Kesinambungan

December 01, 2011

As-Salam gengs Bloq...

Sihat semua gengs...

Ada sesiapa meyaksikan atau merasa berkobar dan membara-bara didalam hati menyaksikan perhimpunan seluruh bangsa mu malam tadi...

Ada????

Tiada!!!!!!...

Mengapa??????????????????

Kerana.....

Hanya Aku..Pendapat aku...Rasa Aku...Hati Aku dan Jiwa Aku...

Kamu??? aku tidak tahu...silakan kalau mahu berkongsi rasa itu....

Kerana Aku..
Bukan Tuah... yg tahunya turut kata pemerintah biar pun salah
Tidak Juga Aku Menjadi Jebat...Derhaka pada pemerintah dek kerana akal yg singkat
Bukan Mahu Menjadi Tanggang...Senang sedikit sudah lupa dari mana asal ku datang

Kerana Aku..
Bencikan cacian dan umpatan kebanyakkan Perwakilan
Bencikan Tohmahan dan kejian sesama insan
Benci bila Islam dianggap hanya topeng pada satu kepartian

Kerana Aku..
Inginkan mereka duduk semeja sebagai kawan
Sanggah sesiapa yg memperlekehkan Islam
Cari Satu Wardah agar Ukhwah menjadi rapat tak akan renggang

Realiti Atau Fantasi......

Siapa yg tentukan???....

Dia???atau aku dan kamu???



PEMBERITAHU: Rahsia pangkah memangkah hak Mutlak Individu.

46 geng komen :

Fara said...

Betul. Undi itu hanya kita yg tahu.

Tapi...menyedihkan bila mereka berani menjual nama Islam demi kepentingan diri sendiri. Entahlah siapa ya? Kita pun x tau siapa. Klu tak di sini, mungkin di sana. Atau di mana-mana.

:: Mrs.Eady :: said...

saya tak pernah memangkah lagi kak......sebab hati ni tak berkenan dgn yg mana mana pun..aduhaii..

Eye_nee said...

Fara...
Sedih tgk seorg perwakilan melebelkan sibulan hijau sebagai sebuah parti ajaran sesat...Dimana sesatnya???..apa yg sesatnya??..

Eye_nee said...

Mrs Eady..
Next Election cubalah pangkah sis...terasa seperti dah tunaikan satu amanah yg besar pada negara...

So Shy Lady said...

Ye lah serabut otak lihat pskitarn politik skrg nih. Kpntingan pribadi lbih d utamakn. si kapir pula cuba mngambil ksmpatn.

hairan, sy asyik bdoa ust. riduan tee mmimpin ngr kita, tak tahu knp

Eye_nee said...

so shy lady..
yg suka sgt menangguk di air keruh tu yg harus kita berikan perhatian sebenarnya...mereka seolah menunggu bila kemuncaknya perbalahan kaum kita ni....sedangkan kita masih mahu terus mencari kesalahan antara sesama kaum...mereka hanya tersenyum lebar menunggu ranun buah utk dituai...

Riduan tee dapat hidayah biarpun bukan sebangsa dgn kita...

Rinna said...

Sedih sungguh dengan masyarakat melayu skrg nie.. berpecah belah dek disebabkan politik.. aduhai.. apa laa nak jadi..

Munnafendy said...

yeah true.tak sabar nk tggu PRU13. pertama kali mengundi =)

dotblogspotdotkom said...

bila nafsu dah jadi raja.. maka akal tidak berfungsi lagi.....

ntah le... ..

kakcik said...

Biarkan mereka melaung di gelanggang sendiri kerana diajak ke gelanggang lawan mereka tak berani...

Di kanan dan kiri
di tengah dan tepi
mereka membara dan berapi
bersama dendam dan rasa benci...

Eye_nee said...

Rinna..
Benar kata bijak pandai...jika dunia ko kejar...hidup akan tersasar...Ugama cuba kau hindar...asal saja dapat apa yg dihajati..halal dan haram..tolak ketepi....

Eye_nee said...

Munnafendy...
Rasakan debaranna nnt..memngkah buat pertama kali..degup jantung bagai terasa malam pertama disisi...

Eye_nee said...

pakchik..
berkata bagai tiada akal yg perlu diperguna...

Eye_nee said...

kakchik..
Terimakasih atas kunjungan
Tinggalkan jejak dan juga pesan
Jangan Dendam Menjadi beban
Supaya Negara Makmur dan Aman

Teruja Kakchik datang bertandang Kesini....

Hanis Azla said...

menyokong biarlah bersebab.. membangkang juga biar kena caranya..

Eye_nee said...

Hanis Azla...
Jgn menyokong membuta tuli...dan membangkang pada usul yg ada bukti...

aimaniman said...

salam perkenalan dan dofollow sini
yuppp .. dahlah 3/4 buletin Utama malam tadi kisah persidangan tuw.. penuh ngan caci maki, haru biru betul hidup dia orang kann.. ingat orang makin suka ke, meluat adalah nengok...

Eye_nee said...

aimaniman..
Terimakasih singgah disini..

Kita sebagai rakyat tak ada perasaan nak bencikan pemerintah sebenarnya...malah rasa beruntung dpt idup aman damai...cuma perbalahan sesama mereka dgn kata2 yg tidak manis dan tidak selayaknya tu yg buat kita jd meluat dan menyampah....

Ati Masrif said...

bila melihat saje si ketua wanita
tu bagai orang meroyan tak tentu hala
terus tukar chnl...hehe tak kuasa!

jedi said...

