Tiada Lelaki???....

October 30, 2015



As-Salam Gengs semua
Semoga Rahmat Allah sentiasa mengiringi Kehidupan Kamu gengs

Ko tak der anak lelaki?
Ko Boleh kawin Lagi satu ni..Muda Lagi Aku Tengok

Sakit hati???
Aku dah biasa gengs

Kdg2 gurauan kawan2 suami ni buat kan hati sedikit kecil dari size sebenar
Kemudiannya bila difikirkan semula
Ada pasangan yg tiada anak pun
Ada juga insan bukan setakat tak punya anak malah masih tidak berkahwin lagi
Bersyukur rasa diri biar tiada ALLAH  kurniakan anak lelaki
Fikir yang baik-baik sudah kan gengs
Perancangan ALLAH itu adalah yg sebaik-baiknya..
Redha.....



Yang Sulung...ini paling manja dengan ayahnya
Biar sudah 23 tahun umurnya..tetap juga mencium ayah tu tiap kali balik bercuti.



Yang kedua ni pun begitu juga
Bila nak ada peperiksaan pasti ayahnya akan panggil beri nasihat beri motivasi
tetap juga akan dicium kening tu.




Si Kecil ku pun begitu...pendek kata ketiga-tiga mereka lebih kepada ayah mereka
Manja2 juga buat silap  tetap kena marah...bertakung air mata....



Selalu kupesankan kepada mereka..buat sesuatu perkara ingat kan Ayah...Ayah sayang sangat pada kamu bertiga...tolong jgn buat ayah berkecil hati...ingat ayah selalu ..tak ingat mak pun tak apa tapi fikirkan Ayah yg sangat sayangkan kamu bertiga.


PEMBERITAHU:

Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud :
“Tidak ada bagi sesiapa tiga orang anak perempuan ataupun tiga orang saudara perempuan,lalu dia berbuat baik kepada mereka,melainkan Allah Taala akan memasukkan mereka ke syurga.”
(Hadis Riwayat Al-Bukhari)


38 geng komen :

Kakcik Nur said...

Kakcik pula tiada anak perempuan dan kakcik pun malas nak ambil pusing atas apa orang kata...

Kakcik Nur said...

Kakcik pula tiada anak perempuan dan kakcik pun malas nak ambil pusing atas apa orang kata...

Eye_nee said...

Kakcik..

Kannn kak..peduli kan jer...Perempuan ke Lelaki ker tetap kena jaga elok2...amanah ALLAH kepada kita...

idzwa kamaruddin said...

kalau nak kisahkan org cakap memang tak kemana kan kak?

Eye_nee said...

Idzwa..

Betul beb...tp kdg tu tetap juga terasa hati ni...berdepan2 ditanya bagaikan kita yg tentukan jantina anak2 tu...

Kakzakie said...

Kakak pun tak ada anak lelaki tapi jgn risau Eye_nee panjang umur kita kalau ada peluang kita pun boleh dpt anak lelaki. Bila? masa anak-anak kita menikahlah... anak menantu pun anak juga tak batal pun dgn kita kan...kan...:)

Ala... kot nak kahwin lagi pun tak apa - suami kan cuma pinjaman di dunia. Kalau dia boleh jalankan seperti yg digariskan dlm Al-Quran tak jadi masalah. Cuma kalau tak mampu baik tak payah nanti kita tempias dosa sama..haha...

Eye_nee said...

Kakzakie...

sama kita kan kakzakie...yer kan kak..dptlah kita 3 anak lelaki kalau nnt InsyaAllah ada jodoh mereka..

Kawin lagi???...adoii haiii...ni yg tak sedap dengar ni...hahahahah...

Diana Rashid said...

Anak perempuan memang rapat dengan ayah..kan kak??
gurauan2 mlelaki ni kadang2 memang boleh buat kita sentap..sabar je la..

Eye_nee said...

Diana Rashid..
Tkasih dtg sini dan tinggalkan komen yer sis..

