Lain kali...Ada telinga dengar

May 22, 2013

As-salam gengs...
Semoga kalian dlm rahmatNya.....
Hati tgh berangin sangat ni gengs
Nak dimarah sangat bila tengok muka pohon simpati umpama aku nak bantai guna belantan kaedahnya tak sampai pulak hati aku
Hati seorang ibu kan gengs
Marah mengila macam mana pun bila tengok muka anak dgn mata yg dah bengkak menangis....atomatik kesian...
Yana lah ni gengs...
Hari ini ada pendidikan seni...
Malam semalam dia beritahu aku cari kan manik2 kristal tu...cikgu suruh buat gelang...punyalah aku menyelongkar dalam bilik nak cari manik tu...dapat lah geng..dapat 3 jenis...berkilat cantik..biru dan putih bersama satu jenis ala2 pearl gitu...
Tengah hari td aku call dia sebelum pergi sekolah...dia ckp kat aku...nak bagi sikit pada kawan dia...aku siap pesan...buat kamu punya dulu kalau ada lebih baru kasi kawan....
Yang terjadi lepas dia balik sekolah....
Satu biji manik dia pun tiada lagi....tukar dgn kawan punya....bagi semua....semua sekali manik2 dia kat kawan2 dia...manik kawan tu dah lah lebam berkarat warna nya....
Merasa lah Yana kena marah secara berduet dari aku dan ayah dia...
Kes ni kecik jer gengs...bukan lah sampai aku nak bawa kes ni kemahkamah tinggi...tp gelang tangan tu nak dihantar esok...dah mlm mcm ni..kedai jual manik kat mana aku nak gegar....



PEMBERITAHU:kakak dan zati sedang selongkar bilik mereka pula...cari manik2....bila mak naik hangin sekali sekala.. tau takut.......




16 geng komen :

ieda immi said...

ahhahaha anak2 kak ..
lucu pula ..
tapi itulah hakikatnya
dia punya x lepas lagi .. duk sebuk yg kawan punye .. baik hati kan ;)
macam anak saya , buatlah air milo bekal .. konon nak minum ..
dah rasa pelik knpa ada xtra satu botol .. malas nak cakap

last2 smpai sek ,dia bg bekas satu layie pada kawan dia .. mak aihhh tercengang gak lah saya memandangnyee .. hai kemain prihatin ngan kawan ! ...
adohaiiiiiiiiiii anak

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

sikap perihatin yg sangat tinggi..... tp pastikan sendiri nye diurus terlebih dahulu......

p/s :- puan eyenee.... blog puan tidak boleh dibuka jika menggunakan browser encik google chrome...

amaran ini akan klr... "Content from www.csalim.com, a known malware distributor, has been inserted into this web page. Visiting this page now is very likely to infect your computer with malware."..

ada ape2 yg puan masuk kan dari www.csalim.com??....

kalu guna IE... ok....

TQ

Eye_nee said...

Ieda...
Itu lah kan sis...kemain baik dgn kengkawan...sampai sendiri punya tak der....adoiiii...sib baik kakak2 dia cari gelang manik2 yg lama2 tu...dapat lah buat kan satu...

Eye_nee said...

Pakchik dot...
Prihatin org lain...dah mcm lilin kaedahnya kan...


Oh yer ker...saya ni bukan pandai sgt virus2 attaking ni...tp nnt saya usahakan...apa2 pun..tq yer pakcik kasi tau...

:: Mrs.Eady :: said...

Alamak yana...baik kamu tak bertempat!tapi sifat baik kamu itu dtg dari mak dan ayah jugak kan kan kan :)

mama leen said...

hehe... macam2... baik hati dengan kawan2... amik gelang emas mak punya la.. huhu

mama leen said...

hehe... macam2... baik hati dengan kawan2... amik gelang emas mak punya la.. huhu

Eye_nee said...

Mrs eady...
Mewarisi terlebih baik dari sifat baik emak ayah dia ni sis...ngeeee...mmg akk suruh bawa semua manik2 tu.. ada dlm lebih 40 biji sis...akk kata kat dia...kesian pd kwn2 yg tak bawa...last2 semua dia bg kwn...adoiiiiii la anakkk....

Eye_nee said...

Mama leen....
Kalau gelang emas mak....meraung sebulan mak nangis.. hehehe....

Hanis Azla said...

Salam kak eye-nee..

yana oh yana.. kan mama dah ngamuk tu he..he.. anak2 mmg gitu, selalu terlebih utamakan kawan.. bukannya tak boleh tapi memang kena berpada dan utamankan diri sendiri dulu... anak2 saya pun gitu..

Eye_nee said...

Waalaikumsalam sis...

Tu lah dia sis....satu biji pun tak ada lagi utk dia..buat kan kita nak marah jer....bila kita marah tak terasa sangat...bila ayah dia pulak marah lepas akk marah tu....aduhaiii..kesiannya tgk YANA...

Kakzakie said...

Aduhai Yana sayang... apasallah baik hati sangat. Kalau auntie pun marah juga usah kata mak/ayah Yana. Nasib baik kakak-kakak tu nak bantu cari yg lain..

Itulah Eye-nee kadang budak ni konon nak buat baik dah dlm kepala dia mak dia boleh beli lagi.. anak...anak...

Eye_nee said...

Kakzakie..
Tu lah kak..geram betul saya mlm td...mmg saya jentik telinga dan pukul 2 tapak tangan dia tu...sbb saya dah pesan awal2.....siap kan diri punya dulu..yg lebih baru beri pd kawan2...jd pengajaran lah ni pada dia....

ainnoraini said...

Biasa la budak2 ni..kadang2 terlebih baiknya pd kawan2...saya pun selalu jgk hangin dgn ank2 bila buat perangai mcm tu...sabar jer la dan bg nasihat itu je la jln yg terbaik..

shameel Iskandar said...

Kanak2 selalu mcm tu. Yg ptg biar Yana jadikan semua tu sebagai pengajaran, agar dia tahu tidak dalam semua keadaan kita perlu menjadi lilin.

makchaq said...

Yana salah faham la tu.. Yg dia faham mak suruh bagi kat kawan yang tak de manik....sian...yana

Tak pa lain kali dia ingat la tu...