Teringat satu ceramah dedulu...katanya 'Hidup ni jgn jadi cam terompah kayu. Bunyi gedegung gedegang kuat kemain. Tapi xguna sebab dipakai untuk kejamban je.'

Renungkan lah..

ashrafi said...

Assalamualaikum.

Perhimpunan yang cakap berdegar-degar, selak-selak kain dan mengaku pembela?

Oh tidak!

Eye_nee said...

Ati Masrif..
Tapi hati sikit pon tak pernah rasa apa yg ketua wanita tu perkatakan adalah kebenaran...entah lah...sukar betul menerimanya...

Eye_nee said...

jedi..
Digunakan utk jamban..tapi tetap jugak nak berdegang-degung sampai lah sekarang...Ehhh!Terompah kayu penutupnya berwarna MERAH kan....

Eye_nee said...

ashrafi..
Waalaikumussalam...
pembela kroni dan yg sewaktu dgn nya adalah dlm peratusan yg amat tinggi rasanya...

Hantu Kak Limah said...

telinga gua dah hampir pekak dgn cite 2 siaran ulangan dr pelbagai anasir nih...
huhuuhuhuu...
gua amik jalan..
tunggu dan lihat...
sape nak mandi darah...sile salurkan darah tu kt gua...huhuhhhu......

Eye_nee said...

Limah hantu..
Gua tau lah lu syok akk ros dan tergile-gilekan abg aj...tp ayat lu ni betul2 buat gua seram...gua tak mau mandi darah ....gua mandi air biasa jer lepas darah gua yg kuar sebulan sekali tu kering...

Papa Mifz said...

Takde parti yg sempurno,tp kito yg sesamo melayu islam nih takmo la bergaduh,bangso lain suko kito bergaduh sesamo sendiri

ieda said...

memangkah tetap wajib .. kena jalankan kewajipan .. memang x ada parti yg x buat salah .. sama seperti manusia kerana tidak pernah sempurna , sama seperti " sedangkan adam boleh terleka dan terlupa " ..

tapi kita still boleh menilai yg terbaik , kerana didalam dunia ini diberikan banyak pilihan , kita hanya perlu melihat , menilai dan memberi peluang agar kehidupan kita terpimpin dan tidak terus hanyut dan ditakluki oleh anasir2 jahat .. ( perghhhh ayattt x leh blahh lah akak ... ) ekekekke

LiFe KaMi said...

itu la melayu da berpecah belah menjadi banyak group, orang luar bertepuk tangan melihatkan.. apa la nak jadi, kuasa, kekayaan, jgn dikejar sgt ,akhirat tu yang paling utama...

anitadiana said...

undi tetap rahsia...tapi sedih bangsa melayu berpecah belah..dek kerana politik...

wahida said...

betul kata papa mifz...takde parti yg betul2 sempurna...masing2 ada kelebihan dan kekurangannya...

tak sabar nak mengundi...festaim ni..hehe...sebelum ni rasa malas nak pangkah, kali ni nak pegi pangkah la..

gedek! said...

tak pernah miss pangkah....

taksuka orang cakap banyak tapi tak pangkah

Cik Ina Do Do Cheng said...

sokong sangat ngan adik gedek.ada orang tu geng cakap pedepang pedepung, tapi tak register jadi pengundi lagi.

tak nampak sangat geng semalam kat tv terlindung ngan ramos kak ros: )

Eye_nee said...

Papa Mifz..
Betul tu geng..tak der parti yg 100% cukup sifat...namun tak payah lah memartabatkan budaya umpat sana kutuk sini...org tu tak bagus...parti ni tak baik...buek sonyum APEK2 Marjinah yo...

Kakzakie said...

Panjangkan akal, buka mata luas-luas, gunakan tangan kurniaan Allah memangkah demi utk kebahagiaan di dunia & akhirat.

Eye_nee said...

ieda...
Betul...berckp kene sekali dgn tindakan..jalankan tanggungjawab sebagai rakyat...

Eye_nee said...

Life Kami...
Berjuang sampai ketitis darah yg terakhir ...bagus mmg bagus....jgn berjuang tuk dunia jer kan..Akhirat pandang2 jeling juga..mana yg wajib tutup...kena tutup...mana yg wajib buka kena buka...mana yg wajib pangkah kene pangkah...

Eye_nee said...

anitadiana..
dah lama sedih sis...dah terlalu lama...Kaum ku..Bangsa Ku...bercakaran sesama sendiri..Kaum lain tak tahu apa agenda yg tersembunyi....Ada Peluang yg dintai silap2 haribulan akan dicuri....

Eye_nee said...

wahida...
yessss...make sure pangkah this time ye sis....hak kita tu...jgn perlekehkan pangkah kita ni..sbb satu pangkah kita ni lah bleh merubah seluruhnya....

Eye_nee said...

gedek..
Betul..sebelum nak berdegaq-degaq ckp...pastikan sudah mendaftar...baru ckp boleh terima pakai....

Eye_nee said...

dodocheng..
from Taiping with Love punya ramos tu Dodocheng...kak ros..kak ros...

Eye_nee said...

Kakzakie...
Yer..Pikir dulu sebelum pangkah...undian kita penentu masa depan Negara...Besar tu tanggungjawab kita...

محمد رازيق said...

setuju. nice entry,, salam kenal.. free2 jmput dtg blog :) Kisah Harimau, cicak dan manusia

Pepel BoNda AmaNi said...

taun depan baru leh pangkah...sebab baru jerk daptar.....:P

Dee said...

setuju..kenapalah umat Islam tidak mahu bersatu ;(

gedek! said...

tak sabar nak mengundi!