Pejam Celik dah 11/7/2012.....

July 11, 2012

Assalamualaikum gengs....Jangan Gengsi sudahhhh...

hari ini 11/7/2012
Ada apa hari ini bagi kamu gengs
Tiada apa-apa?
Biasa-biasa saja

Aku pulak gengs
Hati ada rasa sedih
Jiwa ada kacau
Mental ada gangguan
Tulang temulang ada keresahan

Dah dua bulan dia dirumah
Rilek banyak tulang temulang aku
Mental Aman jer tengok rumah kemas
Jiwa tenteram jer lihat dapur berkilat
Hati Gembira bukan kepalang
Balik jer dari kerja
Saki baki lauk pauk semalam dah dibuang
Segala macam periuk belanga dan berbasuh

Hari ni tamat lah cuti sem dia
Puteri sulung aku ni gengs
Malam ni jauhlah perjalanan aku
Menghantar dia Pulang semula ke Arau....

Bermula lah rutin aku semula
Dari A sampai lah ke Z
Tangan ni lah nanti
Agi idup agi ngelabah...hahaha...





 Kamu semua dah semakin dewasa...mak tahu satu hari nnt mak hanya akan tinggal dgn ayah saja dirumah....


PEMBERITAHU:Demi masa depan kamu..mak relakan kejauhan ini dengan sepenuh hati biarpun kerinduan kerap mengunjungi...mak buat tak peduli...padahal  terbenam disanubari...Allah saja yg memahami.....





23 geng komen :

kakcik said...

Kakcik tak pernah merasa suasana itu kerana kakcik tak ada anak perempuan. Balik kerja saj, mesti terus bersilat di dapur. Walaupun anak ketiga kakcik suka memasak, kakcik tak suka dia 'kacau' kerja kakcik... hehehe...

Eye_nee said...

kakcik..
Ada dia ringan lah keje saya kak...balik keje sempatlah jugak nak layan TV..lepas ni tak dapatlah..kena bersilat lah mcm kakcik...

Kakzakie said...

Betullah Eye_nee kalau anak cuti kita boleh rilex baaaaayak. Tapi itulah peluang ini pun sementara saja.

Dah besar-besar kita pula sering kerinduan sebab berjauhan...

Eye_nee said...

kakzakie...
Betulll sgt kak..ada dia rilex sakan saya...sampai dia ckp.."mak ni kan..kalau ada org(bahasakan dirinya "org") rilex jer yer"....

Demi masa depan mereka kan kak..berjauhan ini lah pengorbanan...

eMMe said...

sonok kan ade anak perempuan yg boleh harap.. tau susah payah n penat lelah emaknya.. hope anak yg bakal saya lahirkan, serajin puteri sulung Kak eYe Nee..hehehe.. mesti la kite nak anak kite yg terbaik kan...

Ati Masrif said...

seronok kalau anak sulong perempuan
kita ni lelaki...boleh harap jaga adik je..hihi

kita pun sedih juga..anak lg jauh
nun di sabah..mak dia pun tak
pernah sampai lagi...huhu

Eye_nee said...

eMMe..
Inilah keinginan semua mak ayah kat dunia sis..mahukan anak2 yg boleh diharapkan...syukur dia mahu membantu...biarpun sedikit tetap meringankan kerja kita...semoga kamu juga akan memperolehi anak2 yg akan membahagiakan kehidupan kamu..

Eye_nee said...

Ati Masrif..
Akk tak der anak lelaki T..tak apalah bukan rezeki....jdlah tu T..dapat gak tolong tengok2an adik...

Ada rezeki tu sampailah nnt kamu ke Sabah...

ieda said...

ala kakkkkk sedih saya baca coretan last akk tuu .. huhuhu
jgn cakap macam tuu kak .. insyaallahh kita x kesorangan , sure ada anak2 menemani kita hingga kita hujung nyawa ... aminn ;)

Eye_nee said...

ieda..
Anak perempuan ni..kalau dah ada jodoh nnt..akan keluar dibawa suami...mmglah kita mengharapkan mereka selalu ada menemani sampai akhir hayat kita nnt..

ckLah @xiiinam said...

sejak April lepas, ckLah ada pembantu peribadi untuk kerja rumah dan kerja kerja komputer, krn anak sulung habis Asasinya. Keputusan pengajian Degree untuk Sept akan keluar hujung minggu ni...InsyaAllah, akan kehilangan bibik lagi lepas ni. Hehe...

atuk said...

Assalamualaikum Eye

sejuk hati ibu

Eye_nee said...

cklah@xiiinam..
Hehehehe..."bibik" berijazah akan hilang..ralat rasanya kan....

Eye_nee said...

atuk..
Waalakumsalam TUK..

Alhamdulillah..boleh lah diharap TUK...

:: Mrs.Eady :: said...

alahaiii sedin nyer!

Cik Ina Do Do Cheng said...

eloklah tu geng kau redha satu hari nanti puteri kesayangan kita milik seseorang .ko jangan risau geng selagi anak kita itu pompuan selagi tu dia akan ingat kita sampai bila-bila.macam kita sentiasa ingat mak kita waima kita dah beranak pinak pun.anak lelaki ni aku susah nak tafsirkan.

anitadiana said...

tak pa lah ...nanti mama boleh jumpa lagi...sabar lah...

TiranaAduka said...

salam....
singgah malam cari info yg menarik di blog kamu.....

Eye_nee said...

Mrs eady..
Sedih lah beb...

Eye_nee said...

Dodocheng..
MMg geng aku kena redha..betul kata ko..dah besar2 nnt kalau kawin ikut laki memasing kan...mcm kita lah kan geng..mcm mana pun tetap ingat kan mak selalu kan...

Eye_nee said...

anitadiana..
Mmg lah Ta..tp dah lama kan dia cuti kat rumah...seminggu dua ni dok teringatkan jer lah....dah lama2 tu baru lah ok sikit..

Eye_nee said...

TiranaAduka...
Ada kamu jumpa??...yg biasa2 sahaja disini..apa2 pun tkasih kerana sudi singgah...

Abu Luqman said...

semoga kehidupan kita diberkati allah