Tempat Sama..Jantina Lain..Situasi lain..

July 30, 2010

Salam geng2 Bloq..
Salam Jugak Buat geng2 silent readers..

Para Penonton..Ibu-Ibu...Bapak-bapak..Sekalain Yang ada disini...Uih tak menahan intro pepagi Jumaat yang mulia ni...org berdakwah berkutbah bagai...aku...dangdut kooo..

Mai Dekat sumer..dekat lagi..dekat lagi...Mak GeeNee nak habaq satu stori ni...hat kalau citer umpat mengumpat ni bukan kerja Eye_Nee...Eye_Nee subkon kan kat Mak GeeNee..

Dengaq sumer ni MakGeenee nak citer...cam ni citer dia..hangpa sumer dengaq noo...uih utara sgt dah bunyinyer....Hari Selasa Lepas MakGeeNee gi makan dgn geng2 kat restoran melayu kat opis Mak....Kami pi makan 5 orang...3 pompuan 2 lelaki...masuk2 kedai tu kami pon duk la kat satu meja tu...kami ada lima org jadi kene tarik satu kerusi mai la kan...usha punya usha ada satu meja tu dah siap ada 5 kerusi dia..kami pon pi la duk kat situ...dah makan tu..masa ada lagi...hak yang 2 laki tu jalan dulu tinggal lah hak kami ni yang 3 org pompuan ni..biasalah pompuan lepas makan nak bergosip la ckit kan..baru pi bayaq....

Sat2 tu sampai satu group bebudak lain nak makan...depa sumer pakat duk depan kami....dalam 6 org cam tu...Sat kemudian mai sorang lagi...Yang chek nak habaq mai ni pasai budak lelaki yang datang kendian tu...punya lah berhemah nak menanyakan kerusi kosong kat meja kami tu..Sampaikan MakGeeNee yang dah tua ni pon dok jatuh hati dgn kesopanan dia tu...untung mak pak dia...sopan santun budak lekaki tu....

Ni Pulak Citer Hari Rabu..pi mkan jugak kat tompek tu...poi 5 org jugak...geng yang biaso tu jagak la...Uih kali ni nogori 9 loghat MakGeeNee...Goram amek ati den ni ha...cubolah korang pikir...kalau korang marah tak.....kali ni maso nak makan tu kami rapatkan mejo..dah tu cam biaso lah bebudak lelaki 2 org tu dah makan yo copek2 poi...tinggal la kami 3 org pompuan ni.....

Tetibo dtg minah 4 org nak makan....Ate teman bukan la nak bikin panas kat deme 4 org ni...tp deme ni dlm 4-4 org ni idak le sorang pon bersuara...bisu ke gamak nyer deme ni...cuba la menanye ..ade org duduk ke kat sini...ker..buleh kami duk sini...ate meja tu udah merapat dgn tmpt kami duduk...ini idak duduk buat selambe jer....dah tu..yang duduk sebelah MakGeeNee tu siap duduk mengereng...dgn kata lain vontot dia duk menagadap MakGeeNee ..udah tu me ngambik tisu kat meja kami ni pon idak lah berkata..kak amik tisu ckit yer...Ye la MakGeeNee pon tau ni bukan restoran mak..tp dik nun ni hakak nak kasi tau ni....BUDI BAHASA ITU AMALAN MULIA DIK DAN BAHASA ITU JIWA BANGSA...

Bila Kami dah abis makan..nak kuar dah susah...bila minta izin kuar...depa tarik muka pulak.....conpius conpius....

12 geng komen :

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

joget inul kak aku di tengah hari jemaat nie..sakan ko kan...para penonton..bapak2 ibu2..eh ober kan aku..

eeeeeeeeee kak len kali ko cakap..ate cun bena ka muka ko tue dik nun nak menyombong bena nie...huh`..aku lak emosi kan..

Eye_nee said...

Budak Pepel..
Ate cun ke idak ke idak la teman milih pepel..janji ko sopan santun...uih perak sgt dah ni..kejo yoep kejo...

Dee said...

eh..kalo aku eye nee..aku dh skolahkan dorang..tp dlm hati dorang mesti ckp mcm nih..dh siap mkn bangun ar..org lain nk duduk..nak sembang balik opis ar..sbb tu dorang tarik muka..

apa pun..berbudi bahasalahkan..x kiralah lelaki ke pompuan..makpak kita ajar sama je..hormat menghormati..betul x?

Eye_nee said...

Dee...
Masa dorang nak duduk tu Dee...kitaorg belum abis makan lagi...ada lah dlm 4-5 kali lagi suap...

Makin lama dah makin kurang org kita berbudi bahasa...

eMMe said...

kak eye nee, kalo me la kat tempat akak, me ckp terus terang! biar faham, tak yah main isyarat mata sakit hati wooo...hehehehe...

Eye_nee said...

Me..
Kannnnnnn...Akk ni kan penyabar..hihihi

eMMe said...

hahahaa! saya ni kurang sket sifat sabar, heheheh....

normie said...

nasib baik akak aku ni penyabar.. kalo idak.. ishk..ishk..ishk..

normie said...

waduh-waduh.. kok goyang inul ari Jumaat begini.. sabar dong.. sabarrrr...

Eye_nee said...

eMMe..
Dah veteran Ni Me...masa muda2 dulu leh tahan gak panasz nyer akk ni...

Nor..
eh tak kan tak kenal kut..kita kan sedara sepupu sepapat....Alah kasilah chan bergoyang ckit..lama tak goyang dah...hihi..

kak ina mail said...

apa lagi masa ko bangun tu ko senggongkan sikit vontot ko, bagi air dia ye tertumpah, lepas tu ko cakap sorry tak sengaja. itu camlah , ko nak ajar budak tu berbudi bahasa amalan kita.aku tak boleh belah budak cam ni.

Eye_nee said...

Ina Mail..
brutal nyer Ko Na...Heavy Machine gitu....Aku ni rockers Na..bukan Rocker Kapak..Tp Rockers Minyak cap Kapak..tu yg dlm ati ader taman tu Na..hihi...