"Kami Doakan Dia Mati".......

June 26, 2012

Assalamualaikum gengs...

Kau Tahu Nee
Kami Semua Doakan dia MATI
Kalau Aku Mak dia dah lama aku tekup mukanya dengan bantal

Tergamam
Mengapa begitu
Cukuplah dia memalukan kami sekeluarga
Cukuplah derita yang ditanggung ibunya

Begitu sekali tekad dihati
Kasih sayang hilang dari sanubari
Yang Tinggal hanya benih kebencian
Bercambah menjadi pepohon berduri
Mencucuk pedih martabat seluruh untaian darah
Meninggalkan parut hitam
Biar mampu ditutup oleh pandangan mata
Tetap kekal dipahatan jiwa 
Selamanya.....

Titah Bonda
kata-kata adalah sebuah doa
Sampai hati mu..Itu kata ku
Ah!!!..cukuplah sudah
kami tidak lagi betah
Berkali bukan sekali..tidak juga berubah
Akhirnya....
Padah  dan parah
Nyawa sudah di penghujung lidah
Masih tiada dia endah
Malah ibunya  menjadi mangsa imarah

 Lama memikirkan
Aku terdiam
Barangkali jika berlaku kepada ku
Itulah juga menjadi doa ku
Atau terlalu kejamkah sebagai manusia
Mendoakan KEMATIAN sebagai jalan penyelesaian.....


PEMBERITAHU:Kelakuan nya "MERAGUT" segala simpati didalam hati seluruh ahli keluarga.....









35 geng komen :

:: Mrs.Eady :: said...

dalam 1 pohon mesti ade 1 yg tidak menjadi....

Eye_nee said...

Mrs. Eady..
Itulah kebenaranya kan sis...

Aliah Nuqmans said...

folo blog neh.
suke baca hasil penulis berkaliber. =)

Eye_nee said...

Aliah Nuqmans...
Segala yg baik dari Allah sis...menulis dari hati bagai cerminan diri..ianya bagai merungkai melerai segala yg terpendam di lubuk hati yg paling dalam....

Tkasih singgah dan tinggalkan komen...

kakcik said...

Kalau boleh, kita hendak semua yang baik. Tapi bila ada yang tidak elok, itu adalah ujian buat kita...

Eye_nee said...

kakcik..
Betulkan kak...siapa yg tidak mahu seorg anak yg baik....jika sebaliknya..anggaplah Allah sedang menguji kita.....

wahida said...

besar dosa kalau hati mak dah terluka...

peringatan utk diri sendiri jugak ni...

Eye_nee said...

wahida..
Bukan sekali hatinya terluka noksss..berkali-kali...simpati bertukar benci....

eMMe said...

Salam Sis Eye Nee~
mesti ade sumthing yg dibuat n terbit rasa benci.. takkan semudah itu tiada kasih sayang.. Moga Allah lembutkan hatinya...

Eye_nee said...

eMMe..
Simbolik words "MERAGUT" itulah perbuatan yg dilakukannya sis.....

Ati Masrif said...

perasaan begini hanya keluarga saja
yang dapat fahami...memang sakitt!

Eye_nee said...

Ati MAsrif...
Bak katanya..TERLALU SAKIT DAN PEDIH NEE...

Rinna said...

Kdg2 kalau emosi mengawal diri terkeluar juga perkataan begitu.. cepat2 laa beristigifar..

rATu kEBaYA said...

hanya mereka yang merasai je tahu betapa sakit dan pedihnya kak.. mungkin ini ujian yang allah berikan kepada mereka..

Eye_nee said...

Rinna...
Beremosi dek kerana terlalu lama memendam rasa malu membuatkan lidah tidak mampu dikawal bila mengeluarkan kata....

Eye_nee said...

kebaya...
Allah sedang menguji hati seorg ibu dan seluruh ahli keluarganya....

ieda said...

kena banyak bersabar dengan situasi org macam nie .. memang hampa dlm ramai2 dia mengecewakan ..
tapi nak buat macam mana .. kena redha menerima .. berharap dia berubah segala .. aminnn

Hanis Azla said...

bila hati disaluti benci.. tiada lagi perasaan simpati.. tp hati yg terkena lebih mengetahui.. wp pada kita memafkan saja, itu lebih bererti..

