Merdeka!!...Merdeka!!...Merdeka!!

August 23, 2010

Tanggal 31 bulan 8...57...

Uihhh...Patriotik sgt dah ni...namanya Merdeka kenelah semnagat merdeka meresap kedalam tubuh ni...Bulan Kemerdekaan Thn ni Jatuh Pada bulan Ramadhan..Tetap juga la kita mengingati kemerdekaan sambil menghayati Ramadhan Al-Mubarak ni...

Salam geng2 Blog.....
Salam Juga buat Geng2 Pembaca Senyap...Semoga kalian dalam rahmatNya...

Ni ha aku nak citer pasal anak aku yg kecik tu..Yana..Tadika dia buat sambutan hari kebangsaan...Dalam bulan Puasa?????....apa ke jadah cikgi dia ni...opppppsss...dengar dulu geng...Perarakan Hari Kebangsaan ini berlansung 4 hari sebelum kita sambut Ramadhan ari tu geng....Tidak lah Cikgu-Cikgi dia ilang akal nak buat masa bulan puasa ni..Takut pulak ramai yg kene naik van jenazah sebelum meninggal....sapa nak jawab....

Tadika anak aku pakai Uniform Bomba masa ni...Yana kena bawa sepanduk masa ni..."Menjana Transformasi"....Lebih kurang 20 buah Tadika kemas Terlibat dlm menjayakan Perarakan ni..



Yana..Segak kau Beruniform Bomba yer...



Perarakan Bermula dari dewan orang ramai Paya Jaras, melalui kawasan perumahan dan berakhir semula di Dewan tersebut...



Pewaris...Pejuang...Penghibur...Pelawak......Pakar Ekonomi...Pakar Bedah..Pakar Jantung kamu lah semuanya wahai Putera Puteri ...Jgn Jd Pakar Rempit...Pakar Bom...Pakar Terorist sudah yer anak-anak..Kamulah harapan Bangsa ....



Adalah Sedikit Atucara untuk mereka...Pertandingan menyanyikan Lagu2 Patriotik...Pakaian Beragam Bertemakan Hari Kemerdekaan....


Tadika Yana..Beruniform Bomba



Sedang berarak tu..tetiba dikejutkan dengan satu teriakan Api...Api.....semua org panik la masa tu...tepon bomba cepat....suasana dah jadi kelam kabut masa tu.....lebih 1/2 jam berlalu tak nampak dan dengar pulak siren bomba..padahal Balai Bomba Sg. Buloh kedewan ni amik masa kurang dari 10 minit....Pe hal pulak ni kan....



V

V

V

V


V


V


V


V


V


V


V


V


Patut Laaaaa.....Bomba makan eskrim dulu...siap suruh call balai bomba yg lain..ishhhh..tak elok ni...



Selamat menyambut hari Kemerdekaan Yang Ke 53 buat semua waganegara malaysia...Malaysia Maju dan terus Maju serta aman makmur.....

11 geng komen :

mizz sue said...

COMEINYE BUDAK2 NI...GERAM PULAK TGOK

normie said...

wahhhhh.. segak bergaya betol yana ni.. semangat anak merdeka berwawasan.. yeah.. merdeka! merdeka! merdeka!

Eye_nee said...

Su..
Budak-budak kan...suci dan bersih jer dorang ni..

Nor..
Ye...merdekaaaaa....

kak ina mail said...

amboi, kecik-kecik semangat kemerdakaan membara.eloklah tu didik anak kita dari kecik cintakan negara.kalau cam tu rumah terbakar, makan icekerim dulu, alamat hanguslah rumah .

rATu kEBaYA said...

amboi memang bergaya budak2 ni pakai baju seragam ni... dah nampak bakat2 pembela negara akan datang...

harap2 semangat perjuangan ni akan terus tertanam kat hati anak2 ni nanti..

eMMe said...

bestnye tadi Yana...Salam Merdeka sis Eye Nee~

Eye_nee said...

Ina mail...
Semagat Perjuaagan Na..

Ratu Kebaya..
bebudak..comey jer pakai apa pon..semoga semagat kemrdekaan ni terus mekar dlm diri mereka..

eMMe..
Yes..Slam Merdeka Jugak Sis....

eynda said...

Ada gaya la budak2 tu pakai uniform bomba...

Eye_nee said...

Tadika Yana ni..Tadika angkat Balai Bomba Kat Sg. Buloh tu...Byk aktiviti dorang buat bersama...

Dee said...

comelnya budak2 ni..bergaya sungguh..nak2 si yana tu dgn baju bomba dia..cute je tgk..

Eye_nee said...

Nak pakai baju bomba punya pasal Dee pukul 6 pagi Yana dah bgn ..Acara stat pukul 8..siap bawak tidur beg bomba tu..punya la excited nak pi Merdeka...heheh..