Luka itu Masih Basah.....

June 30, 2010

Salam Geng2 Bloq..

Aku masih belum mampu menulis apa2 cerita...masih sedaya upaya memberi sepenuh perhatian pada hati yg masih bungkam..Bila aku diluar rumah hati sedikit ok..bila pulang semula kerumah..Ya Allah beratnyer hati ku..masih terbayang2 arwah yg suka berbasikal BMX dilaman rumah...masih terbyang2 sebelum maghrib dia akan pulang dari bermain Futsal..teringat2 bila awal bulan..bila dia tahu aku telah pon membeli barangan dapur..dia akan masuk tuk minum Feel Fresh..Bila terkdg dia akan mengutuk aku yg tak pandai masak...apalah mak su ni masak pon tak pandai....semua itu tinggal kenangan Bang Chik....cuma syukur aku kehadrat Allah...Kak Ngah ku telah mula menjamah makanan...Cuma bila dia bersendirian airmatalah teman rapatnyer...Sabar lah ngah...Bilik Arwah Bang Chik sehingga ini tak pernah angah ku usik keadaanyer..sama seperti hari kemalagan itu..sepasang baju kotor arwah...topi arwah yg masih lagi kak ngah ku cium..masih ada baunyer lagi..kata angah ku...sudah lah ngah

Kami masih lagi bercerita-cerita perihal arwah..teringat kata2 kawannye...sehari sebelum kemalagan arwah bersalam dgn semua kawan2nye selepas selesai bermain Futsal...katanyer takut tak sempat nak berjumpa lagi...itu yg membuatkan kebayakkan kawan2nye menangis pada hari kematian arwah...3 hari terakhir arwah kerap memeluk mak ku..sampaikan mak aku marah...tak malu peluk nenek..kenapa tak boleh ker..itu katanyer.....rupanyer Bang Chik nak pergi tinggalkan kami semua...seminngu terakhir itu juga sewaktu sdg mkan tengahhari dgn mak dan kak long ku ..mak aku ckp pdnyer..kalau dpat duit pampasan tanah arwah datuk..nenek akan bg 5 ribu seorg tuk cucu2 nenek...arwah kata dia tak mahu..byk sgt katanyer..dia cuma mahu 500....dan 500 itulah jumlah segala perbelanjaan utk perkebumiannyer...kain kapannyer...upah gali kuburnye...Ya Allah kau yg maha mengetahui apa yg ada dibumi dan dilangit..kami akur Ya Allah..Dugaan mu...kami redha...

Dua malam lepas angah bermimpi dikunjungi arwah ayahku dtg bersama Bang Chik...mereka hanya tersenyum tanpa bicara...Ngah..terima lah kenyataan yg Bang Chik dah tak der..kita harus akur..mati itu benar...tak boleh dicepat atau dilambatkan walau sesaat...

Semalam Aku keKubur arwah...ku sedekahkan Al-Fatihah buat nyer..semoga Bang Chik ditempatkan dikalangan insan2 yg beriman....Kawan2 arwahpon masih lagi menziarahi pusara Bang Chik..di sekolah bang chik masih melakukan tahlil tuk arwah..terimakasih tak terhingga buat mereka semua yg telah bertungkus diwaktu perkebumian arwah..hanya Allah shaja yg dapat membalas segala jasa baik kamu semua....

AL-FATIHAH

13 geng komen :

dotblogspotdotkom said...

bykan bersabar.... jgn di ikutkan sgt perasaan tu....

ALLAH lebih mengetahui.. apa yg terbaik utk kita...

sue PINK said...

Al-Fatihah...
sabar yer anty....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

kak..xterlafas kata2 aku nak ucap kak..tapi semoga ibu arwah kuat menghadapi dugaan nie..sesungguhnya setiap yang bernyawa pasti akan mati...ALLAH maha mengetahui al fatihah..ko kuatkan semangat ko kak..sekurang2nya tuk ibu arwah..yang amat memerlukan sokongan dari ahli keluarga dia... :(

Eye_nee said...

Pak Chik..
Ye Pak Chik...akan ambil masa tk kembali pulih...

Su..
timakasih Su..susah melupakan..semoga Allah berikan kekuatan

Purple..
Hang pasti merasanyer kan Purple..kakak hang yg kemalagan tu kan..yg tinggalkan 2 permata hatinyer....akan ambil masa kan purple...Demi kak ngah akk..akk tak mahu lagi menangis depan dia...ttp jugak tumpah airmata ni purle bila mlm sunyi sepi dgn sikakak dah jauh dari mata...sayu sgt rasa hati ni purle....

D.O.U.B.L.E...S said...

tak dapat nak dibayangkan kak..bila hilang insan yang kita sayang ....alfatihah untuk abg chik..

Eye_nee said...

Ct..
MMg perit T...

A.I said...

:( mmg payah nk hadapi kenyataan org yg kita sayang pergi kan?...kita sedekahkan Al-Fatihah utk Arwah ye..

-kak, kau dtg tau sebeday tote aku. WAJIB datang! Ayoi pon ada. Aku nk bentang red karpet utk kau kak ;)

Eye_nee said...

Ai...
mmg Ai..mmg payah sgt..

InsyaAllah akk akan cuba Ai..kalau tak der ape2 hal...Rasa cam korang ni dah mcm adik badik akk dah..walaupon akk tak penah jumpa korang....kirim salam akk kat Ayoi..rindu sgt kat dia..lama tak gadoh2 sama dia...

Solehah said...

Innalillah..doakan dia selalu..

Eye_nee said...

Solehah..
Itu yg terbaik buatnya kan...

YAYA said...
This comment has been removed by the author.
YAYA said...

innalillah bt abg chik...sori kakak ku...ayoi lame tak jengguk kesini busy women sgt gigih mencari harte dunie...matila rakus sgt....

akak jgn sedih2 k...yg pergi tetapkn pergi..kite yg hidup kene teruskan idup ni bnyak2kn bedoa untuk arwah...waktu abah meninngal dulu pon ayoi mcm nak gile....kenkadang tu asyik2 teringat je waktu die idup..but doa je yg dpt ayoi berikan kpd arwah.....

anyway all the best to u my big sista

Eye_nee said...

Ayoi:
Tq Yoi...hepi sikit rasanyer bila ko ada kat sini..nak menerima kenyataan tu Yoi mmg memeritkan...tambahan bile tgk kak Ngah akk yg masih lagi menagis... mungkin ada hari2nye rasa rindu sgt kat arwah tu...