Kerana Darah itu.....

November 01, 2012

Assalamualaikum gengs
Semoga hidup kita hari ini tidak disia-siakan......


Kita ada pertalian darah
Namun perhubungan kita tidak indah
Asik berbalah
Sering terfikir apa masalah
Hingga pecah belah

Dan Kerana darah itu
Cerita semalam mu
Buat aku termangu
Kenapa terjebak sampai begitu
Bukan sedikit kau tertipu
Jumlahnya puluhan ribu
Kata mu lagi
Nasib baik tak sempat menjadi kaldai dadah
Ya-Allah...mengapa terpedaya begitu mudah
Semua berita telah pun terhebah
Inilah kalau ambil mudah
berjumpa lelaki itu pun kau tak pernah
Kau berikan dia duit dengan tiada rasa gundah
Kini bunga kau kena bayar bersama faedah
Apa ke Jadahhhhh.....

Dan kerana darah itu
meski pun kita hubungan telah mati
mendengar keluh mu sendu terasa di hati
aku tidak terdaya membantu
bagaimana akan kucari duit sebanyak itu
kalau ku ikutkan rasa kebencian
mahu saja aku katakan
kau yg cari pasal kau lah selesaikan
Tapi kerana darah itu
yg telah mengalir dalam tubuh mu dan tubuh ku
Aku simpati
Sekadar simpati......



PEMBERITAHU:Andai aku mampu...pasti akan ku bantu........Aku tidak terdaya...aku bukan org kaya....apa yg ada hanya cukup buat kami sekeluarga.....

10 geng komen :

ieda said...

aduhh kak
nielah dia jika melibatkan sedarah ..
hati kita akan selalu gundah
selagi masalah x selesai ..
akak sabar ye ..
walau bagaimana sekalipun , macam akak cakap , sedarah .. simpati sudah tentu .. nak membantu lebih belum tentu .. huhuh

Hanis Azla said...

salam kak..

sedih betul bila dgr kes2 org yg tertipu sebegini.. mungkin ada sebabnya sehingga mereka boleh jadi mengikut kata tanpa ada rasa curiga.. wp dah mcm2 peringatan yg sudah diberikan kpd kita semua..
alangkan terkena pada org lain kita da terasa ralatnya.. inikan pula terkena pada org yang ada pertalian darah dgn kita..

Eye_nee said...

ieda...
Tu lah sis...bila petang semalam dia chat dgn akk minta dibantu...mmg akk sedih..tp akk tak mampu...ini soal duit kan...sedangkan adik beradik sendiri boleh berbalah....maaf saja lah akk beritahu dia pagi ni....

Eye_nee said...

hanis..
Waalakumussalam sis..

selalu dgr cerita org saja..ni terkena kat kuarga sendiri...mmg terasa dihati...tp tak mampu nak buat lebih dari tu..harap dia dapat bantuan ditempat lain..dan syukurnya tidak terjebak terlalu jauh sehingga menjadi kaldai.....

Kakzakie said...

Bila yg terlibat ada pertalian darah agak serba-salah kita dibuatnya. Apa lagi bila kita sendiri punya tanggung-jawab yg perlu digalas.

Eye_nee said...

kakzakie...
betul kak..tetap terfikir-fikir dikepala ni..siapa lah yg nak tolong dia nnt....dari kecil bersama-sama...tak kan hati tak terasa kak...harap dia dapat cari jln penyelesaian yg betul..jgn tertutup satu lubang terbuka pula dua lubang nnt....

eMMe said...

btol kak, kalo kite tak mampu, ape yg kite mampu lakukan, hanya simpati... kerana, cukup2 buat perot kita n anak anak kite sekeluarga...
better biar mcm tu la... mungkin ini balasan yg Allah nak tunjuk...

rATu kEBaYA said...

aduhai.. mmg serba salahkan kak.. harap adalah jalan penyelesaian nanti

Eye_nee said...

eMMe...
Apa yg boleh kita buat kan sis...kalau setakat 2-300 no problem kan..kalau dah 20-30 ribu..mana kita nak cekau duit...harap2 dia temukan jln penyelesaian yg terbaik...

Eye_nee said...

ratu kebaya...
mmg tgh terpikir-pikir kan dia ni kebaya..tambah tekanan kepala ni rasanya..pg td berat betul nak beritahu dia yg kita ni tak dapat nak tolong dia....