Menyelongkar..Tonggeng menonggeng pagi Ahad...

September 25, 2012

Assalamualaikum gengs
Semoga kalian semua di dalam redhaNYA....InsyaAllah...

Kejadian Hari Sabtu...
Awak dah tengok ker dalam kotak tu
Dah
Tengok lah sekali lagi
Tak payah lah...memang semua tu dah dipakai

Tu lah kan gengs
Kalau tak mahu dengar kata suami
Macamana nak masuk dalam 3 golongan
Sedangkan yg sedikit pun
Tidak mahu dengar
Padan muka aku

Aku kemas-kemas stor rumah
Ada dua kotak Bulb lampu
Satu kotak dah guna
Satu kotak lagi baru guna 2 bulb dari satu dozen kuantiti
Dengan yakin aku suruh Zati buang sampah petang sabtu tu
Termasuklah kotak bulb lampu tu gengs

Tah macam mana
Masa tengah membasuh kain pagi ahad tu
Aku boleh tiba2 teringat
Pesan suami aku yg suruh tgk kan kotak Bulb lampu tu
Perasaan berdebar-debar
Bila aku buka kotak yg didalam stor tu
Kompom gengs...kotak bulk lampu yg dah dipakai
Maknanya aku dah buang bulb lampu yg elok tu

Alamak!!!...mcm mana ni
Terus berlari ke tong sampah besar kat tepi jalan gengs
Menyelongkar tong sampah  aku pepagi tu gengs
Orang lalu lalang dok pandang-pandang
Aku tertonggeng-toggeng menyelongkar tong sampah
Bau busuk tolak tepi....anggaplah mcam selongkar peti minyak wangi
Akhirnya....Fuhhhhh!!! lega gengs
Jumpa kotak tu......Maklumlah hari Ahad....Lori sampah cuti.....


PEMBERITAHU:Dengar kata suami....selagi yg munasabah .... jangan degil......


30 geng komen :

PUAN SUE said...

Assalamualaikum anty.rindu anty da lame xtegur2 kan..su nak komen tenet lembab sgt kt umah.setakat boleh bace blog je..hhi..
anty ade facebook tak?

Eye_nee said...

Puan Sue...
Wa'alaikumus salaam...tak per unty faham...cari kat Aini Omar..gerenti jumpa....

eMMe said...

hehehehe... Kak Eye Nee, takde keje cari keje la di pagi Ahad, kih kih kih! mujur la dpt diselamatkan..kalo tak, mesti kene bebel panjang oleh cik abg, hahaha.. next time kene dengar ckp suami tau!

Eye_nee said...

eMMe...
Kannnn..padan muka akk...hehehe....tong sampah tu kat sebelah kedai runcit pulak tu sis...ambik ko!!...buat muka seposen jer masa selongkar tong sampah tu...

ieda said...

ahahhahaha
ahahahhahahhahahaha
adehhhhhhhh x tahan ayat nongeng2 tuu akk .. adehhh seyesss saya duk bayangkan saya yg duk lalu lalang .. kalau saya duk lalu lalang tuu saya cakap ..

" kak , saya joint sekali .. mana tahu selongkar2 sya dpt emas ! " muahhahahhaa

adehhhhhhhhh haa tu lahhh , sebenarnya kita nie memang kena dgr cakap suami kan .. tapi pada saya certain2 pasrt lahh sbb adakalanya suami saya terpaksa ikut cakap saya sbb selalu saya betul ngehx3 .. ;))

:: Mrs.Eady :: said...

nak gelak ke nak sedih nie...aduhaiiii...

pengajaran dalam kegelakkan kak!!heheehehe....

Eye_nee said...

ieda..
amboi gelak sakannnn nampakkk...hahahaha....mmg patut kena gelak pun kan...ahhhh tak peduli dah..org nak pandang ker nak jeling ker nak gelak kan ker...janji dapat balik kotak tu......ada akk kesahhhhh.....berbaloi menyelongkarr dikkkkkk nonnn..

Eye_nee said...

Mrs eady...
Ko gelak ker nak simpati ker...akk terima seadanya sis....satu bulb 8 henggit dik non....mmg boleh ganti..yg tak tahan nyer nanti kene bahan dgn en suami tu....

Deru Ombak said...

Assalamualaikum sahabatku..

