Tutup...Buka..Tutup...Buka...

December 28, 2011

Salam gengs...

Maaf...Maaf..Maaf....

Tiada Bahan bacaan sejak 3 minngu yg lalu ku tinggalkan buat korang gengs...

Masih Ada yg sudi menjengah...menjenguk...

Terimakasih...Terimakasih....Terimakasih...

N3 Aku ini tidak aku tunjukan jari kepada seorg...

Niat aku untuk semua orang...sejenis ku...kaum HAWA...seagama...


Dulu
Sebelum ada petunjuk
Ia terbuka
Tahu ianya satu dosa
Tapi buat-buat tak tahu apa

Kemudian
Pernah juga cuba-cuba
Tutup nampak cantik juga
Kemudian Tutup sekadar Berfesyen cuma
Lama Kelamaan tahu ia tuntutan Agama


Bagi Aku..
Semaada di Tutup Atau di Buka
Menghormati hak itu paling utama
Sedangkan Ketahuan Ku Sepanjang btg kail mengukur laut semesta
namun Bila Sudah Bersedia menutupnya
Tutup lah sampai kau menutup Mata
Jika Tidak Tak perlu di Tutup Sehingga Telah Bersedia utk menutupnya
Hanya jangan sampai tertutup mata dahulu sebelum sempat menutupnya

Pemberitahu:Aku manusia biasa penuh dosa...mendapat hidayah menutupnya lewat usia 20 an...ampunkan dosa ku Ya-Allah...

29 geng komen :

eMMe said...

paham Sis, saya sentiasa beringat buat diri sendiri..same2 kite jaga ye sis, pakaian tu cerminan peribadi kita....

Eye_nee said...

eMMe..
Sebenarnya ini juga peringatan utk akk...anak2 gadis akk yg semakin dewasa...semoga kita tidak terus lalai...akk suka ditegur dan akk iklas menegur...semoga kita sama2 mampu mengubah diri kita...

Pok Amai-Amai said...

Awak! Kita sama. Terbuka hati dilewat usia.

Semoga Allah menerima amalanku.

=(

Eye_nee said...

Pok Amai-Amai

Tanda Allah itu MAHA segalanya kan geng..biar pun lambat...yg wajib itu telah kita lakukan...namun ada lebih sejuta kewajipan WAJIB lagi yg harus kita laksanakan...InsyaAllah...

nORmAL said...

Alhamdulillah sya dari kecil tapi biasa la jiwa muda kadang-kadang buka tutup buka akhirnya sekarang sya tutup hingga tutup mata dengan izin-Nya..

Eye_nee said...

normal
Alhamdulillah sis..anak akk pon sama sis...yg sulung tu InsyaAllah..yg kedua tu..tutupbuka...

Papa Mifz said...

Allah maha mengampuni..insyallah..:)

jedi said...

semoga diberikan hidayah nya..

ieda said...

besar maknanya kak ..
semoga kita dpt ingatkan diri kita juga
suke .. insyaallah kak , kita cuba yg terbaik utk perbaiki diri dlm semua hal :)

Dalila Hamid said...

Allah maha mengetahui segala-galanya...

Dee said...

thx kerana ingat mengingatkan..

Cik Ina Do Do Cheng said...

geng wa tak komplet lagi, tapi wa cuba tak pe kan, ramos wa dah tutup cuma ada sikit lagi bab solat : (, tapi hati wa baik okeykan.terima kasig geng ingatkan wa. apasal wa terikut kak limah tu hampehh bergua gua plak.

Eye_nee said...

Papa Mifz...
Memohon keredhaan Allah itu suatu keperluan dalam kehidupan kita...

Eye_nee said...

jedi...
InsyaAllah....

Eye_nee said...

ieda...
Kita saling tegur menegur kita saling ingat mengingati...semoga kita sama-sama mendapat keberkatan dalam perhubungan insani...

Eye_nee said...

Dalila Hamid..
Terimakasih tinggalkan komen sis disini...ya kan sis Allah Maha mengetahui...

Eye_nee said...

Dee...
Sebenarnya DEE ingatan ini utk diri sendiri...banyak kelalaian dari kesungguhan dilakukan selama hidup ni...semoga Allah berikan keinsafan...

Eye_nee said...

dodocheng..
aku ni pon dodocheng byk sgt kelalaian..solat selalu sgt dah akhir waktu....maghrib terutamanya...lebihkan TV..Tentang DHIA la...hindustan Limah hantu la...selalu laki aku marah....

So Shy Lady said...

sy ni skrg nk blaja tutup kaki ... tp asyik fail plak aduhhh

Eye_nee said...

shy...
akk tak pernah terpikir pun yg satu ni shy..tutup tapak kaki jer tiap kali keluar..sbb takut kalau tak tutup terpijak taik kucing...

Kakzakie said...

Lama meneroka dunia
kegembiraan terasa di mana-mana
lupa pada yang esa
hidayah lama diberi
cuma hati mengingkari
bersyukur mampu tersedar
dari terus lena diulek mimpi
muhasabah dan istiqamah
menjadi wanita yg mawaddah wa rohmah...

Eye_nee said...

Kakzakie...

Terlalu banyak ku lakukan dosa
Lalai akan perintahnya
Berkali dahulu Ibu Ayah Meminta
Bukan tak Pernah Dipukul Melalaikanya
Namun Syaitan Dan Nafsu Sering ada
Dan Aku Tunduk dengan segalanya
Aku Masih mencari Solehah itu
Lorongnya penuh berliku
Semoga Aku tidak lagi keliru
Mencampurkan warna Merah dan Biru
Hakikatnya HIJAU adalah yg Jitu..

:: Mrs.Eady :: said...

daku juga manusia yg berdosa..

Eye_nee said...

Mrs. Eady...
Kita sama-sama perbaiki yer sis..InsyaAllah...

CGG said...

sama2 muhasabah diri:)

ILA HonEyBuNNy said...

peringatan untuk dri sndri gak..

sntiasa berubah ke arah y baik..insyaAllah...

al-lavendari said...

"Hanya jangan sampai tertutup mata dahulu sebelum sempat menutupnya"

cantik sekali ayat ini .. semoga anak saya terbuka hati untuk segera menutupnya.

Rinna said...

Terima kasih kerana mengingatkan kita ttg hal2 sebegini.. Moga allah ampunkan dosa kita.. Insyallah..

Hantu Kak Limah said...

perghh...menikam kalbu ni...huhhuhuhhuu.....gua respek ayat2 lu ....terbaekk.....