-gedek! said...

creative writings... LIKE

Dee said...

doa seorang ibu berbukit2 dari kecil hingga dewasa..sapa tau tiba2 bila umurnya menginjak tua doa ibunya dimakbulkan lalu menjadi anak yg soleh/solehah..ibu bapa jgn putus berdoa..itu pesan org2 yg tiba2 berhijrah menjadi lebih baik..janganlah mendoakan yg bukan2..buruk baik itulah zuriat kita..

anitadiana said...

tengok tajuk dah seram ita....semoga tabah menhadapi dugaan ALLAH...dah reda.....

Maiyah said...

salam..

klau terlalu terkena mmg pasti akan fkr begitu tp jgn berhenti berdoa yg baik

Eye_nee said...

ieda..
itulah harapan seluruh ibubapa didunia ni kan sis..mahukan yg terbaik buat anak...jikapun keburukan yg diperolehi ibu tetap mendoakan sepenuh hati....agar suatu hari anak akan berubah peribadi...

Eye_nee said...

Hanis Azla...
Kebencian menakluki seluruh isi hati menyebabkan hilang segala rasa simpati...mendoakan agar darah daging mati kerana jika hidup pun tidak pernah berbakti.....

Eye_nee said...

Gedek..
Segala yg terlintas dikepala terzahir semulajadi...Nway Tq kerana memuji....

Eye_nee said...

Dee..
Begitulah tinggi harapan ibunya sis...mahukan perubahan dalam diri seorg anak yg diharapkan boleh menjadi imam utk solat jenazah nya nnt...namun nmpknya belum juga kunjung tiba mustajab doa yg dipohonya selama ini...

Eye_nee said...

anitadiana..
Akk yg mendegarnya pun rasa kelu lidah utk mengatakan sesuatu...

Eye_nee said...

Maiyah...
Ya-Salam
Rindu kamu sis....

Itulah yg akk nasihatkan kepada sahabt itu..Jgn berhenti berdoa...kerana Allah ada perancangan yg masih belum kelihatan lagi....Sabar dan bertawakal...Namun hanya yg mengalami sahaja tahu sejauh mana kesabaran itu mampu bertahan..

Deru Ombak said...

Hurmmm...
Assalamualaikum sahabat ku..

Baik buruk dalam sebuah kehidupan...Di telan pahit..!!

Eye_nee said...

Deru Ombak...
Waalaikumsalam Sahabat..

Samada kita suka ataupun tidak...Inilah realiti sebuah kehidupan kan sahabat....

jedi said...

manusia tidak sempurna...pasti ada yang bermasalah...

jedi said...

manusia tidak sempurna...pasti ada yang bermasalah...

Marya Yusof said...

As salam Sis Eye Nee,

Marya terasa seram & meremangkan bulu roma! Speechless itu yg sebetulnye...

Kalau dia jahat ada lagi jahat.. Kalau dia zalim ada lagi zalim.. Kalau dia meragut ada yg lebih meragut.. :(

Sis eyenee,

Marya senyum2 membaca komen ni "Bahagia bila mensyukuri nikmat hidup yg diberikan dan bahagia bila dapat tinggalkan komen disini sehingga seorg sahabat merasa bahagia bila membacanya"

Terima kasih... Rs bertuah krn dipertemukan dgn org spt sis ni... Nice to know u! Semoga sis & keluarga berada dibawah lindungan ALLAH & bahagia di dunia & akhirat... Amin...

Eye_nee said...

jedi..
Jika tiada masalah itu bukanlah kehidupan yg sebenarnya kan....

Eye_nee said...

Marya Yusuf...
Bila jahat itu yg diperkatakan maka akan berlebih pula kejahatannya..bila yg tidak elok itu terus dibualkan..segala yg negetif itu lah yg akan terkeluar dari mulut...Kebahagian seluruh keluarga bagaikan luruh dgn hanya satu keburukan sifat dan kelakuan....

Terimakasih tak terhingga atas doa kamu buat akk dan keluarga....tiada apa yg lebih bahagia bila seorg sahabat juga turut bahagia...