Hehe.. Nak gelak baca N3 sahabat kali ni...terjadi juga pada diri sendiri bila terbuang bende yang masih boleh di pakai.. Hehe!

** nasib baik lori sampah cutiii.. Hehe

Eye_nee said...

Waalaikumus salaam sahabat..
Ngeeeee...org degil kan...kenalah terima padah...

**nasib Baik lori sampah bercuti...hehehe....

NM02 said...

ape bendanya tu sayang?

Eye_nee said...

NM02..
Mentol Lampu down light yang oiii..akk dah terbuang masuk tong sampah besar punya..tunggu lori sampah nak angkut jer lagi..cib baik dapat selamat...Fuhhhhh....

Dee said...

mesti org ingat akak nak kutip tin kosong jual..hahaha..

dgr kata suami dan double check sebelum buang..hihihi..

Eye_nee said...

Dee..
hahahahaha....akk pun rasa mcm tu jugak..dgn trackbottom lipat kat kaki dan T-shirt lusuh...cuma tak bawak guni jer....

Kakzakie said...

Hahaha... nasib baik cepat ingat dan sedar. En abang mesti ketawakan Eye_nee "itulah tak nak dengar abang dah kata kan" agaknya gitulah dia cakap:)

Hanis Azla said...

dalam gelak2 baca cerita akak, tetap juga ambil iktibarnya.. taknaklah peristiwa yg sama terjadi pada saya pulak.. he..he..

atty's said...

nasib lorisampat tak ot ari ahad

wahida said...

betul tu kak, saya kerap jugak jadi mcm ni, tapi kes lain la...kengkadang saya fikir balik, mmg kita kena dgr ckp suami walau kita rasa confident kita betul masa tu...huhu...

Ati Masrif said...

tersenyum2 bayangkan akak dok selongkar tong sampah tu

apapun mmg ada kebenarannya bila
tak dengar kata laki kan :)

ati selalu kena ckp gitu dari hubby ..hihi

Rinna said...

Adoiyai.. nasib baik laa jumpa balik yer.. kotak bulb kalau takkk..aduss.. nyesalnyaa kan.. tak dengar nasihat.. utk ingatan diri sendiri jugak laa.. :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

aku ni pun degil gak sesekali tu ada gak terkena cam ko.nak berubah tu lambat sikit biasalah geng dah tua ni liat sikit.semoga Allah SWT melembutkan hati para-para isteri ye geng.

ckLah @xiiinam said...

Haip! Buat apa tonggeng tonggeng tepi jalan tu?


:-)

Saleha said...

hahaha.. kak saya mau seceria akak :)

mujur takda org sedekahkan makanan sebab ingat akak lapar pagi2 buta selongkar sampah.. apepun Alhamdulillah jumpa balik..
tp betullah kan kak, sayapun bila lawan cakap mak, suami, adik beradik Allah balas terus kat dunia.. adeje petaka yg datang..kejadian tak boleh dilupa bila saya lawan ckp kakak kan, saya boleh langgar tiang seri dalam rumah, bergoncang rumah.. ntah camna Allah tak kasi nampak tiangtu.. bengonmg 3 hari kepala..

Papa Mifz said...

pengajaran untuk semuo nih kak...:)

shameel Iskandar said...

Nasib baik jumpa kotak tu..

P/S :Ketaatan kpd suami adalah kemestian(kewajipan) dan bukannya pilihan, selagi mana ia tidak menyanggahi agama.

makchaq said...

Makchaq pun sama, kadang2 ketegaq tak mau dengaq kata.. Pastu sendiri yang susah...

Kalau makchaq yg nampak aye nee dok selongkaq tong sampah, mesti makchaq huluq derma...

Maiyah said...

hahaha.. nsib x tertonggeng msuk dlm tong.. adeh lawak le jugak :D

Kakzakie said...

Baca komen eye-nee di blog kakak kakak salute. Ajar anak-anak terus bahasa yg kita ada jaga jgn sampai pupus.. Salute!!

Kella said...

sangat sangat la betul!!!! kena dengar sangat cakap suami!! aargghh kita pun byk kali terkena.. moralnya .. dengar cakap .. jgn degil ya.. =)

anitadiana said...

kelakar juga ne..kekadang kena juga kat ita...hubby cakap degil..kalu salah senyap aje lah kan..dah salah...