Sanah Helwah Ya Afiqah Marsieta

April 30, 2013


As-Salam gengs

Semoga kamu semua sentiasa didalam Rahmatnya...


Hari ini 30/04/2013
Genap 21 Tahun Umurnya
Permata Pertama
Lambang Kasih Sayang
Benih Cinta Kami suami Isteri

Dahulu....
Dia keras kepala
A katanya
A lah maksudnya
Dia cukup berkeras

Dahulu....
Dia kurang berkata-kata
Dia Kurang mahu bertegur sapa
Sifatnya yg paling ketara
Dia hanya memilih kawan2 yg beberapa kerat sahaja
Yang hanya beristilah satu kepala

Kini..
Berinjak usia
Dia semakin matang berfikir
Alhamdulillah dia kurang berkerenah
Dia tidak lagi hanya mengatakan A
B juga kadangkala diterimanya

Kini...
Biarpun dia sudah dewasa
Di Mata ku dia masih lagi anak2 manja
Yg perlu ku pantau gerak gerinya
Yg masih perlu ku katakan biarpun berjuta kali jumlahnya


JAGA SOLAT
JAGA MARUAH DIRI
JAGA AIR MUKA MAK AYAH

Selamat Hari Jadi Kakak..
Mak sayang kakak sangat-sangat














PEMBERITAHU: Semakin anak perempuan dewasa semakin berat tanggungjawab terpikul..Amanah Allah ini jika tersia...sebelah kaki kita akan terjejak ke Neraka....Ya Allah Kupohonkan Keampunan mu atas segala kecuaian yg telah ku lakukan sepanjang perjalanan ku  membesar amanah MU ini....


9 geng komen :

ieda immi said...

cantik anak dara akk ... !
selamat ulang tahun yee .. semoga terus menjadi anak kebanggan ibu dan ayah .. aminn

kak dah nak bermenantu niee ;)

Eye_nee said...

ieda immi...
Tq sis..Tq juga atas doa utk anak akk tu..

Menantu?????...
Lambat lagi ni sis..dia nak sambung belajar lagi..tp kalau tetiba dah Jodoh....tak boleh kata apa kan....

Kakzakie said...

Selamat ulangthaun Afiqah.. kalau boleh bacalah apa yg mama tulis ini sebagai peringatan betapa sebagai ibu doa tak pernah putus selagi hayat dikandung badan..

Jadi anak yg terbaik ye.

Eye_nee said...

kakzakie...
yer kan kakzakie...selagi hayat dikandung badan tidak pernah terputus doa buat mereka..semoga meraka juga tidak akan putuskan doa buat kita bila kita tiada lagi nnt...InsyaAllah...

:: Mrs.Eady :: said...

Selamat Harijadi Kakak :)
Semoga terus menjadi anak kebanggaan ibu ayah juga menjadi solehah yg diberkati Allah SWT sentiasa..

Eye_nee said...

Mrs eady...
Tq sis...aminnn...

Hantu Kak Limah said...

Mama sayang sangat - sangat.....
Omeyyyyynyeeeee...sweetnyeeeeee....
Time nih gua rase nak bergwiyomi sama lu gang....

Kapak kita campak tepi dulu.....huhuhuhuhu...

Eppy bestday Afiqah...
Syok dapat mama rock!!!!!!!

eMMe said...

Salam Kak Eye Nee..slamat hari lahir kat anak kak yea!
dah besar dah dia..cantik lak tu
cepat laku ni kak!
hahaha~
ape2...same2 la kite doa kesejahteraan anak2 kita...
moga dia sentiasa ingat mak ayah nye yg sentiasa mendoakan mereka...

Kakcik said...

Happy belated birthday kakak...