Lebih senang nak tolerate dgn ayah mereka agaknya...dgn kita ni brgkali sikap terlebih risau kita tu buatkan mereka susah nak bincang sesuatu...mcm akk ni cepat sgt melentingnya bila ada satu2 yg tak kena...dgn ayah...org lelaki ni kan bersikap lebih cool...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Semua rezeki Allah yg beri Aini..
Nak puas hati org yg berkata tu nak buat apa..
Sebaiknya kita jaga hati sendiri..
Apa yg penting Allah redha akan kita..
Hamba yg bersyukur dengan apa yg ada kan..

aizamia3 said...

Biarlah.. orang hanya pandai berkata-kata.. yang susah kita.. yang senang pun kita..
Anak perempuan saya pun rapat dengan babah dia.. ;)

Nor Azimah said...

Alhamdulillah, Allah beri lengkap, ada ank lelaki dan perempuan, apa pun yg Allah beri wajib kita syukuri kan kak..

kakyon said...

insyaAllah..bila anak kita dah bernikah..kita akn dpt anak segera.jika kena gayanya anak ini juga tempat kita mengadu dan menumpang sayang..

Hanis Azla said...

As-salam kak eye-nee,

Orang luar memang suka nak bercakap.. Macam saja nak api-apikan agar suami berkahwin lagi.. pada mereka sekadar berbasa basi utk mengusik tapi hati kita dah terusik.. Saya yang ada anak lelaki dan perempuan pun orang asyik tanya bila nak menambah anak.. sejuk perut tengok semua gambar2 tu.. terpancar kasihnya ayah pada anak-anaknya di setiap gambar.. saya pun selalu minta anak2 lebih kenangkan ayah dari mamanya.. sebab kita sendiri tahu bagaimana kasihnya dan bagaimana pengorbanannya ayah pada anak-anaknya..

Eye_nee said...

Cahaya Hidupku..

Yer T...nak kata tak kisah sgt tu kdg tu terasa jugak T..dah rezeki Allah beri semua perempuan...aku terima jer...

Eye_nee said...

aizamia3...

Dah diberikan rezeki 3 anak perempuan kan sis...Allah lebih tahu apa yg terbaik utk diberikan...

Eye_nee said...

Nor Azimah..

Itu yg sebaik-baiknya..mensyukuri tiap pemberian ALLAH pd kita..

Eye_nee said...

kakyon...

Betil tu kakyon...saya ni kene tunggu lah 3 ank lelaki nnt...InsyaAllah

Eye_nee said...

Hanis Azla...

Waalaikumussalam sis...

Manja tu ketiga-tiga mereka namun dlm masa yg sama takut ya-amat dgn ayah tu...nak apa2...buat salah apa2...semua pada akk minta tolong ckpkan pada ayah...

lieyalatif said...

ermm tu le kata kak...mulut org ni mulut tempayan susah nak tutup n berckp dgn berfikir perasaan org lain.... takpe kak, bak kata akak, dugaan pasangan lain lagi hebat diluar sana...takde zuriat ..takde anak....setakat takde anak lelaki ape lah sgt kan kak....akak lepas ni kumpul menantu lelaki jek laaaaa.... tgu org dtg meminang ajek hah...lagi seronok kan kak ehehehehehehe....

tu laa cantik2 anak akak...alhamdulillah...tgk rupe masing2pun tau dah baik n sopan...berkat didikan sempurna akak dan abg akak...alhamdulillah...harap2 lieya pun sekuat akak dlm mendidik anak2 .....

Eye_nee said...

lieya..

Tu lah sis kan......selalu kata pd hati...aku masih ada ank...darah daging sendiri...ada pasangan...anak pun tak der kan...manja2 ayah dorang tu bertiga tu...yer lah kan beb..tunggu jer lah anak mennatu lelaki....insyaAllah kalau ada jodoh mereka nnt...

Amir renovation said...

