12 Tengah Hari Aku Makan Bersama...12 Tengah Malam Ku bawa Pulang Jenazahnya

October 03, 2014

As-Salam Gengs
Semoga Rahmat Allah sentiasa mengiring ikehidupan kamu semua gengs

Bagaimana harus aku menyusun kata-kata gengs
semuanya terasa bagai tidak kena
pincang disana sini
Hati masih terpana...siang bagai sirna  malam hitam memekat warna
Airmata luruh tanpa dipaksa...

Dia kawan baik ku...
Kawan yg aku kenal sejak aku kecil
Kawan yg aku sayang seluruh jiwa raga ku
Kawan yg tidak pernah merasa iri hati atau memdendami aku jauh sekali memusuhi ku
Kawan yg sehingga hari ini masih tetap utuh jalinan setiakawan itu
Dia bukan sekadar kawan...dia bagaikan sebahagian dari diri ku...

 30/09/2014
12.00 Tgh hari...
Ma!!!....Abang ingat mama masak nasik goreng kampung
Tak lah...mama goreng ikan masin jer..abang nak nasik goreng kampung ker..mama buat kan
Tak apa lah ma..mama dah masak lauk ni
Tak apa..mama buatkan yer...
Dia makan berselera Nee nasik goreng kampung yg aku buat tu...banyak dia makan Nee

30/09/2014
2.48 Ptg....
Didalam WassUp Group..
Aku baru terima panggilan dari pensyarah anak aku di UITM...anak aku pengsan ketika
sedang menjawab peperiksaan..Tolong doa kan anak aku yer kawan2....
Sms dari Wassup group tak berhenti-henti berbunyi
Sahabat2 mendoakan keselamatan anaknya..

30/09/2014
4.40 Ptg...
Wassup berbunyi semula...seorang sahabat memaklumkan..
Buat Pengetahuan semua kawan2...
Anak kepada sahabat kita telah meninggal dunia...

Ya-Allah..terasa longlai seluruh anggota ku...
Anak dia bagai anak ku
Terbungkam seluruh dada ku saat itu
Ku gagahi menelefon SALMAH...sahabt ku itu

Mahhhh....Terdengar esak tangisnya yg sehingga saat ini masih ku dengar
Ya-Allah Nee..anak dah tak der
Dia dah pergi Nee...Shafiq dah tak der Nee
Jangan main-main Mahhhhhh...Aku tidak sedar bila raung ku terhambur
Yerr Nee..Shafiq dah tak der.....

Sepanjang perjalanan pulang kerumah
kuhamburkan lagi airmata
terasa lambat benar perjalanan pulang ku

Telefon kemudian berdering tidak berhenti..
Sahabat memaklumkan munkin mereka merasakan aku tidak tahu
kematian ini...

30/09/2014
10.30 Mlm..
Kami semua...semua shabat berkumpul dirumah SALMAH
Jenazah telah pun dimandikan dan dikapankan selepas posmortem dilakukan
Di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Kelang

30/09/2014
11.45 Mlm...
Jenazah tiba dirumah SALMAH
Ya-Allah kulihat sahabat ku itu dari kejauhan
Dipapah masuk kedalam rumah
Mata membengkak dek tangisan
Kami sebagai sahabat membiarkan saudara mara terdekat dahulu melihat jenazah
Seketika kemudian kami masuk kedalam

Kupeluk sahabat ku itu erat-erat
Kubisikan ditelinganya
Redha kan anak pergi Mah
Yer aku redha Nee...Tapi aku masih tak percaya Nee..
Dia mkn dengan aku pukul 12 tgh hari Nee..
Pukul 12 malam aku bawa jenazah anak aku pulang kerumah...


Aku diam...tak tertahan airmata aku gengs mendengar kata-katanya gengs




Aku sayang kau sampai ke akhir nyawa aku Mah....
Ini Ujian Allah buat kau
Terima dengan Redha
Kerana Allah yakin..ujianNYA ini masih termampu utuk kau pikul dibahu mu...

 
(Arwah yg paling hadapan sekali memegang monopod )

 ZULSHAFIQ ZULHISHAM
5/6/1991-30/09/2014
Semoga kamu tenang disana yer nak...ditempatkan bersama golongan para solehin



PEMBERITAHU:Singkatnya sebuah kehidupan.....








 

24 geng komen :

Rinna said...

Innalillahiwainailaihirojiun.. Al-Fatihah.. buat keluarga arwah.. Moga rohnyaa ditempatkan bersama2 orang yang beriman.. Aaammiinn

Nor Azimah said...

