IFTAR DI LUAR KAWASAN....

July 22, 2013

Assalam geng

Semoga Kalian sentiasa didalam rahmatNYA

13 Ramadhan dah kan gengs
Semoga Puasa kita kali ini adalah yg baik dari sebelumnya yer gengs


Iftar Ramadhan ke 11...
Buat pertama kali sejak Tahun bila berpuasa aku berIftar diluar.
Lama benar rasanya
Anak2 lah yg paling suka
 
Kami ke AROMA IKAN BAKAR, JERAM, KUALA SELANGOR
Aku dan Satu keluarga sahabat namun hubungan lebih dari adik beradik.



Seawal 6.30 sudah kesini...Parking pun dah penuh masa ni..Lauk pauk dah siap terhidang.Memang Sejuk lah semasa waktu berbuka.Cuma siakap steam dan sayuran yg masih panas sewaktu dihidangkan.

 
  

Duk mengadap menu sambil nak halau2 lalat.





Antara yg kami order.



 Sambil menunggu layanlah dua beradik ni apa yg patut kat handphone tu.





PEMBERITAHU: Ramai beriftar diluar.Ada mata lihat ada telinga dengar.Jangan sampai sudah berkumandang azan Isyak masih tidak berganjak dari meja makan.Dimana Maghrib mu????....









 

31 geng komen :

ainnoraini said...

baru sekali berbuka diluar,mesti pastikan ada surau untuk solat..mmg ada terpandang yg tak berganjak dari tpt duduk tp kadang2 kira fikir yg baik2 sajakan.,.

shameel Iskandar said...

Sekali sekala mmg seronak berbuka kat luar. Tapi utk tahun ni saya belum lagi berbuka kt luar.

Eye_nee said...

Tidak lebih dari sekadar mengingatkan diri sendiri...utk Maghrib yg sgt singkat....

Eye_nee said...

Shameel Iskandar..
Sekali sekala tak ada salahnya yer cikgu...

Kakzakie said...

Kakak bukan tak nak Eye-nee iftar diluar tapi memang dah dari duluuuuu hingga kini kami tak pernah iftar diluar walaupun kalau bukan ramadhan kakak lebih banyak makan diluar...

Kesuma Angsana said...

wah seronok tu kalau sesekali makan diluar !

anitadiana said...

betul tu..setakat ne..memang tak pernah berbuka di luar....biasa bungkus kalu teringin nak makan...

NM03 said...

sedap2nyer menu!!!!

Eye_nee said...

kakzakie...
Tu lah kak...saya pun tah thn bila yg berbuka diluar waktu Ramadhan...

Eye_nee said...

Kesuma Angsana..
Sesekali kan sis...

Eye_nee said...

anitadiana..
Tah bila thn pula dpat berbuka diluar ni Ta...

Eye_nee said...

NM02..
Kalau dapat makn panas2 lauk tu lg sedapppp..

:: Mrs.Eady :: said...

Uhhhh lauk sedap nyer!

lieyalatif said...

FUH 6.30 dah ready lauk2...mmg menahan mate jek laa tgk yeak heheheeh....takpe laa yg penting biler berbuke lauk2 semua dah depan mate....

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.343
done follow sini,
jom follow teman yea..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

tak berkesempatan lagi nak beriftar kat luar... walaupun dah ada yang menjemput ... rasa nye tahun nih beriftar kat rumah je la... seronok sikit.....

eMMe said...

haaa... belum lagi berbuka kat luar, InshaAllah akan datang, nak snap gambar gak.. hehehe... best kan kak Aroma Ikan Bakar, Me penah gi sane... nyummm...~

pena rozie said...

Bestnyer berbuka ramai2 ni....

Zul Fattah said...

bestnya dapat iftar kat luar.. kita cuma dpat mrasa kat msjid je..
harap sngat dapat iftar d hotel brasmana

Eye_nee said...

Mrs Eady..
Tgk jer lah yer..lg pun awak tu la ni tak bleh makn sembarangan...hehehe..

Eye_nee said...

lieyalatif..
lebih awal dari 630 dah terhidang sis...lebih baik sejuk dari terpaksa menunggu kan...

Eye_nee said...

tenju butang..
Tq singgah....

Eye_nee said...

pakcik dot..
sesekali ntah berapa thn sekali beriftar diluar ni pakchik...layan kan anak2 yg lebihnya..

Eye_nee said...

eMMe..
kena lah dgn selera akk kat aroma ni sis..tmpt makannya pun dah byk di upgrade kan...

Eye_nee said...

pena rozie..
berselera jer sis kalau mkn ramai2 ni...selalu kat rumah berbuka dua org jer...

Eye_nee said...

Zul Fattah...
Lagi afdal Zul berbuka dimasjid...ada peluang ada rezeki dapat lah beriftar diluar..InsyaAllah..

aizamia3 said...

wah.. Jeram tu tak jauh dari Kapar.. dekat dengan rumah ai.. ;)

atuk said...

Salam Ramadhan Eye

belum mencuba beriftar kat luar lagi

ieda immi said...

sesekali iftar macam nie memang haven kak .. cuma lauk sejuk sikit lah .. kadang2 tuu nasi dihidang pun sejuk huhu

tapi x per .. still ada lauk yg pnas .. x lah makan sejuk semua kan ;)

Dee said...

wui..sedapnya..dee baru 2 kali iftar kat luar..itupun bukan dengan family..

kita buka puasa makan sikit..pastu lari pi surau maghrib..pastu sambung balik makan smpi pukul 10 lebih..aci kan kak? hahaha..

Rinna said...

Waahh bestnya makan2 kat Jeram tgk lauk pauk pun sedapnyaa.. :)