Jumaat Akhir November....

November 29, 2013

As-salam Gengs
Semoga Rahmat Allah sentiasa mengiringi kehidupan bersisa kamu Gengs...


Menyusuri Kembali
Kehidupan Penuh realiti
Ada pelbagai rasa ketika menempuhnya
Terkadang lelah meyapa lesu seluruh anggota
Kemudian dihimpit kesulitan berpanjangan lama
Seketika kemudian bahagia menyusul jiwa
Gembira menerpa indah nya dunia

Diperjalanan waktu
Diri kembali mengenang
Pertambahan umur menginjak
Empat puluh ...waktu matang seluruh kehidupan
Apa yg telah terisi didada

Diketika ini
Terasa diri semakin di intai Izrael
Satu lubang sempit gelap sudah  pasti dimiliki
Cukup beratkah bekalan kanan
Atau yg kiri makin hari makin terisi

Simbolik sebuah dunia
Kekal tidak pernah ujud dalam kehidupan
Berpesan-pesan berkurun telah kedengaran
Tiap bernyawa akan merasai kematian
Terlupakah atau sengaja melupakan
Yang jelas itu adalah Kenyataan

Jumaat 29/11/2013 Jam 11 Pagi
Terimakasih Ya-Allah
Diberikan aku waktu
Masih mampu mengingati Mu
Ampunkan Dosa ku terdahulu
Dan berikanlah aku barokah umur
Untuk terus bersujud lagi kepada MU....


PEMBERITAHU:Allah yang SATU...







27 geng komen :

mama leen said...

:)

Kakzakie said...

Bersyukur kerana Allah masih memberi kita peluang hari ini bagi meneruskan kehidupan Eye_nee.

:: Mrs.Eady :: said...

salam jumaat kak :)

terima kasih sebab sudi jadi sahabat/kakak yang baik selalu ingatkan izwa tentang hidup ni..

semoga akak sekeluarga sentiasa diabwah & dirahmati ALLAH SWT senitasa kak..

Eye_nee said...

mama leen..
:)...semoga kamu sekeluarga didlm RahmatNYA sentiasa ye sis...

Eye_nee said...

kakzakie..
Bersyukur sgt2 kak...semoga kita tidak lupa utk bersujud pd NYA...

Eye_nee said...

Izwa..
Syg kamu...Allah temukan kita dialam maya..tak sempat lg bersua muka...Allh berikan kita peluang utk sama saling mengingati walaupun hanya sekadar satu naskah pembacaan..

Ain Noraini said...

begitu cepatkan masa berlalu..
dah nk masuk tahun baru tak lama lagi...

Eye_nee said...

Ain Noraini..
Masa itu kan sis...tak dihitung berlalu cepat...kita yg masih disini ditinggalkannya..penuh kerugian...

Rinna said...

Syukur..moga bertemu lagi jumaat akan datang insyallah..

Dee said...

Moga jumaat ini memberi keberkatan buat kita semua..

Eye_nee said...

Rinna..
Aminn..InsyaAllah..

Eye_nee said...

DEE...
Alhamdulillah...semoga masih mampu kita bersujud lagi kepadaNYA yer sis

Kesuma Angsana said...

alhamdulillah.. xleh nk komen pjg2 kebusyan sgt ni ! mengejar waktu lunch tuk terjah laman kawan2 !

Wak Gelas said...

insaff makk kannns.., uhUUUu

Hantu Kak Limah said...

Bila Izrael datang memanggil...
Jasad terkubur di pembaringan...
Seluruh tubuh akan menggigil...
Sekujur bafan yg kedinginan...

Radio RTM sedang brsiaran..lagu sedang ke udara...salam ukwah sobat semue... ;)

Nor Azimah said...

semoga sisa umur kita yang masih berbaki ni, kita habiskan dengan mencari keredhaanNya..

lieyalatif said...

tak lame lagi dah nak tahun baru kan kak...kejap jek mase berlalu....moga amal2 kite diterima Allah dan tahun hadapan memberi keberkatan pada kite semua....

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

in sha ALLAH.... kita buat yang terbaik....

jgn lekang istighfar dari lidah... selawat ...sesama kita ingat mengingati......

shameel Iskandar said...

Masa berlalu dan usia bertambah, cepatnya larian waktu. Moga hari2 yg telah kita lalui mendapat redha-Nya dan sisa2 usia berbaki memperoleh keberkatan dari-Nya. Amin.

wahida said...

aminnnn...semoga kita sama2 saling mengingati...

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

cepatnyer masa berlalu..dah hujung tahunkan...moga kita sentiasa dilindungi dan sentiasa dibawah rahmatnyer..

Kesuma Angsana said...

singgah jgk ari ni !

Mak Wardah said...

Alhamdulillsh kita masih bernafas

Marya Yusof said...

As salam sis,

Mmg insaf sgt...lebih2 lagi lately byknye org yg pergi meninggalkan kite... sampai masa giliran kita pula... Allah... sempat ke? Cukup ke? :'(

Hanis Azla said...

As-salam kak eye-nee..

Semoga keberkatan dariNYA akan sentiasa menjadi milik kita.. insyaAllah..

faraherda.razalan said...

Ckp setahun yg mcm pejam celik, bt kite makin takut menghadapi realiti bahawa dunia kian ke penghujung.

atuk said...

Assalamualaikum Eye

ziarah disini