Innaalillahiwainnailaihiraajiun..tolong sampaikan salam takziah buat kawan akak tu yea, kalau boleh tau..apa sakitnya?

Nor Azimah said...

Innaalillahiwainnailaihiraajiun..tolong sampaikan salam takziah buat kawan akak tu yea, kalau boleh tau..apa sakitnya?

Eye_nee said...

Rinna..
Aamiin..

Eye_nee said...

Nor Azimah..
InsyaAllah nnt akk sampaikan..
Masih menunggu ujian posmortem lagi Azimah...Dlm surat kematian pun tertulis begitu..PENDING LAB. RESULT...

Gee Lion said...

Salam takziah kpd akak & kawan akak tu, katakan pd dia inshaAllah arwah ditempatkan di kalangan orang yg soleh. dari penceritaan akak ni pun dah menggambarkan bahawa arwah sangat rapat dgn ibunya, di syurgalah tempat anak yg soleh. Saya doakan moga ibunya cekal harungi ujian ni.. aaminn.. :')

kakyon said...

salam takziah buat keluarga arwah.
alfatihah..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Sebak aku baca entry ko nee.. begitu singkat kehidupan ini kan Nee.. Moga salmah tabah dgn ujian yg besar ini nee.. salam takziah buat salmah.. Alfatihah.. semoga arwah ditempatkan bersama para solehin Dan rohnya dicucuri rahmat Ilahi.. Amin..

Eye_nee said...

Gee Lion..
Tksih singgah..follow..dan tinggalkan komen disini sis..

Sgt rapat...dia yg sgt bersopan..tutur kata yg lembut..sentiasa tersenyum...ahhhh semuanya dlm ingatan akk..apath lg ibunya kan...Allah lebih menyayangi..

Eye_nee said...

kak yon..
Tkasih kakyon...

Eye_nee said...

CHku...
Yer kan T..singkatnya sebuah kehidupan...hari2 aku tanyakan khabrnya T....semoga dia terus tabah...

NM03 said...

membaca artikel ini, membuat saya turut merasa kehilangan dan kesedihan yang amat mendalam. semoga kawan akak terus kuat dan tabah dengan ujian ini.

Kakzakie said...

Innalillah... sungguh Eye_nee airmata kakak tumpah sama. Sedihnya dan besarnya ujian buat Pn Salmah itu. Moga roh anakanda Zulsahfiq ditempatkan bersama kalangan mereka yg beriman..

idzwa kamaruddin said...

allahukabar kak....nangis saya kak!

Eye_nee said...

NM03..
Hidup kene terus kan sis..sampai saat ini..hati akk masih membungkam...lihat video 3 hari terakhir sebelum kematiannya dgn adik2nya berkelah diPD luruh airmata akk..semoga ALLAH tempatkan dia bersama insan2 yg diredhai...

Eye_nee said...

Kakzakie..
Yer kakZakie...sudah seminggu hari ini...masih terngiang2 ditelinga saya suara tangis kwn saya ni...saya tak kuat nak call dia kak..saya tak kuat nak dengar suara dia...hanya wassUp setiap hari saya lakukan menanyakan khabar dia.

Eye_nee said...

idzwa..
rasa hati tiap insan...menangisi kehilangan...doakan utk anak kwan akk ni yer geng...

Irfa said...

sedihnya

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

selesai sudah bahagian dia..... yg hidup nih....jadikan pelajaran.... kematian nih sangat hampir dengan kita.. bila² dan dimana²... seme tu hak ALLAH..

bersabar...walaupun senang diucap... payah nak buat....

in sha ALLAH..... moga ALLAH permudahkan kita seme....

eMMe said...

Innalillah.... Salam Takziah but kak Eye Nee n Kawan Kak Eye Nee kak Salmah, moga tabah dlm harungi ujian yg hebat ini.. Allah swt menguji kerana kita hambanya mampu menghadapinya... Al Fatihah...

Hana Syed said...

Innalillahiwainnailahirajiun.. betul hidup ini terlalu singkat. ank semuda itu bertemu dulu dgn peciptaNya

Kesuma Angsana said...

Alfatihah KA tumpang sedih,apapun ajal maut di tangan tuhan kan.

aswadz said...

takziah kpd kawan nee. sebak juga bila baca.

Ibu Lala said...

Sedih bc ni. Knp jd secara tiba tiba. Apa puncanya. Anknya umo brp tu.

Mmg kehidupn skrg semakin singkat.