Sepatutnya begini bukan begitu...Macam Ni Bukan Macam tu...

September 07, 2012

Assalamualaikum gengsss

Siapa masih lagi dapat jemputan rumah terbuka hujung minggu ni
Sila angkat tangan...
Perghhh!!!!..sakan nampak...
Selamat memenuhi tuntutan perut yer gengs
Jangan Lupa..
Berhenti makan sebelum kenyang..Ikut sunnah gengs
Kolesterol dah mcm sukarela nak ikut kamu pulang..

Kalau korang bijak laksana
Seperti Albert Einstein sepupu sebelah mak aku ni kan gengs( pitam...meriak sgt dah ni)
Kat mana korang boleh dengar ayat2 ni
Kalau nak goreng ni...minyak kena betul2 panas
Mana boleh potong nenas macam tu
kentang ni kena potong macam ni dulu baru belah 4
Jangan kacau selalu nanti hancur ayam tu
Daging tu nak kena potong besar macam ni
Timun ni sebenarnya kena serongkan sikit cara potongnya
 Dan akhir sekali..
Ayat yg memang membuatkan
Aku cukup2 panas
sampaikan terkdg aku rasa
Sebahagian dari anggota badan dia
Dah pun sama2 berada dlm ayam
Yang digoreng...
Kalau dah pandai sgt td kenapa
Tak beritahu awal2...
Tadi dah nampak kamu buat macam tu
Nak tegur
Ingatkan kamu dah tau.....

Sebenarnya insan jenis parasit mcam ni
Aku panggil parasit sbb selalu sgt nak interprem
Bila mana chef2 tersohor kat kampung
Berikan teguran pasal kesalahan etika cara pemotongan
Bahan -banan diatas tu
Si Parasit ni pun mulalah menyampuk
Tunjukan yg dia lebih pandai dari
Pak sedara aku Albert Einstein ni
Padahal tadi dia diam jer
Dia pun sama-sama memotong mengerat dgn kita
Yang sebenarnya dia tak tau jugak
Tapi bila dah nampak yang genius2 dan otai2 ni menegur
Dia pulak lebih sudu dari kuahnya

Pak Sedara aku  Albert Einstein ni pernah menulis
Kalau sesiapa yg tidak dapat menerangkan sesuatu itu
Dengan cara yg mudah...dia sebenarnya tidak mengetahui
Sesuatu itu dengan sepenuhnya....

LOKASI KEJADIAN: Tempat rewang rumah pengantin di bahagian tempat masak-memasak...



PEMBERITAHU:Tunjukan pandai bila mmg betul2 tahu...kalau tidak lebih baik diam...


23 geng komen :

Ati Masrif said...

memang menyiram je kalau berjumpa
orang macam gini...
merosakkan hari2 indah kita je kan..hehe

Kakzakie said...

Kalau kakak senyum je Eye_nee. Bagi pisau tu kat dia suruh dia buat semuanya.

Eye_nee said...

Ati Masrif..
Tak kisah T..kalau nak tegur..ni dia pun sama2 jer tahap kepandaian dia dgn kita..tp lepas tu nak lebih2 pulak..

Eye_nee said...

kakzakie..
Selalunya yg lain akan diam jer kak..tak kuasa nak menjawab...lain kali saya nak buat juga lah..kasi pisau kat dia..ambik lah..ko potong lah sorang2...

kakcik said...

Kat mana-mana pun ada orang spesis begitu...

anitadiana said...

pernah juga kena..tapi buat tak tahu aje..bila melibat kan org tua....

Eye_nee said...

kakcik..
betul kakcik....mulut rasa ringan jer nak membalas semula....kemudian terfikir...ahhh!! untuk apa..tidak mendatangkan keuntungan...

Eye_nee said...

Anitadiana..
Kalau yg tua dan banyak pengalaman tu TA..akk ambil dia sebagai satu nasihat...ini dia lebih muda dari kita...sebelum tu duk diammm tak bersuara...bila otai yg lain tegur..dia pulak tak abis2 mengatakan itu ini tidak betul...

ieda said...

adehhh kak
semakin tua memikirkan org macam nie
bo layan lah kak huhuh

Eye_nee said...

ieda...
mmg buat dhekkkk jer ngan org mcm ni...mengabihan borehhh yorrr...

:: Mrs.Eady :: said...

baik laaaa.....moh kiter porong dia..eh eh ehh...hehehee...

Maiyah said...

hehe.. sabau je laaa

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

biasa le..... nak buat macamana....

tak de stesen tb nak panggil dia......

eMMe said...

heee..
tak penah kene la kak eye Nee
tak jumpe lagi spesis camtu
kalo ade... maaf kan je la..
org tua... paham sgt la perangai nye..
sabo je le... slagi leh sabo
hehehe~

makchaq said...

Mana-mana pun mesti ada orang macam ni..makchaq selalu malas nak layan, buat donno..

Eye_nee said...

makchaq..
Ini realiti kehidupan kan makchaq...cumanya...atas sikap yg sedemikian menimbulkan ketidakselesaan pd kita...

Papa Mifz said...

mmg ramai yg jenis pandai cakap jer tapi hasil ke laut kan kak...

Dee said...

mmg gitulah sis..jalan paling selamat tya dulu..nak potong camana ni? sabar jelah kan..

Abu Luqman said...

salam singgah selepas raya..apa khabar

shameel Iskandar said...

Salam Eynee.

Kalau saya, terus serahkan tugas dan kita jadi pemerhati sahaja..Bukan kerna malas dan culas tapi geram dgn org yg berlagak bijak..

Marya Yusof said...

As salam Kak Eye Nee,

Cubit je mulut dia tu... hiks... Jgn marah2 sis... tarik nafas & istighfar byk2 ye :))

Cik Ina Do Do Cheng said...

banyak wa jumpa manusia lebih sudu dari kuah ni . semua benda dia tahu. wa layan je. kena sangatlah kat tempat rewang pengantin memang ramai manusia cam ni.akibatnya nanti lauk kenduri dah tak serupa lauk dah ramai sangat yg kepingin jadi chef:(

Pink Lavender said...

wahhh..btol2 dealer tupperware handal nih..

makneng follow sini..jemput follow makneng