Ini Sungai Buluh Mari....Bukan Sarawak Punya...

July 06, 2012

Assalamualaikum gengs

Gulai nenas ikan masin kurau
Pajeri nenas kuah pekat
Dalam rojak buah pun bubuh nenas
Lauk kenduri kawin ada jelatah nenas
Bila hari Raya buat kuih tart jem nenas

Ini Nenas En. Suami Yang Tanam
"Tala sombong punya...Champion Sg. Buloh ni"
Ada kebanggaan melampau dlm nada suara dia
Biar kan....biar kann..biarkannnn...
Taulah awak yg tanammmm......






PEMBERITAHU:Berbudi pada tanah lebih baik dari menabur budi pada org yg tak kenang budi....(hati ada sedikit geram)

29 geng komen :

atty's said...

mesti manis nie..suka nenas..makan cicah garam..

Eye_nee said...

Atty's..
manis sangat ni T...sama ngan en suami T..mkan dgn garam...

faraherda. razalan said...

Peh! Tanam sendiri? Terliur nengok nenas ni kak.

atuk said...

Assalamualaikum Eye

memang serasi si penanamnya, sebab buahnya besar
saya tenguk banyak tunas kat atas tu...biasa satu ajer

rATu kEBaYA said...

nenas sedap.. klu buat air nenas adalah heaven...

mmg kak baik berbudi pada tanah ada gak hasilnya..

Eye_nee said...

Fara..
Makan pulak dgn petis...mkn time tgh hari dah semalaman masuk peti sejuk..heavennnn uuu...

Eye_nee said...

Waalaikumsalam TUK..

Tu lah pasalnya tuk ada sikit muka eksen en suami bila nampak hasil tanamannya ni...hehehe...

Eye_nee said...

ratu kebaya...
Mmg sedap sgtt kebaya..letak ais lebih sikit...perghhhh....

eMMe said...

Salam Sis, boleh kan org mengandung makan nenas? hehehe.. terliur sis, ayooo..tak tau...hahaha...takpela..kalo ngidam leh cari balik keje kang. hehehe..

Kakzakie said...

Walau dari Sg Buluh tetap org sebut nenas sarawak eye_nee. Kalau tak sebut nenas sawarak org tak dapat bayangkan dia punya saiz yg besar.

Kecurlah pulak kakak dibuatnya...

Eye_nee said...

Kakzakie..
Tidak dapat dinafikan....Benihnya tetap SARAWAK yg punya...tanamnya sahaja di SUNGAI BULOH..hehehe..Manis betul kak...

Eye_nee said...

eMMe..
Ni yg malas nak post benda2 makan ni..kalau hang duk sebelah umah..apa jer makanan akk pi hantaq umah hang...adohaiii..pi cari petang nnt..kandungan dah besar cam ni boleh makan..cuma yg dibawah 3 bulan tu..sbb tak kuat lagi...tp akk dulu..belasah jer nenas semua ni....InsyaAllah tak apa2 pun...tp dengar pesan org2 tua ni lebib baik...FAHAMMMMM.....

ieda said...

mak aihh akk besar betul !
terbaik lah nie
sure manis nieee
ye kak berbudi pada tanah manis hasilnyaa ;)

Hanis Azla said...

Alhamdulillah... wah bestnya kak.. hasil tanaman sendiri mmg selalunya rasa sedap dan manisnya lebih.. kalau saya yg tanam pun, bangganya ada lebih.. so klu hubby akak rasa mcm tu, itu perkara normal tu.. he..he..

Bitt (double IS) said...

wahh nenas! kuning2 lagi u...
hi salam kenal, i follow..meh singgah saya nanti :)

Dee said...

sedapnya nenas..tgk rupa cantik betul..hebat suami akak..

Eye_nee said...

ieda..
Manis banget sis...berbudi pada tanah tetap ada hasil kan sis...

Eye_nee said...

Hanis Azla..
Uhhh!! ni kalau akk beritahu dia ada yg menyokong..lg lah dia senyum2 ni..baik diam kan jer...

Eye_nee said...

Bitt..
Manis sgt ni Bitt...tq dyg singgah dah kerumah kamu pun...dah follow kamu juga....

Eye_nee said...

Dee..
Amboi Dee kalau lah dia baca komen ko ni..kompom tido pun senyummmm...

ieda said...

salam kakak sayang nie
link resepi aiskrim grg tau akk
buat jgn x buat
lepas tuu tepek sini .. nak tgkkkkkkkk ;))

http://fieza79.blogspot.com/2012/07/fb-dan-aiskrim-goreng.html

aizamia3 said...

sedapnya tapi sayang masih terlalu awal nak makan nenas.. ;)

Marya Yusof said...

As salam sis eyenee,

Nenas!!! Tanam sendiri? Syukur berhasil! Bukan semua org miliki keistimewaan 'green hand' ni sis! :))

Papa Mifz said...

suami akak tanam sendiri...wah kagum la...jarang dgr org tanam nenas...:)

:: Mrs.Eady :: said...

Ahhhh kalo dpt rase lagi mengancam!!

wahida said...

wowo!! nampak segar dan sihat nenas ni...gemuk!!

hebatnya suami akak menanam...

Rinna said...

Waaa cantik laa buah nenas..tentu sedapkan.. Penat menanam dah dpt merasa hasilnyaa.. :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

agak sedikit bangkai ada orang tak mengenang budi. yes zaman sekarang ni baiklah berbudi pada tanah ada gak nampak hasilnya. terasa kemanisan nenah tu.

anitadiana said...

besarnya..mesti manis gila ne..teringin nak makan nenes masak tapi hubby marah..takut kandungan ada masalah..ita cakap sikit aje...tetap tak bagi...