Penghujung Ramadhan....Salam Lebaran Gengs

July 15, 2015

As-Salam Gengs semua

Semoga Rahmat ALLAH sentiasa mengiringi kehidupan kamu semua gengs.

Dipenghujung Ramadhan kita kan gengs
Terisi kah dengan amalan kali ini
Atau kita masih melaluinya seperti tahun yg berlalu
Sesungguhnya Ramadhan akan kita rindui
Semoga akan ada sisa umur untuk Ramadhan mendatang

7 Hari tidak bertarawih
Rugi benar rasanya
Tidak pernah terasa sebegini rugi
Faktor usia barangkali

Jika dulu2 malm hari
Saat bulan Ramadhan
Jln TAR
SOGO
PKNS SHAH ALAM
berkali-kali dikunjungi
Kata hati sunat sahaja tarawih tu

Kali ini
Ya-ALLAH ampuni segala kecuaian ku dahulu
Bukan tidak tahu fadilatnya
Bukan tidak mendengar gandaan pahalanya
Namun..saat KAU rantaikan segala Syaitan
Nafsu memainkan peranan
Berbekal kan iman yg nipis rapuh
Segalanya ampuh dan berderai

Doa terakhir selepas witir
Buat air mata mengalir
Betapa benarnya sebuah ungkapan
DEMI MASA..SESUNGGUHNYA MANUSIA ITU DALAM KERUGIAN


SALAM LEBARAN GENGS...SEMOGA LEBARAN KITA BERSEDERHANA.
MAAF KAN SEGALA KEKURANGAN SEWAKTU BERSIARAN DI ALAM MAYA.


PEMBERITAHU:Tiada #Throwback utk Ramadhan.

10 geng komen :

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Salam lebaran aidilfitri Aini..
Maaf zahir batin..

# Tahun dukacita buat aku Nee.. Semoga aku sekeluarga tabah dan redha dgn ujian ini..

Eye_nee said...

Cahaya HidupKu..
Tabah yer T..kita sama2 dah tak der ayah..Mak aku pun kurang sihat T..Ulang alik ke hospital juga..Putaran kehidupan T..saat umur2 mak tu pelbagai ujian akan mendatang..mak aku kata ujian kesakitan tu hapuskan dosa2 kecil buat mereka dan dlm masa yg sama menguji kita anak2 ni T...dapatkah kita berbakti menjaga mereka yg sedang sakit tu...

Kakzakie said...

Dari kakak juga moga aidilfitri kali dapat dirai dgn kesyukuran.
Maaf zahir & batin dari kakak.

Eye_nee said...

Kakzakie..

Tkasih kak..masih mahu dtg jenguk bloq saya...SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN kak...

idzwa kamaruddin said...

selamat hari raya kak ;) lama akak menghilang..rindu rasa nyer pada akak..

Eye_nee said...

idzwa...

SELAMAT HARI RAYA BUAT KAMU BEB..YG TAK PERNAH JEMU DTG KE BLOQ AKK..TKASIH KERANA JADI SEBAHAGIAN DARI KEHIDUPAN MAYA AKK ..

tak hilang pun ada jer...hehehe

Nor Azimah said...

Assalam k eye- nee, lama akak menyepi ye.
Salam syawal kak yea, mzb..moga kita masih direzekikan bertemu ramadhan lagi, aminnn.

Hanis Azla said...

As-salam Kak Eye-Nee,

Salam Aidilfitri dan maaf zahir dan batin dari saya..

Betullah kak, faktor usia dan kesedaran yang semakin bertambah yang membuatkan kita lebih menghargai ramadhan berbanding tahun2 sebelumnya.. Semoga rahmat dan kasih sayang ALLAH akan sentiasa ada buat kita yang selalu leka dan lalai ini.. insyaALLAH..

eMMe said...

Asalam kak eye nee, salam lebaran, salam kosong-kosong sis! terima kasih, masih sudi titipkan komen di blog adinda.. miss u sis!harap sis n famili sihat2 selalu...

Kakzakie said...

Kakak hari-hari masuk sini menanti cerita baru di aidilfitri Eye_Nee