6 + 6 = 12 bersamaan 2 kuasa 2 = 44....

June 06, 2012

Assalamualaikum gengssssssssssssssssssss.........

lama nya aku tak menyapa korang gengssss
Sori gengsss....

Tajuk aku hari ni nombor disana sini gengs
Bukan apa mengenang kembali mengimbau semula
Saat pertama kali mengenal nombor
Saat pertama kali tahu semakin hari semakin bertambah nombor itu

Ku Lakarkan sesautu disini yer gengs...

44
empat puluh empat
ampat ampat
Apa jua cara menyebut
Bagaimana ia ditulis
Angkanya itulah

44
Tua sangat kah
Atau permulaan satu dimensi
Perubahan ke tingkat yg lebih sensasi
Sensasi dalam ertikata yg lebih Tawaduk
Lebih Istikamah
Lebih Mulia

44
Bukan sesautu yg perlu dibangga
Ianya bagaikan satu amaran
Hidup semakin singkat hari ke hari
Hidup perlu di isi dengan bekalan yg mencukupi
Cukup kah??????
Aku Takut....sebenar-benar takut

44
Sakit dan perit wanita melahirkan 44 thn dahulu
telah aku rasakan 3 kali
Terimakasih buat wanita itu
Selama 44 ini
Selama itu juga tiada bosannya dia
Kerenah wanita 44 ini paling sabar ditanganinya
Tabiat wanita 44 ini paling sukar di pujuknya
Kedegilan wanita 44 ini membuatkan dia terluka
Maaf kepadanya dari hati tulus wanita 44 ini...
"MAK AMPUN KAN SEGALA DOSA KU"
"DARI HUJUNG RAMBUT HINGGA AKHIR TITIS SUSU MU"

44
Hari ini 6/6/2012
tepat jam 12 tgh hari
genap usia ku 44 thn
Selamat hari Lahir Buat Aku
Semoga Aku tidak lupa asal usul
Semoga aku sentiasa sedar
Nyawa ini hanya pinjaman
Supaya aku tidak mensia-siakannya

44
Ampunkan segala salah silap ku gengs
Selama hayat 44 ini
bersama-sama menulis sesautu disini
Tersinggung hati kamu semua
Dengan tulisan ku
Akan berat terpaksa ku pikul
Kemudian hari...

Ya Allah
Ampunkan segala kekurangan diri ini
Terimakasih atas Barakah umur yg Kau kurniakan....
Aminnnn...


PEMBERITAHU: Walaupun hidup seribu tahun..jika tidak sujud kepadaNYA...apalah ertinya......

32 geng komen :

Pok Amai-Amai said...

Heee~

Harijadi Kak Eyenee ke?

Selamat Harijadi....Selamat HArijadi...Selamat Harijadi Eyeneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Selamat Harijadi. Jap g kite email kek pelangi k? Heheheh...

Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan kekal bahagia bersama keluarga hingga ke akhir hayat.

kakcik said...

Selamat hari ulangtahun kelahiran. Semoga diberiNya kesempatan untuk terus hidup dalam aman dan kedamaian. :)

Eye_nee said...

Pok Amai-Amai belalang Kupu-Kupu..
Ngeeee..Betul beb..hari Tua akk hari ini..

Ku Nantikan e-mail kek pelangi itu dgn sabarrrrrr.....

Tq sis atas ucapan...

Eye_nee said...

kakcik..
Terimakasih kakcik...

Ati Masrif said...

salam kak nee,

selamat hari lahir ..mudo lagi tu :)

semoga berjaya di dunia dan di akhirat...amin!

Rinna said...

Epy Bufday to you sis.. Moga dipjgkan umur dan dimurahkan rezeki.

Happy2 selalu yer.. :)

Eye_nee said...

Ati Masrif..
Waalaikumsalam

Tuo dah den ni T..hhehheh..

Aminnn....

Eye_nee said...

Rinna...
Tq sis..

ieda said...

selamat ulang tahun akk ..
semoga bahagia selalu .. panjang umur dan murahkan rejeki .. aminnn ...
muah ! .. ;)

:: Mrs.Eady :: said...

Selamat harijadi sista :) semoga Allah Swt terus berikan kesihatan yg baik utk kamu kak..

-gedek! said...

Olololo....

happy 'bird' day!

Dee said...

happy birthday k eyenee..semakin meningkat usia semakin takut kan..harapan dee moga kita sama2 menjadi insan dan umat terbaik..akak doakan sy juga ye..

anitadiana said...

selamat hari jadi


Dengan ucapan

Semoga dikurniakan iman yang sempurna,
akhlak yang terpuji,
pekerti yang mulia,
umur yang bermanafaat,
rezeki yang halal,
ilmu yang berguna,
jodoh yang membahagiakan,
hidup yang dirahmati di dunia dan akhirat.


muda lagi tu....nampak awek muda lah...

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

moga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat hendaknya.... selamat utk kamu sekeluarga...

Hanis Azla said...

Selamat hari jadi kak (wp agak terlambat nak wish).. Saya doakan agar akan terus mendapat keberkatan umur dan sentiasa berbahagia disamping keluarga tersayang.. Semoga Allah sentiasa melimpahkan rahmatNYA untuk akak dan keluarga..

Abu Luqman said...

fuyooo...cina kate..44 tu see ( mati) depa cukup pantang no ni

Eye_nee said...

ieda..
Tq sis atas kata2 kamu ini...

Eye_nee said...

Mrs. eady...
Tq la sis...semoga Allah sama memberikan keberkatan dlm kehidupan kita.....Aminn..

Eye_nee said...

gedek...
timaskih la sbb wishkan 'bird' day buat makchik...

Eye_nee said...

Dee..
InsyaAllah kita sama2 saling mendoakan yg terbaik dlm kehidupan yg mendatang.....

Eye_nee said...

anitadiana...
terimakasih tak terhingga atas ucapan kamu ni Ta....

Awet muda?????.....biar betul..walau apa pun...Sukeeeee itu stement....

Eye_nee said...

pakchik dot...
Tq pakchik..masih terus dtg dan tinggalkan komen kat bloq saya...dari awal saya buka bloq ni sampai la ni...namun pakchik ni masih misteri lagi..siapakah kamu yer????????......

Eye_nee said...

Hanis Azla....
Tq sis atas ucapan kamu ini...semoga bersama-sama kita perbaiki apa yg telah kita lalaikan sebelum usia berinjak lagi setapak....

Eye_nee said...

Abu Luqman...
Kepercayaan mereka kan...kdg belum sampai seesee pun dah padam...hehehe...

Papa Mifz said...

Happy belated birthday kak!!

Gen2Merah said...

ye ke 44 tahun? nampak penampilan akak ni macam 20-an je.. hehe.. apa pun semoga umur kita akan sentiasa d berkati..

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Yorr lahhh..Tq bro...

Eye_nee said...

Gen2 Red..
mcm 20 an??????!!!!!!......sukeeeee sgttt.....hahahahahahahah.....anak yg sulung pun dah 22 thn cikgu...

Kakzakie said...

Terlajak 7 hari dah...
tetap kakak nak ucap selamat ulangtahun kelahiran
sudah lebih dari matang
masam/manis/phait segala rasa
sudah puas dikecapi Eye_nee

Moga terus kuat memikul segala tanggungjawab utk dunia & akhirat..

atuk said...

Assalamualaikum Eye

selamat hari ulang tahun ke 44

moga ceria selalu

ILA HonEyBuNNy said...

happy belated birthday sis..

walaupn lewat nak wish jugak3..hehe

Gen2Merah said...

mat pagi kak Eye nee... (",)