w/pu cedera kat muka n belkangnya.

Kucing adlh haiwan istimewa dan sahabat Nabi S.A.W yg juga seorg periwayat hadis terkenak, Abu Hurairah adalah peminat kucing

Ibu Lala said...

Yg mati tu comey pulk tu. Sedih...

Eye_nee said...

Shameel iskandar..
Waalaikumussalam cikgu..alhamdulillah tak mati dia yer...aning akk yg mati cikgu..terkeluar biji matanya..

Eye_nee said...

Ibu lala...
Tu lah Bu...sedih betul saya..bengkak mata sya pg tu...

Nor Azimah said...

bestnye dapat bela kucing, saya pun suka, tapi tak bole bela, suami tak suka, tapi kucing mak sedara kat kampung pandai betul tangkap tikus, pandai nyahut bila dengar nama dia dipanggil,..awang..emm..jawabnya

apa pun, takziah atas kematian kucing akak si aning tu..kesian sangat tengok gambar tu

:: Mrs.Eady :: said...

akakkk.... :(

Eye_nee said...

Nor Azimah..
Akk mmg sayangkan kucing dari kecik2 dulu lagi...Dah sampai ajalnya..

Eye_nee said...

Mrs Eady..
Ateh yg jatuh perigi....Aning pula yg pergi...:(

pena rozie said...

Sitwin pun dah pandai mintak bela kucing. Abis la kucing tu nanti....

Eye_nee said...

Pena Rozie..
kucing2 akk ni tak masuk rumah sis..bela diluar rumah ada sangkar...try lah bela..ok jer...

Kesuma Angsana said...

sedihnyer... tetap rasa hiba, even KA ni penakut sikit ngan kucing2 !

Eye_nee said...

KA..
la ni tgk gamba2 dan video2 dia lah...syg sgt kat dia...

A.I said...

macam mak biah la. sampai demam seminggu bila kucing2 dia mati :(

Kakzakie said...

Perginya Aning tak ada dakwa-dakwi oleh mungkar dan nangkir Eye_ne.. Tapi kebaikan keluarga Eye_nee dgn Aning tercatat selama dia hidup bersama sampai bila-bila..

lieyalatif said...

alahai kak..sedey lieya bace kak...lagi2 dgn gambar tu ...seolah2 paham jek yg lagi sekor dah tiada ...sob sob sob.....

Rinna said...

Alaa sedey plak bila baca kisah Aning..nie.. kesianyaa..

Eye_nee said...

AI..
yer lah nokss..terkeluar bijik mata dia ...akk nyer nangis pg tu...bengkak mata aku satu hari tu noksss....

Eye_nee said...

Kakzakie..
mati dia tanpa dipersoalkan...syg nya saya pd dia..sampai anak2 pula yg kata..Dah lah tu mak jgn menangis lagi..ngalahkan budak2 pulak saya..

Eye_nee said...

lieya..
Tu lah lieya..lg lah akk melalak bila ATEH dtg cium2 si ANING tu...

Eye_nee said...

Rinna..
Sian kan sis..ptg tu kakngah saya tanam dgn berbalutkan baju T-shirt saya...

JunAina said...

Ini adalah antara sebab akak tak bela kucing bila mati hati bersedih bukan sekejap.

Hanis Azla said...

As-salam kak eye-nee..

sebaknya kak.. saya pun tumpang sedih.. terus rasa rindu pada anak2 kucing yang berada kat rumah tu..

atuk said...

Assalamualaikum Eye

Alaaa....kesian nyer dia

Mak Wardah said...

SEDIH...wpun binatng tapi tahu menghargai sedara sendiri

eMMe said...

Sedih kak Eye Nee Me baca entry ini... kalau kite sayang sgt kat haiwan bernama kucing ini, mmg akan menangis atas kehilangan dan kepergiannya... moga akak Eye Nee ceria kembali...