Assalam tuan / puan .sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat..seperti mnyambung rumah.plaster siling,pasang tile,buat porch,wayaring,plumbing,pagar dan autogate,vinyl floor,wallpaper,waterprofing,grill,landskap dan kolam hiasan.terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,bndr sri putra,sepang,nilai,cheras,puchong,semenyi dan kuala lumpur.hubungi sy d no 0192945175 atau wssp sy d no 01129110298

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Aini cuba ko up satu entri ko gi Krabi tu..
Nak juga aku tahu apa yg menarik kat Krabi tu..
Hehhee.. boleh lah ye gengs..

Eye_nee said...

Cahaya Hidup Ku...

Hahah..pemalas aku ni kan T...cerita ada nak up satu N3 mcm ada batu kat hujung2 jari aku tu..kemain berat...Kalau setakat gamba2 ok T..info2 tu tak der lah....aku tak tau apa2 ttg harga nak masuk tmpt itu ini aku pergi sbb fully support by company aku...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Ok gak tu geng..
Up entri gambar..
Tahun ni company ko punya trip gi Krabi ye Nee..
Best tu.. company ko support dgn keluarga sekali ke..

Kesuma Angsana said...

Salam singgah hari ni bila masa sikit ni. anak x kira lelaki perempuan anugerah allah swt yg terindah. hargai dan sayangi mereka sebaiknya..

Wa said...

Sob sob sob..sedih kan...berlaku depan mata..kahwin lain sebab tak ada anak lelaki..tapi kawen lak senyap-senyap..sekarang ni dah bercerai berai..dunia dunia...Comeyyyy tiga-tiga anak dara tu ;)
salam kenal n follow sini.

Sweetie said...

Salam, singgah sekejap dan teringin nak komen jugak ni...

Manusia ni suka 'cipta' alasan-alasan yang tak munasabah kalau nak kawin lagi satu (tambah bini) Ada anak salah... takda anak salah... Geram tau kalau ada yang saja-saja nak plagiat hubby kita camtu kan...

Mak Wardah said...

Cantik rupa paras anak2, semoga menjadi anak yang solehah.

Nooriah Abdullah said...

slmt malam Aini, apa kabar semoga sihat sejahtera ya dan happy weekend.Redo dengan ketentuan Allah dan bersyukur diatas nikmat NYA

Sanisah eeiyss said...

mereka lupa, apa yang dipertikaikan itu, Allah punya kerja (T____T)

bersyukurlah jangan mempertikai, kalau diam lebih baik dari berkata-kata, maka diamlah. kalau rasa xleh nak diam, sebutlah dalam doa, "Ya Allah, aku kesian kat orang tu xdak anak lelaki, Kau bagilah anak lelaki kat depa ya Allah" kan lebih indah (^____^)

Khairul Bariah said...

org kata anak perempuan mmg rapat dgn ayah. bg saya lelaki ke perempuan ke sama saja. yg penting kita jaga dan didik elok2, insyaallah elok lah jadinya. saya sorg je anak perempuan. apa2 pun bersyukur dgn kurniaan allah. ada org lgsg tak de anak walau sudah mcm2 usaha.

terima kasih kak krn sudi ke blog saya. dtg lg ye :)

LadyBird said...

Salam sis aini.. Salam kenal..
Sis.. Xyah dlayan ckp2 org..
Perempuan lg best.. ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

wahida said...

eiiii keji tau mulut dorang ni...
saya pulak kadang stress bila ramai tanya tak nak anak pompuan ke?

adoi la...mmg la nak...dah Allah belum bagi rezeki anak pompuan nak buat mcm mana kan...grrrr

asal balik kampung asyik kena soalan sama...eiiii...

akak sabar ye...
cantik2 anak2 akak..manja dengan ayah semuanya...

tiga lalat said...

salam kak eyenee tuu., happy family ., kipidap ;)

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Othman Zan said...

Eyenee ku sayang, aku lagilah ada sorang je yerkontang kanting. Tetap syukur..

Othman Zan said...

Eyenee ku sayang, aku lagilah ada sorang je yerkontang kanting. Tetap syukur..